{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Strubepiber og forsikring? {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Er der nogen der kender til forsikringer, der kan hjælpe økonomisk med en strubepiber-operation? Jeg har læst meget om selve behandlingen, men har nu kun her til aften set to, der har fået hjælp af sin forsiking til at afdække dette.. Er der nogen herinde der har prøvet det og i så fald, hvad har det krævet for at få den nødvendige hjælp?

Tak på forhånd!

Kommentarer på:  Strubepiber og forsikring?
  • #1   8. jul Jeg havde en hvor jeg overtog forsikringen fra sælger som havde tegnet den før det blev opdaget at hesten var strubepiber. De ville gerne betale for operation, men nåede det ikke før hesten blev aflivet af anden årsag. Den hest jeg har nu har jeg selv tegnet forsikring på og den har forbehold på luftvejene så der dækker de ikke en eventuel operation.

• #2   8. jul Forstår jeg det korrekt at du har en strubepiber, som ikke er forsikret (eller står og vil købe en med lidelsen) og vil finde en forsikring der dækker? Der kan du regne med at der ikke er nogen, der vil dække.

Når først lidelsen er konstateret, dækker forsinkringer sjældent

• #3   8. jul Nej jeg har endnu ikke købt ham, men har blot tænkt at hvis jeg købte ham, så skulle jeg have ham opereret for det.. men så læste jeg bare de to historier og tænkte om det var muligt at gøre - selvom det virkelig lidt usandsynligt. Måske der var nogen der havde prøvet det :):)

• #4   8. jul Det var lige præcis det Rikke skriver, som jeg havde tiltænkt var scenariet!

• #5   8. jul Jeg vil nr 1 virkelig virkelig kraftigt overveje, om jeg vil starte ned at købe en hest,som skal opereres - der er ALTID en risiko ved en operation, og hvis du køber så er det din risiko.

Nr 2 er at hvis du er så forelsket i hesten, og du regner med at den har en forsikring, som vil dække operationen - så skal du i den grad tjekke det af med forsikringsselskabet først, og få det på skrift, at de går med til det.

Personligt vil jeg aldrig købe en hest, som skal startes med at blive opereret - selv ved en banal mus, så vil jeg ikke røre ved hesten, andet end ved at sælger operere, behandler, genoptræner OG hesten efterfølgende kan gå igennem handelsundersøgelse/-Rgt.

Er det min egen hest, ja så er snakken en hel anden - for en hest jeg ejer og holder af skal jeg nok få behandlet - men at købe sig til problemer som er så alvorlige at det kræver operation - nej tak.

Mvh Charlotte

• #6   8. jul Umiddelbart er jeg ikke interesseret i om andre vil købe eller ej. Det er vel min sag.. Succesraten på strubepiber-operation er op mod 90% og er egentlig en mindre operation som ex en mus. Jeg er ikke så skræmt af at give en god hest de rette betingelser for at kunne fungere 100% som ridehest. Der er altid en risiko ved at købe hest jo.. om det så er en til 100.000 der går i stykker på trailerturen hjem eller hvad end det er..

• #7   9. jul Men hvis du ved at forsikring dækker, hvad er så spørgsmålet? Du får ikke nogen selskaber til at betale for en operation, uden at forsikringen er tegnet inden det opdages, så er hesten ikke dækket nu, bliver den det heller ikke...

• #8   9. jul Jeg synes da i bund og grund, at det er dejligt, at nogle vil købe de heste, som avler/sælger har opgivet Hesten kan jo ikke gøre for at den er syg, og at avler/sælger har vurderet hvad han/hun ønsker at tage/ikke tage af risiko

Er du heldig kommer den sig okey, og får ikke tilbagefald - og så skal du bare krydse fingre for at den ikke går i stykker på trailerturen hjem

Mvh Charlotte

Kommentér på:
Strubepiber og forsikring?