{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Blodprøve, EMS og levertal {{forumTopicSubject}}

Min pony begyndte at tabe pelsen så jeg ringede til dyrlægen som tog en blodprøve. Prøven har vist at min bette fis har forhøjede levertal. Vi kan behandle dette, men dyrlægen siger dette kan være som følge af stofskiftesygdom og anbefaler derfor at få taget en blodprøve for EMS. Så det må vi jo nok hellere.

Jeg må indrømme at tanken om at hun skal faste så længe, og ja lidt det hele, skræmmer mig lidt. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre fra andre der har erfaringer med EMS, blodprøve for EMS, og/eller erfaringer med forhøjede levertal uanset om det har noget at gøre med EMS. smiley I må også gerne fortælle hvad I har givet hvis I kan huske det, bare sådan lige for at være mentalt forberedt inden regningen kommer smiley

På forhånd tak for jeres hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blodprøve, EMS og levertal
  • #1   14. mar 2018 Vel Tindur var syg med alt for høje lever tal fra i sommers indtil januar. Årsagen til at han gik med dette var en virus infektion som han forsøgte at bekæmpe imens han var i fuld træning, og jeg var et fjols og brugte udelukkelses metoden så der gik flere måneder før jeg fik taget blodprøve.. smiley han havde ingen energi og pustede voldsomt som om han havde meget dårlig kondition smiley

    Mvh TT


  • #2   14. mar 2018 Min pony blev både mistænkt for forhøjet levertal, ems, ppcid (eller hvad det nu hedder) og havde ingen af tingene ifølge prøverne. Valgte at få Anita bakkegård ud, og han havde totalt smadret lever, og skimmelsvamp i den ene lunge. Vil til hver en tid vælge at få hende ud og tjekke min hest igennem, hvis jeg mistænker noget med organerne, ems eller andre sukkersygdomme smiley

  • #3   14. mar 2018 Min fik taget blodprøver for ppid og ems, han havde heldigvis ingen af delene, jeg mener jeg kom af med en tusse ca.

    Jeg var heller ikke glad for fasten, men de kan ikke bruge prøverne til en dyt, hvis ikke den har fastet. (min havde fået fat på noget hø en times tid inden dyrlægen skulle komme, så vi var nødt til at udskyde og finde en anden dag, så han skulle desværre faste to gange smiley )
    Men den ene gang, det overlever de jo smiley


  • #4   14. mar 2018 Tindur: Det kan jeg godt huske, rigtig øv. smiley Det er nemt at være bagklog. Dolly virker heldigvis ikke mærket på anden hvis end at pelsen falder af. Så lidt positivt trods alt smiley Tak for en alternativ tanke!

    Siff: Stjarni var faktisk noget af det første jeg tænkte på, jeg kunne godt huske at der var noget der, udover at de begge har næsten samme str og farve smiley Jeg prøver lige at google hende! Kan du fortælle mig lidt om hende og dine erfaringer med hende? smiley

    Maria: Den faste der er øv, jeg ved godt at den er nødvendig, og hun kommer også til at må klare sig igennem det, men jeg ville bare gerne høre erfaringer og om andre oplevede at der var noget der hjalp deres hyppere igennem eventuel frustration. smiley Dyrlægen har fortalt at selve prøven koster 867 kr + moms + dyrlægen så mon ikke det i hvert fald bliver omkring 1500 mindst + det første besøg og første blodprøve. Længe leve små billige ponyer, de forstår rigtig at gøre tingene interessante smiley smiley
    Total øv at i måtte gøre det 2 gange, jeg håber på at min pony tager det roligt og at alting går godt så 1 gang er nok, det andet lyder virkelig ikke sjovt. smiley


Kommentér på:
Blodprøve, EMS og levertal

Annonce