{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
305 visninger | Oprettet:

Hævet efter kastration {{forumTopicSubject}}

Har et spørgsmål til Jer, som har fået kastreret hingste:

Hvor længe er det “OK” at den nyligt kastreret vallak udviser hævelse?

Rumledyret blev kastreret sidste tirsdag. Såret er fint, uden hævelser, men forhuden er fortsat hævet, dog ikke varm. Han er glad og frisk, med god ædelyst.

Kommentarer på:  Hævet efter kastration
  • #1   13. mar syntes du skal løfte det ene bagben, få en til at holde halen og så lyse ind omme bagfra, sådan ser du bedst sårene. Hvis det er det du har gjort og det ser fint ud, så tjek om sårene stadig er åbne. er de det så ville jeg give det et par dage.

men er sårene lukket og hævelsen fortsætter så ville jeg ringe dyrlæge.

• #2   13. mar Jeg ville nok ringe til dyrlægen og spørge - hos mig gik der 14 dage - men min hest var flad og tilfreds og dyrlægen var ikke bekymret

• #3   14. mar Min var hævet i nlæsten 3 uger (7 år gammel) men dyrlægen sagde det var helt normalt også længe han var glad og frisk så sku det ikke betyde noget.. er du i tvivl så ta temp på hesten det en god indikator om der sku være betændelse.

Såret på min lukkedes sig også først helt efter de 3 uger og blev vasket dagligt med sæbespåner, ikk inde i såret med udenpå og i kanten efter order fra dyrlægen

• #4   14. mar Såret mv bliver vasket dagligt i hibiscrup og det ser fint ud og han har ikke feber. Vi ser tiden an et par dage så.
    Tak fir hjælpen

Kommentér på:
Hævet efter kastration