{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
366 visninger | Oprettet:

Mulen er varm {{forumTopicSubject}}

Hey

Nogen erfaringer med heste hvis mule er blevet varm han pruster og pruster især ved foder som han har fået hele vinteren og ved høet knap så meget når han er på græs og næsen løber det gemmen sigtigt og hvidt

Har snakket med dyrlæge der tror det for meget sukker og han er nu på æble cider eddike og hørfrø olie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mulen er varm
  • #1   24. apr 2018 Jeg har ingen erfaring med det, men umiddelbart lyder det for mig, som om det kunne være en overfølsomhedsreaktion overfor en plantedel eller noget andet i foder/hø når næsen løber og hesten pruster. Det kan være svært at finde ud af. Det kræver et foderskift og høskift hvor du kun fjerner en ingrediens ad gangen, hvis du skal bruge udelukkelsesmetoden.

    Hvis mulen kun var "rød og varm" uden andre symptomer, så ville jeg mere tænke en form for betændelsestilstand et sted i munden - f.eks. hvis hesten trængte til tandraspning, havde bidt sig selv eller havde huller i de forreste tænder.

    Men du kan jo altid starte med at få tjekket hestens tænder. Det skal jo gøres med jævne mellemrum. Men jeg hælder mere til noget allergisk.

    Pøj pøj med det.


  • #2   24. apr 2018 Allergi?

Kommentér på:
Mulen er varm

Annonce