{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.541 visninger | Oprettet:

Heather Moffett FlexEE sadel - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Er der nogle herinde der har erfaring med HM sadler generelt, såsom brug og kvalitet?
Jeg skal have besøg af Flexisadler i dag mhp sådan en. Det er primært til skovtursbrug. Er ret spændt på at prøve. Prismæssigt kan man være med, selv hvis det ikke er en succes. Det er desværre også det der gør mig lidt skeptisk. Så vil gerne høre om nogle er jer har eller har haft en og hvad jeres oplevelse er?
pft smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heather Moffett FlexEE sadel - erfaringer?
  • #1   16. mar 2018 Nå, men så må jeg nøjes med min egen nyerhvervede og lille erfaring smiley
    Jeg har bestilt en. Nu håber jeg at bare at Flexisadler har en liggende på lager i rette str og farve, så jeg kan hente den i dag smiley
    Erfaringerne må komme senere som vi får den brugt. Den lå rigtigt og hestebassen virkede tilfreds (trods det er længe siden hun egentlig har haft en sadel på og at hun ikke er redet regelmæssigt i laang tid), den var også ok at sidde i. Støtte og alligevel ikke låst helt fast. Det skal også tilføjes at jeg i mange år generelt har fortrukket at ride uden sadel og dermed altid føler det lidt specielt når jeg er 'klemt' ned i en sadel.
    Nu er der så tilbage at få bestilt stigremme og trense i matchende farve smiley man er vel en lille ponypige inden i...



  • #2   17. mar 2018 Jeg har en HM PHOENIX. Så vidt jeg har forstået en mellemting mellem vogue og flexE.
    Elsker den sadel, og hesten er så dejlig fri i den.
    Jeg kom fra en Baloun så skulle lige vænne mig til at man er lidt længere væk fra hesten, men kvaliteten er meget bedre og så elsker jeg at der ikke skal særlige underlag/pads under.
    Jeg var forbi line i Herning og kiggede hurtigt på flexE. Syntes den virkede ret bred i sædet og så har jeg det altså lidt svært med kunst læder. Til gengæld er den jo noget billigere end de andre modeller, så der må jo være en forskel.

    Håber du bliver glad for din sadel.


  • #3   17. mar 2018 Hej Mette smiley
    Tusinde tak for input. Jeg endte med en VSD model. Den er i ægte læder. Jeg vil helst have læder, men er da ikke afvisende overfor syntet aht rengøring. Prismæssigt ser det ud til at alle HM sadlerne ligger ret ens uanset model, afhængig af om det er læder eller syntet.
    Har kun prøvet en baloun for nogle år siden, men har hørt at læderkvaliteten er mindre god. Så det glæder mig at høre at at du har erfaret at kvaliteten her er bedre. Jeg er også tiltalt af at man ikke behøver specielle underlag osv da pointen så går lidt af.
    Denne her model er vist også lidt mere bred i sædet end normalt og man er nok ikke så tæt på hesten som i så mange andre sadler. Som jeg også skrev tidligere så skal jeg også selv vænne mig til sadel igen, så jeg kan nok vænne mig til det da jeg ikke har nylige præferencer smiley
    Så jeg hopper gladeligt ud i det og forsøger mig. Glæder mig til at få den prøvet rigtig af. Og nu har jeg for første gang i mit liv købt en brun sadel for at prøve noget nyt og nu glæder jeg mig til at finde en flot matchende trense så mulen og jeg kan se ordenlige ud når vi skridter en tur i skoven smiley
    God aften


  • #4   17. mar 2018 Line fører kun flexE modellerne, men storesøsteren vogue koster ca 15000 så den er noget dyrere. Den er så også lidt anderledes opbygget. Bla er den smallere i sædet og helt uden kopjern. Det første er mit bækken ret glad for og det sidste trives min pony klart bedst med.

    Jeg har også vsd modellen og syntes det er rart med den frihed det giver ved knæ og hofte.


  • #5   17. mar 2018 Hej igen smiley
    Ja, jeg kiggede lige på HM's egen hjemmeside og kunne se at der er en Vogue-serie! Kan ikke lige se Phoenix-modellen, men forestiller mig at den minder om Vogue Dressage? Det var da en skam jeg ikke har set den mulighed. De ser også lækre ud. Men igen så har jeg nok haft lidt en smertegrænse på omkring 10.000kr i forhold til at det er lidt et sats køb. Det kan måske være næste skridt hvis denne type sadel viser sig at være sagen smiley
    Umiddelbart ville jeg have gættet på at de var bredere at sidde i uden kopfjern. Der er kopfjern i min, men det kan også med fordel tages ud, sagde Line. Er du 'tættere' på hesten i din phoenix end i VSD'en? Jeg har lige været henne i stalden og hygge lidt med at lægge sadel på og kan godt se se at jeg i den grad skal vænne mig til at være 'langt' fra hesten (vrs uden sadel eller enkeltlags-sadel). Jeg er også spændt på det med at sidde så bredt, om man kan kalde det det.
    Hvad var din motivation for at vælge denne type sadel fremfor en regulær bomsadel? (Hvis jeg må spørge).
    God aften


  • #6   18. mar 2018 Phoenix er en model der lå mellem flexE og vogue, men den er udgået. Ombygningsmæssigt minder den mest om vogue.

    Jeg har ikke prøvet at sidde i en flexE men jeg kiggede på den på standen i Herning og sædet virker til at have mindre talje og dermed bredere. I min er der latex sædet og det gør at du synker ned i sædet og det former sig omkring dig. Det syntes jeg giver en virkelig god støtte. Jeg er længere fra hesten men syntes stadig jeg har rimelig præcis kontakt.
    Jeg har redet bomløst siden min nuværende hest blev tilredet. Dels fordi jeg godt kan lide den frihed det giver hesten, dels fordi jeg er fan af sadler der følger hestens udvikling så der ikke skal tilpasses og skiftes sadel hele tiden.
    Jeg endte i HM fordi jeg ikke helt kunne få min Baloun til at virke ift forskellige skavanker. En tilbød at komme ud med hendes forskellige bomløse og HM var så den som både hesten og jeg havde det bedst med.


Kommentér på:
Heather Moffett FlexEE sadel - erfaringer?

Annonce