{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
365 visninger | Oprettet:

Hvordan strækker jeres hest sig? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lagt mærke til, at min heste strækker sig kun på en måde. Min hoppe strækker forbenene for ud og bagparten bagud. Min vallak kipper bækkenet og strækker forud og op gennem nakken. De strækker sig hver især aldrig på andre måder. Har jeres én måde at strække sig på eller flere? Jeg håber I kan se hvad jeg mener!

Kommentarer på:  Hvordan strækker jeres hest sig?
  • #1   9. jul Min den brune har flere strækkemåder, hvoraf en inkluderer hjælp fra smeden
    Caspian strækker sig som en hund med forben strakt ud og mås tilvejrs. Han strækker enkeltvis bagben bagud. Og så laver han sender bue opad med nakken som højeste punkt.
    Smeden bruges til at strække ben, både for og bag, så må Anders støtte op når Caspian strækker sig

Pinot strækker kun op i buen op med nakken - og det sjældent. Jeg strækker hans forben før hver ridetur, for at løsne op for evt låsning. Det nyder han, men gør altså aldrig af sig selv.

Mvh Charlotte

• #2   9. jul Begge mine kan strække gennem forbenene, for det har jeg lært dem efter opsadling. Det er noget, jeg selv har lært for mere end 20 år siden!

• #3   9. jul min shetter strækker det ene bagben bagud og så strækker sig op igennem det ben, igennem ryggen og op gennem halsen. Min fjordhest læner sig tilbage på bagbenene og strækker forbenene ud

• #4   9. jul Rocky tager først og læner sig bagud og strækker forbenene, så læner han sig fremad og tager hvert bagben og strækker det bagud hvor med ryggen kommer med også, også krummer han hals og ryg til sidst
    Tindur gør det samme, dog strækker han ikke forbenene ret tit

Mvh TT

• #5   9. jul Aslan: med chokerende stor smidighed!

Den dreng er virkelig smidig, som noget jeg ikke har set før.
    Mulen kan røre hans bækken, når han klør sig, eller vil snuse til hvad du gør med dine hænder, før den ene hov halvt må slippe jorden.

Forrige ejer har trænet smidighed fra jorden - og det har givet gevinst - den hest vil gøre alt for en godbid.

Kommentér på:
Hvordan strækker jeres hest sig?