{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Foder {{forumTopicSubject}}

Hej..

Har nu kigget på en masse forskelligt foder og er ærligt talt blevet mere i tvivl om hvad jeg skal købe til mine to ponyer..
De er begge 17 år og i okay foderstand. De har ingen skavanker, andet end lidt trist pels og hove, men ellers er de sunde. Til dagligt går de i løsdrift, men her til vinter skal de på boks om natten. Normalt får de vitaminbolcher, men her til vinter vil jeg gerne give dem lidt foder, da de sidste vinter tabte sig en smule . De får de mængder hø de skal have.
Jeg ønsker et foder hvor deres vitamin/mineral behov er dækket samt noget der kan hjælpe dem med at holde deres vægt. Vil helst undgå at skulle give dem 1 kg foder om dagen, så noget de ikke skal have så meget af vil også være perfekt!

Hvad har i af forslag, eller hvad bruger i selv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #1   16. aug 2018 Regulator Complete. smiley

  • #3   16. aug 2018 Vitaminer/mineraler skal du give i en mineralblanding. Iblandingen i en kraftfoderblanding (eller de der mineralbolcher) og varmebehandlingen forringer holdbarheden, og så får du en hest, der er mat at se på med dårlige hove.

    Giv dem hel havre, wrap/hø og så en ordentlig mineralblanding, jeg vil anbefale Equsana Vitcaps - Perform eller Premium, da de bla. indeholder biotin og organisk zink og -kobber, der giver blank pels og stærke hove.


  • #4   16. aug 2018 pavo 18+ er super til de lidt ældre. husker dog ikke mængden

  • #5   16. aug 2018 Mine fungere godt på Regulator Complete. Lav udfodring.

    Lad være at give havre...


  • #6   16. aug 2018 Tusind tak for svar! smiley

  • #7   16. aug 2018 Jeg har brugt hippolyt naturmusli i rigtig mange år, og været utrolig glad for det smiley nu bruger jeg aveve mineral/vitamin piller og blander det med lucerne (pt en med urter i). Den kombi passer mig også rigtig godt!
    Jeg har prøvet kraftur, som også er utrolig lækker, men min hest nægter at æde det. Struktur 100 er også en mulighed, som også udfodres i lav dosis og er fulddækkende.
    Jeg er dog blevet ret glad for miniral/vitamin + lucerne, da jeg meget nemt kan mindske/øge både de vitaminer de får samt tyggetiden smiley


  • #8   17. aug 2018 Det bliver svært at ligge under 1 kg dagligt på senior foder smiley Men synes du skal kigge på Dangro Omega 3 senior smiley
    Det ville i hvert fald være noget jeg ville kigge på hvis jeg havde ældre heste smiley
    https://dangro.com/produkt/omega-3-senior/

    Mvh TT


  • #9   17. aug 2018 hvis du skal bruge noget senior foder som er i relativ lille mængde ift mange andre er der også horselux senior

  • #10   17. aug 2018 Det er et rigtig svært spørgsmål.

    Vi kan regne nok så præcise foderplaner, men det siger desværre ikke ret meget om hvordan hesten er dækket ind.

    Da der er forskel på hvordan den enkelte hest optager næringstoffer ligesom der er forskel på om optageligheden om næringsstofferne er naturlige eller syntetiske.

    Så et foder kan godt indeholde flere vitaminer og mineraler end et andet foder, men det betyder ikke at hesten vil være dækket bedst ind, i det foder som på papiret har mest, det hele handler om hvad hesten egentlig optager. Det kan godt være at det foder som indeholder mindre vil dække hesten bedre ind, da optageligheden er højere.

    Dette har vi absolut inden mulighed for at vide.

    Mit bedste råd vil være at se på indholdet altså ingridienserne. Vælge noget foder som indeholder mange forskellige indgridienset, og gerne er foder som ikke er tilsat vitaminer og mineraler med hvor disse næringsstoffer kommer via naturlige planter. Derved er der en større chance for en højere optagelighed og højst sandsynlig også en mere mangfoldig tarmflora sammensætning = en mere modsandsdygtig fordøjelse.


Kommentér på:
Foder

Annonce