{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Chancehest ?? Pris ?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg står i denne situation med min hoppe, at jeg ikke er glad for at ride den, og starter studie til september.
Hvornår går grænsen til en chancehest ?
Hun har en røngten fejl der enden kunne have betydning eller ej, fra dyrelægens mening. En vækst på kronleddet, der måske kunne blive ringfoddet.
Her står jeg 2 år senere, fra den røngten og hesten går fint på forbenene.

Hun har så desværre siddet fast i spiltov og går derfor kort-lang på bagbenene. Når hun er reddet varm, ses ikke kort-lang. (Kiropraktor og massør er indover)
Så derfor ser den ikke rentaktet ud bagtil ifølge dyrlæge.

Kan den sælges som chancehest ?
Jeg har ikke pengene på udredelse, når jeg alligevel skal af med hende.

Har bud på 5000?
Men mere værd måske ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chancehest ?? Pris ??
  • #1   13. jun 2018
    Hvis nogen ville give 5000 for den, havde jeg nok solgt den.


  • #2   13. jun 2018 Tror det er forskelligt for person til person hvor meget de til give. Det går også lidt an på hesten. Alder, stamtavle osv.

    Jeg har selv lige solgt en 8 årig RDH hoppe med en seneskade for 35.000kr.


  • #3   13. jun 2018
    Om du kan få mere kommer an på om hesten er kåret og om den er kåret godt, har rødt pas, om den fx går MB med de skader den har og er holdt i gang.

    Hvis den hverken er kåret godt, har rødt pas, god gang eller går mere end noget LC, så ville jeg være glad for 5000 kr.


  • #4   13. jun 2018 Kommer an på stamtavlen. Har den gode papire kan den jo altid gøre sig som avlshoppe vis den sku gå ned.

    Du kan jo os overveje a få taget nyt røngten a kronleddet og se om der er forandringer ud fra sammenligning kan vurderes på hvorvidt det har en betydning.

    Sidst hvordan fungerer den under rytter kan den nogle øvelser af betydning?

    Alt dette har meget a sige for prisen men synes umiddelbart 5000 lyder af meget lidt


  • #5   13. jun 2018 Hvis du prøver at sælge den for mere aht pengene, skal merprisen betale for opstaldning og alle andre udgifter, i den tid det tager at sælge hesten.

    Du kan spørge køber, om han / hun vil give lidt mere.

    Men hvis køber er en person du stoler på, så havde jeg nok slået til...


  • #6   13. jun 2018 Når du sælger hesten til slagtepris, er du sikker på, at du ikke kommer til at stå i en situation, hvor du skal tage hesten tilbage.

    Alt andet kan man næsten ikke skrive sig ud af.

    Jeg vil stemme i med de andre og sige, at hvis du kan få 5000 kr for den, så se at få den af sted. Alternativt, hvis den skal tages af med livet og til daka, så kommer du til at betale det der.


  • #7   13. jun 2018 Du er nok nød til og give noget mere info om hesten, hvis vi skal give vores vurdering:-)

    Race, alder, evt kåring, højde, hvad kan den i ridningen, og er der nogle begrænsninger med de ting du ved om hende?
    Og hvordan er sindet og håndteringsmæssigt?


  • #8   13. jun 2018 Hoppe, 175, ikke kåret, lige tilredet, 5år, efter BH zatchmo
    Rødt pas


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   14. jun 2018 Jeg ville ikke sælge sådan en hest.
    Den bør ikke rides, da den har fysiske skavanker (takter ikke rent på bagben = der er noget galt) og den er kun lige tilredet, så derfor ved du ikke hvormeget den kan holde til.

    Og jeg ville aldrig bruge en hest i avlen, som har en røntgenfejl som har så stor betydning, at dyrlægen kan være i tvivl om hestens holdbarhed.

    Hvis nogen virkeligt vil have hesten, så forær dem den, med kontrakt på at de er dens absolut sidste hjem, eller afliv den.

    En hests skæbne bør på ingen omstændigheder overvejes ud fra et økonomisk aspekt.


  • #10   14. jun 2018 Jeg købte en tilsvarende hest, dog vallak. dv, rødt pas med kanon afstamning. en del anmærkninger på røntgen (tætte torntappe, forknæslåsning, lidt diverse forandringer, og strubepiber). Vinkede lidt udad med det ene bagben når han ikke var varmet op - forsøgt udredt men uden løsning. Ingen gener af noget af det.
    Han har holdt knap 4 år hos mig (købt som 4 års) men er nu ved at være slidt i forbenene/hovene (begyndende ringfod m.m.), vi prøver med diverse tiltag for at se om han kan blive god nok igen. Har kun brugt ham som tur hest.

    Gav en pris lidt over det bud du har fået.


  • #11   14. jun 2018 Jeg gav 2500 kr for min chancehest smiley

  • #12   14. jun 2018 jeg har ikke betalt for chance heste

    men.
    er du sikker på det rigtige valg her er salg?
    det jeg synes du skal gøre op med dig selv, hvad fremtid den har foran sig i et nyt hjem
    jeg indrømmer at mine alarmklokker ringer. ringer for risikoen for at den ender som kastebold. komtrakter med ditten og datten kan muligvis udløse en erstatning til dig hvis den er korrekt skrevet og brydes. men hvad med hesten? den kan du umuligt vide hvor den risikerer at ende (og mellemlande) og det hjælper ingen penge i verden på. den kunne måske godt gå selskab et sted. men ærlig snak. så er en hest en dyr affære at have.
    jeg synes du skal tænke virkelig godt igennem, før du sælger.


  • #13   15. jun 2018 Vil også tilføje at min chancehest blev solgt til mig pga. jeg havde kendt ham fra føl og var ejers genbo. Så de kunne følge ham hos mig og vidste at jeg ikke er konkurrence rytter. Ellers havde de også haft aflivning som alternativ til ham.

Kommentér på:
Chancehest ?? Pris ??

Annonce