{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Dækken af allerede {{forumTopicSubject}}

Min hest har gået med dækken på hele vinteren, men har gået uden de sidste par dage. Han har ikke været klippet, er til den gode side hul mæssigt og har massere af strå døgnet rundt, samt en halm bund i boksen (udeboks)
Han virkede ikke kold, da jeg kørte fra stalden af ved 20.30 tiden, men nu bliver jeg helt i tvivl om, om han skulle havde haft overfrakken på i nat, det er jo ikke ligefrem varmt og det stormer en del.

Er der nogen af jer, der har pillet tøjet af jeres heste endnu?

Kommentarer på:  Dækken af allerede
  • #1   10. apr Jeg tog frakken af min i går. Hun virker glad og tilfreds med beslutningen.

• #2   10. apr Hvis du har et tyndere dækken kan du trappe ned ved at give den det på om natten. Mvh Helle

• #3   10. apr Han har gået med max 100g den sidste 1,5 måned, men var begyndt at være lidt for varm inden under, det var derfor han fik det af

• #4   10. apr
    Det er svært og sige :o) Min gik med 850 gram da det var koldest i vinters, hun havde dækkenet af i to dage her da det var varmt. Men der er røget 200 gram på nu, da det er blæsende og koldt og folden ingen læ har.

Jeg havde måske ventet til nattemperaturen var højere - men det er også svært, hvis man ikke har mulighed for at tage af/på og hesten fx har det varmt om dagen.

• #5   10. apr Han havde 300g på, de dage det var aller koldest, men har haft 100g på det meste af vinteren, uden at fryse. Han er som sådan ikke en frossen pind og har klaret sig før uden dækken. Det var kun fordi at han var syg og tynd i det tidlige efterår, at han fik tøj på.

• #6   11. apr Min går med 250 pt, men han er så også et spinkelt "stativ" der ovenikøbet er klippet. Han kan sagtens have det af i dagtimerne, men temperaturen er stadig nede på 3grader om natten så der beholder han det på selvom han står i en varm stald. Jeg har før brugt reglen 8-9+grader om natten=dækken af døgnet rundt

• #7   11. apr Jeg ville godt turde ta dæknet af, under de omstændigheder du beskriver.
    Tror kun han vil elske det.

• #8   11. apr Han hader virkelig at have dækken på, så han er helt sikkert tilfreds med at få det af.

• #10   11. apr Anton har max. haft 250 g. på i vinter, og har gået med regndækken i de sidste ca. 1½ måned, og det røg helt af for et par dage siden, og er det stadig.

• #11   11. apr Vi tog alle dækkener af i søndags. Den ene hoppe, som er lidt tynd og meget kuldskær gik med 400 g og var ikke klippet, hun fryser ikke nu selv om vi bare tog det af. De andre havde 150 og 200 g på og har også bare fået det af, ingen problemer der. De går alle i løsdrift og får ikke dækken på igen

• #12   11. apr Mine har fået dækkenerne af for nogle dage siden.

• #13   11. apr Jeg er normalt også lang tid om at trappe ud mht. dækner, men min svedte helt vildt med kun 50 g på her den anden dag... så han har gået nøgen de sidste par dage. Han har så også sat OK meget pels - har kun været klippet på halsen og ned. Så tror simpelthen ikke, han har nået at fælde ret meget, fordi vejret har skiftet så hurtigt. Ville have givet det på i går eftermiddag, men han virkede som om, han havde det dejligt

Han virker ikke til at fryse, men har dog lukket vindue om natten, så han ikke lige står i træk

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 66
    #14   11. apr Jeg er blevet pylret, så min fik dækken på igen da det er pænt koldt alligevel pga vinden.

Jeg skal dog finde en regndækken med fleece i stedet for da det burde være nok nu.

• #15   11. apr Begge mine har været klippet. Ponyen har gået med 250 gram hele vinteren - fik det af i lørdags og går bare uden.
    Den store har gået med 350-400 gram i vinters og gik helt uden i søndags men går pt med et overgangsdækken; regner med at det kommer af så snart vi rammer 15 grader igen

• #16   11. apr Min har kun haft regndækken på hele vinteren, med en undetrøje inden under
    -Min er ikke klippet

Min fik dækken af i søndags, men har det nu på igen indtil, at det bliver varmere igen

• #17   11. apr Min gik uden dækken søndag og mandag, men fik det på igen mandag aften. Var også i tvivl igår om hvad jeg skulle gøre, for ud fra dagstemperaturen ville hun godt kunne gå uden. Men jeg beholder det på pga natte og morgentemperaturen. Der var kun 3 grader i nat og tidligt i morges, og det synes jeg er lige koldt nok.

Men jeg regner med at hun får det helt af om 1 eller to dage, for der ser det ud til nogle ret høje temperaturer

Plejer i hvert fald at sige at hvis der er omkring 15 grader om dagen og 7-8 om natten, så kommer det af.

Btw hun går kun med regndækken nu, så det er heller ikke den store forskel fra det og så ingenting

• #18   11. apr Her har det ikke været koldere end 5 grader om natten de sidste par dage, ellers 7-8 grader. Så afhænger nok også af, hvor i landet, man er fra

• #19   11. apr min har stadig sit regndækken på.
    Men de dage hvor det har været varmt i vejret, har han fået det af midt på dagen. og på igen om aften.
    Han får det kun af når temperaturen ligger på 10 om natten

• #20   11. apr Mine har fået dækkenerne af i søndags. Ingen problem. Ingen dækken på om natten inde, har de heller ikke vinter.

• #21   12. apr Min har gået med regndækken indtil hun blev syg i vinters så fik hun 100g på.. I marts trampet jeg ned til regn og her i fredags blev det pillet helt af.
    Hun virker ikke til at fryse og stald ejer har intet nævnt, så tænker det er permanent af

• #22   12. apr Min har nu fået sit regndækken helt af, da hun svedte under dækkenet igår

Kommentér på:
Dækken af allerede