{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

Foder til sart ungheste mave {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har en hoppe på 5 år som har været redet i 7 måneder, jeg har haft hende i 1,5 måned.

Mit problem er at hun får meget tynd mave af det foder hun får nu, har på dyrlæges opfordring givet YSY fra brogaarden da hun troede det kunne være foderskiftet som giver hende tynd mave.

Nu er der gået 1,5 måned og det er stadig ikke gået over...
Nu er vi kommet frem til at det er foderet som ikke fungere, hesten får wrap ad libitum så det er der styr på.

Derfor spørger jeg nu her, hvad bruger i til en sart hestemave?

Hesten er ikke hverken over eller under energisk så den skal have noget "basis" foder, hun får vitaminer ved siden af.

Håber i kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til sart ungheste mave
  • #1   16. apr 2018 Jeg gætter på at det er wrappen, der giver tynd mave - det er ikke ualmindeligt.

  • #3   16. apr 2018 Det er desværre ikke wrappen... Jeg har prøvet med hø men den vil ikke rigtigt spise det og kunne ikke se forskel smiley

  • #4   16. apr 2018 Hvis wrappen er for kraftig og indeholder for meget sukker, så får de dårlig mave. Alle hestene på stutteriet eksklusive min egen da jeg også fodrede med anden wrap, havde tynd mave..
    Jeg kan anbefale at tilsætte fiber piller i foderet samt ølgær smiley

    Mvh TT


  • #5   16. apr 2018 Har du analyse af dit wrap?

    Du skriver du tildeler det efter ædelyst, så du ved jo reelt ikke, hvad den får af næringsstoffer.

    Og hvordan ser moget ud? Du skriver det er tyndt, men er det vandet, eller bare blødt? Er der fibrene ordentligt udnyttet? Hvis der er kløver i dit wrap, kan du sænke proteinprocent i rationen ved at øge stivelse, f.eks med havre. Det giver også mikroorganismerne energi til at udnytte fibrene bedre, og nedsætter omsætningshastigheden.


Kommentér på:
Foder til sart ungheste mave

Annonce