{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Hvad koster det cirka om måneden at have shetlænder {{forumTopicSubject}}

Hej hg jeg vil lige høre da vi overvejer om jeg skal have egen pony vil jeg lige stille nogle spørgesmål
Her kommer mit spørgesmål
Hvor meget betaler i cirka om måneden for at have en shetlænder
Her snakker vi
• løsdrift
• mad
•dyrelæge
• smed
Og hvad for noget udstyr man skal have
Til den? På forhånd tak??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster det cirka om måneden at have shetlænder
  • #1   21. jun 2018 Allerede ved "løsdrift" kan du få svar fra 0-2000 kr. alt efter hvor i landet det er og om det er ude eller hjemme.
    Jeg har min shetter gående hjemme i løsdrift i udkanten af København og hun koster mig vel omkring 500,- pr. måned.
    (Derudover har jeg så 2 store heste der trækker lidt mere fra kontoen hver måned. smiley )


  • #3   21. jun 2018 shetlændere koster næsten intet. De skal jo ikke have så meget at spise, helst bare hø, og alt efter hvad du vil bruge den til er smed heller ikke særlig nødvendigt. vores holder hendes hove ned selv og e flækker af efterhånden som de gror ud. så det er sådan set kun opstaldning du skal betale for og det variere jo alt efter hvor det er henne. Dyrlæge har vi ikke haft brug for endnu (har haft hende i 4 år) udover tandlæge hvert andet år og vacc hvert år.

    mht udstyr er det vel det samme som hver anden hest dvs strigler, grime, longerings torv, træktorv, hovedtøj og evt seletøj/sadel. dækken er ikke nødvendigt


  • #5   21. jun 2018 Vel de er jo ikke billigere i smed, ormeprøver og tandrasp. Kun foder. Så jeg vil sige omkring 1000kr mnd men det bliver svært at få den opstaldet ude til den pris..

    Mvh TT


  • #6   21. jun 2018 Jeg har to for ca 1500 kr om måneden.. Det er til smed, dyrlæge, hø, leje af jord og diverse.. smiley

  • #7   22. jun 2018 Smed, vacc, orm o.lign. koster det samme for stor som lille. De fleste kan leve af hø/wrap og vitaminer/mineraler. Men hvis du vil bruge den mere intensivt til kørsel kan supplerende foder blive nødvendigt.
    Af udstyr er vel det samme basale som til enhver anden hest. Kørsel kræver sele, trense og vogn.


  • #8   22. jun 2018 Jeg giver altså ikke det samme for smed.. Min store havde forsko på - beskæring og nye sko hver 6-8 uge, 800 kr.. Nu har jeg to shettere uden sko - beskæring hver 12 uge, 800 kr for begge.. smiley

  • #9   22. jun 2018 Mine bliver beskåret hver 8. uge ligesom de store

  • #10   22. jun 2018 De jeg kender med miniaturer og shettere giver det samme som store heste.. smiley

    Mvh TT


  • #11   22. jun 2018 De koster det samme som store heste. Bort set fra at se spiser lidt mindre.

    Ved ikke hvorfor folk tror at det er billigere at have shetter, de skal have smed, dyrlæge og tandlæge lige så ofte som andre heste!


  • #12   22. jun 2018 Det kommer an på, hvordan man har stor hest og hvordan man har shetlændere.. smiley Det koster mig mindre at have to shettere end at have én stor hest.. De går ikke med sko, de bruger ikke dækken eller andet udstyr, de spiser og drikker det halve.. Så jo, det kan sagtens gøres billigere end store heste.. smiley

  • #13   23. jun 2018 Disse to går ikke med sko, de går uden dækken og går i løsdrift smiley Det er kun foderet der gør de til en større udgift smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #14   23. jun 2018 Jeg siger også at det kommer an på, hvordan man har hhv store og små heste.. smiley Mine små er billige, men de kan sagtens koste det samme som store, såfremt de blev brugt til ridning eller kørsel og skulle have sko på og udstyr osv.. smiley Omvendt kan en stor hest også være billig, hvis den ikke bliver brugt til noget.. Jeg siger bare, at for mig personligt, er det meget billigere, at have de to små, end da jeg havde ridehest, som gik med sko og dækken, og skulle have sadel og gamacher og underlag og undervisning, osv osv osv.. smiley

Kommentér på:
Hvad koster det cirka om måneden at have shetlænder

Annonce