{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OVERDÆKKET RIDEBANE
  • #1   24. apr 2018 Jeg har kun set det under en ferie i USA, staten Washington.
    Der var 40 graders varme, høj sol. Uden sidevægge kunne luften bevæge sig. Og om sommeren var det sikkert fantastisk. Om vinteren brugte de lukket hal.

    Men I DK tror jeg at det bliver en vindfælde. Og regn, sne vil komme ind fra siden med vinden. Du får sikkert stadig brug for udendørs overtøj. Så fordelene er meget små i vores klima.

    Men hvis du har 2 millioner til at bygge ridehal uden vægge, gå for it...


  • #2   24. apr 2018 jeg vil nu heller ikke undlade at ride med overtøj.
    jeg har et tilbud på 5oo.oookr


  • #3   24. apr 2018 Jeg har set et semi-åbent ridehus her i DK, der var halvvægge og så sat net op til taget fra væggen. Det fungerede vist fint smiley

    Har set video fra nogle af de lande hvor det er meget brugt og ved regnvejr og vind så kommer det stadig ind på banen da det så falder i en vinkel og taget så ikke tager det hele. Så det skal man lige være opmærksom på, det så meget komisk ud på videoen for der var selvfølgelig ikke nogle som ville ride på den andel af banen hvor der stod regn ind.


  • #5   24. apr 2018 Jeg er også vild med idéen om en overdækket ridebane. Jeg har set en hal, hvor kort-enderne/gavlene var lukkede men lang-siderne var halvt åbne. Dvs. nederste del var lukket med plader op til barrierekanten og den øverste del stod åben om sommeren, så varmen kunne komme ud. Om vinteren satte de sådan et net op til kostalde og det fungerede rigtig fint. Banen frøs ikke til og var rigtig lækker. Så denne løsning kan varmt anbefales.
    Min egen lille hal er kun overdækket og så med barriere på langsiderne. Det er ikke nok. Den bliver våd og fryser om vinteren. Så jeg anbefaler at lukke gavlene og lade langsiderne være delvis åbne. På den måde har du følelsen af ikke at være spærret inde, kan få luft men stadig ride i ly.

    På grænsen mellem Frankrig og Belgien har jeg engang set en ridehal, som var gravet ca 1,5 m ned i terrænet. På den måde holdt den sig frostfri om vinteren, sagde de. Den var kun overdækket og så med høje barrierer på alle 4 sider, så rytter og hest ikke kunne kigge ud, men der kom luft ind. Når man stod udenfor, så passede barrierekanten med at tilskuerne kunne se ned i hallen. Det fungerede også rigtig godt. Nu så jeg den dog kun på en sommerdag, så jeg kan ikke svare på, hvordan med regn og sne, når den var åben og lå lavt i niveau. Men ideen er jo god nok, hvis grundvandet ikke står højt. Tænker dog at til det danske klima, så skal der laves dræn rundt om hallen, hvis den graves ned.
    Held og lykke med projektet smiley


Kommentér på:
OVERDÆKKET RIDEBANE

Annonce