{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

Udlån til Tyskland {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål og håber i her inde kan hjælpe mig
Jeg har en pony tilsalg og der er en som er interesset men hun bor i Tyskland og hun vil gerne have ham på prøve for at se om han er noget og så betale efter 4-8 uger .
Hvordan står jeg hvis hun forsvinder med ham ( i værste tilfælde ) ?
Er der nogen her inde som måske kan give mig lidt ro i sjælen , for ville jo gerne han kan finde en som vil klikke med ham.

Kommentarer på:  Udlån til Tyskland
  • #1   11. jul Aner ik hvordan reglerne er men jeg ville ik acceptere at sende ham på prøve i 4-8 uger uden betaling. Kunne acceptere 2-3 uger på prøve og enten halv eller hel betaling af hvad hesten står til. Og alt skrevet ned på kontrakt- simpelthen alt men følger lige med hvordan reglerne er

• #2   11. jul Jeg ville aldrig låne hesten ud i 4-8 uger.

Der er så store chancer for at noget kan gå galt, og hvad så hvis rytter ikke vil have hesten efter 8 uger?

ærligt, så ved man jo godt om hesten er den rigtige, efter få rideture

• #3   12. jul Hvis man har en underligt fornemmelse, skal man ikke gøre det.
    Jeg ville aldrig sende min hest et fremmed sted hen, uden nogen form for sikkerhed.
    Og du ka kun sikre dig, hvis du har pengene.

Dog ka du jo gøre det sån, at hun betaler ved lån, er ponyen i samme forfatning som inden lån, ka handlen gå tilbage, hvis det ikke er noget.
    Samtid er der en udførlig kontakt.

• #4   12. jul Hvad med den omvendte.

Sælg hesten til den aftalte pris.
    Tilføj i kontrakten, at der skal ske handelsundersøgelse før salg.
    Sælger har ret til at fortryde købet de første x uger og så skal handelen gå tilbage. Forudgået af en ny handelsundersøgelse, som skal være uden nytilkomne fejl og mangler.
    Ansvar for hesten skifter hænder ved købet.

Så er der ingen problemer med at opdatere forsikringen (det kan kun ejer) og så videre. Ingen uklarheder om hvem der betaler dyrlæge, sned - eller bestemmer.

Og køber har trygheden i, at kunne bakke ud, hvis det bare ikke er så godt et match ift personlighed, evner osv.
    Hvis man bor meget langt væk, kan det være urimeligt dyrt og tidskrævende at besøge hest et par gange - sådan som mange gerne vil, før de investerer tusindvis af kroner.
    Køb med fortrydelsesret er et alternativ.
    Og det er et tryghedsskabende signal, at du står så meget inde for din hest, at handelen kan gå tilbage. Det siger du jo kun, fordi du er sikker på, at de ikke vil af med hesten igen.

Ved at have klausul om ny handelsundersøgelse, bør din risiko for at tage en syg hest hjem være mindre.

(Det er sådan jeg lige har købt min hest. Jeg bor i Jylland, hest stod på Østsjælland. Tilmed var han ikke brugt et stykke tid, pga sælgers tidsnød. Så jeg kunne ikke afprøve ham nok, til at vide om han var noget, for han var ikke i form til fx skovture, mv. Men jeg købte ham - og forventer absolut at beholde min guldhest.)

• #5   12. jul Tak for alle jeres svar , nu har jeg noget at gå efter

• #6   12. jul Og hvis det skal gøres, så ville jeg forvente at køber lægger hele købssummen, og at i laver kontrakt på at hesten kan leveres tilbage inden x-antal dage, mod tilbage betaling af købssum.

• #7   12. jul Juridisk kommer du til at stå rigtig skidt, hvis låner forsvinder med din hest, når den er udrejst af Danmark. Og du skal være obs. på, at de fleste forsikringer kun dækker et midlertidigt ophold udenfor Danmark iøvrigt.
    Jeg ville sørge for dels en underskrevet kontrakt, hvoraf der fremgår at det IKKE er en handel men derimod et udlån. Ellers kommer du til at stå endnu værre, hvis den forsvinder. Ydermere så ville det nok være på sin plads at kræve købesummen erlagt som depositum for hestens sikkerhed og evt. hjemvenden.
    Ikke at jeg nogensinde ville udlåne en hest ud af landet. Det er langt mere omstændigt end i Danmark. Kredsdyrlæge skal der på osv.

• #8   12. jul Som Folden skriver, så er der jo også regler for eksport/import af levende dyr, det koster og kan være besværligt.

Som andre er inde på ville jeg foreslå at indgå handlen, med udførlig kontrakt og seneste fortrydelses dato.
    Husk at undersøg ifht. forsikring, om den dækker hesten i udlandet.
    Også god idé med 2 x handelsundersøgelse, selvom det dog kan blive en dyr affære.

Held og lykke!
    Og til os nysgerrige, så må du da gerne skrive hvad det ender med ??

Kommentér på:
Udlån til Tyskland