{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Skiftende afføring? Frost? {{forumTopicSubject}}

Min hest har de sidste dage haft skiftende afføring. Den ene kan være nærmest vandig og den næste helt normal og fast. Kan huske der var lidt af det samme mønster sidste vinter. Hun går på græs, og tænkte om det mon kunne skyldes frosten og sneen på græsset, som så giver lidt uro i maven? Oplever nogle af jer det samme nu her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skiftende afføring? Frost?
  • #1   16. feb 2018 Min har i perioder også lidt tynd afføring, når vejret skifter. Jeg gir ham en spand digestive fra Urtefarm og så der styr på maven igen.

  • #2   16. feb 2018 Min den ene har også haft lidt tynd mave i få dage. Jeg tror det skyldes at den har spist sne.

  • #3   16. feb 2018 Min hest havde i længere periode dårlig mave pga mavesår og en tarminfektion, men efter han blev behandlet og får roepiller hver morgen og aften, har han aldrig tynd mave mere. Kun ved stress smiley

  • #4   16. feb 2018 der er faktisk mange som får lidt tynd/tyndere mave af at spise sne eller græs som er frossen

    der hvor mine heste stod på et tidspunkt, var hos en ældre kvæg-landmand. Køer har nemlig samme problem. han sagde altid at vi skulle sørger for at hestene fik godt med halm fordi det kunne gøre at maven blev mere stabil igen.
    jeg har ikke haft problemer med tynd mavse. men om det er fordi de står på halm, og faktisk gerne vil spise halm, eller jeg bare er heldig og har nogle heste som tåler meget. det ved jeg faktisk ikke


  • #5   17. feb 2018 Jep, meget normalt. Især min den unge, der har lidt sensitiv mave reagerer hver gang der bliver koldt og får vådere afføring et par gange. Men det går over af sig selv. Halm er forstoppende så hvis dette gives bliver den jo fastere igen..

    Mvh TT


  • #6   17. feb 2018 Tak for jeres input. Så ser jeg lige tiden an - tænkte nemlig, at det nok var pga frosten. De har både halm og masser af hø. Må give lidt ekstra mash - det kan sikkert afhjælpe det lidt smiley

Kommentér på:
Skiftende afføring? Frost?

Annonce