{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Stik prøve - hvad er rimelig pris på ridebukser? {{forumTopicSubject}}

En lille stikprøve kontrol.

Jeg er ikke vant til at sælge ting, som privatperson.

Jeg købte i efteråret to par Kingsland.
Men så blev det koldt.
Mens jeg red i vinterbukser, tog jeg et par kilo på.
Nu sidder de nye Kingsland ikke helt komfortabelt.
Jeg har sikkert tabt et par kilo igen til efteråret, men, who cares, til den tid rider jeg måske i vinterbukser igen.
Planen er, at sælge dem og til efteråret belønne mig med at gå i butikkerne og købe et nyt par, finansieret af to gamle par.

Jeg har beskrevet i annoncen, at de kun har været brugt et par gange. De er kun vasket en gang.
Nypris var 800 kr per par.
- folk byder 400 kr for begge par.
Er det bare mig, der er grådig?
Ville I andre sælge fabriksnye ting, for så lidt?

De af jer, som køber fra private - forventer I virkelig at nøjes med 25% af nypris for helt nye bukser??


Kommentarer på:  Stik prøve - hvad er rimelig pris på ridebukser?
  • #1   8. jul 2018 Jeg købte et par helt nye kingsland thigts brugt (hende jeg købte dem af have prøvet og gå i dem der hjemme med det var ikke noget for hende), magen til dine for 200 kr. så tænker det er den pris de ligger på, men måske er du heldig at, kan for 300 kr på buks? smiley

  • #2   8. jul 2018 Godaften Who smiley
    Hmm det er svært - altså umiddelbart ville jeg heller ikke give mere for fx brugte ridebukser.
    Eksempelvis gav jeg i går 200 kr for et par butiksnye ridebukser (til før/normalpris på 1300kr) på supertilbud.
    Jeg tror faktisk slet ikke jeg ville købe brugte ridebukser ved nærmere eftertanke. Uanset hvor meget de er brugt og af hvilken kvalitet. Der er altid tilbud et eller andet sted med fabriksnye vare, hvis man søger på nettet eller kigger i butikkerne.
    Jeg tror også at fx tøj er for personligt for mig, så jeg ‘under’ mig selv nyt.
    Måske er det bare mig der har det sådan.
    Så hvis du ikke vil ende med de bare hænger endnu en sæson og bliver ældre og møre, kan det være du bare skal sælge dem til højeste bud. Det kommer nok også an på hvor meget tid/krudt man vil bruge på at sælge.
    De gange jeg har solgt eller købt brugt har det været bøvlet og tidskrævende, så gør det faktisk sjældent til aldrig.


  • #3   8. jul 2018 Hm.
    Så må jeg bare slette annoncen, og så skrive teksten igen.

    Hvis folk ikke vil op i nærheden af halv pris, så falder min plan med tydelig selvforkælelse jo til jorden.
    Jeg er ellers stor fan af tydelig belønning, når man har nået et mål...


  • #5   8. jul 2018 Så snart mærket er klippet af og bukserne har forladt butikken falder værdien MEGET..

    Tror ikke du skal regne med at få mere for dem..


  • #6   8. jul 2018 Tænker ikke du skal droppe din selvforkælelse - det lyder som en fornuftig plan smiley
    Du kan jo også bare annoncere videre med tålmodighed og så er det måske nogle bedre bud.


  • #7   8. jul 2018 Jeg tror, at en bedre tekst er løsningen så.

    Hvor at det skal gøres klart hvad minimum prisen er.


  • #8   8. jul 2018 Som Malene siger- vær tålmodig. Jeg ville ik skrive mp i annoncen, lad folk spørge og du kan sende dem en privat besked for at oplyse det. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   9. jul 2018 så længe at mærket er klippet af så falder vares pris markant.

    er varen så ydermere brugt, så falder prisen yderligere. Så ja, 200 kr. pr. par er ikke urealistisk at byde.

    varen kan ikke sælges som fabriksny, for det er den ikke.


  • #10   9. jul 2018 I øvrigt kan man ikke reklamere for varen, når den er handlet privat/brugt. Så yderligere et prisfald på dette.

    Så alt i alt er folk jo egenligt ret realistiske.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   9. jul 2018 Alisa: handel online er nemmere og større end nogensinde, også er det logisk er der er flere af samme vare - ergo vil man ikke give samme pris, som hvis der kun var en vare.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   9. jul 2018 Alisa: Bare en forklaring på hvorfor at brugte vare ikke har samme handelsværdi som før smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   9. jul 2018 Alisa: Pak den attitude væk smiley Den klæder dig ikke.

  • #18   9. jul 2018 Omg Alisa..
    21 år.. du opfører dig som en på 12..


  • #19   9. jul 2018 Mit bedste tip:

    Tag billeder af bukserne hver for sig, gode billeder der viser farven korrekt osv, evt mærket så folk kan se hvilke størrelse og stand de er i.

    Sæt dem tilsalg hver for sig, kort præcis tekst til 350,- stk

    Brug grupperne på facebook, der går tingene oftest stærkt inde smiley

    Hilsen en det har solgt alt hestens udstyr på facebook, blot fire uger efter hesten kom til ny ejer og til meget fair penge - uden at måtte gå på kompromis med prisen.


  • #20   9. jul 2018 Problemet med tøj er også at moden skifter, så prisen falder hurtigt, med mindre det er noget klassisk (som jeg ikke ved noget om indenfor ridetøj).

    Så ja 25% er ikke helt dårligt, det er både blevet vasket og brugt, og man finder sikkert tilsvarende på tilbud allerede.

    Det er sjældent hvad nyprisen har været, men hvad man kan få for det nu, der er afgørende.

    Og så måske bedre billede? Hvis det altså er det samme du bruger, for dem du viser der, ser både solblegede og slidte ud, samt med slapt elastik, måske det ikke passer, men det kunne være derfor folk byder så lidt smiley


  • #21   9. jul 2018 Jeg lytter og tager det til mig.
    ... Hvordan - helt lavpraktisk udført - tager man gode billeder?


  • #22   9. jul 2018 Tag dem med godt lys og for gudsskyld uden blitz.
    Tag billeder af de små detaljer, få det til at ligne produktbilleder..


  • #23   9. jul 2018 Disse er godt nok taget i studie, men her er lidt forslag til hvad du kan tage billeder af.

    http://shop.nathaliehorsecare.dk/shop/rigoletto-sort-denim-653p.html


Kommentér på:
Stik prøve - hvad er rimelig pris på ridebukser?

Annonce