{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
274 visninger | Oprettet:

Erfarringer med Saracen cooling pencils - at gå fra müsli produkt til piller {{forumTopicSubject}}

Hej Hestegalleri
Sagen er den at opstaldningstedet skifter saracens cooling mix ud med saracens cooling pencils
Jeg ville i den forbindelse gerne høre jeres erfarringer er med dette eller i det hele taget for og i mod pilleprodukter vs müsliprodukt
Håber på en nogle gode svar??

Kommentarer på:  Erfarringer med Saracen cooling pencils - at gå fra müsli produkt til piller
  • #1   10. sep Det er præcist det samme og smager af præcist det samme.

De fleste heste spiser fint pille foder. Det er kun os mennesker, der spiser med øjnene. Det gør hestene ikke.

• #2   10. sep For enkelte heste kræver det lidt tilvænning at skifte fra piller til muslie og omvendt, men de fleste er ret ligeglade, bare der er mad i krybben.

• #3   10. sep Nu bruger vi godt nok Duvil hvor jeg står, men der har vi både en musli og en pille og alle hestene spiser gladeligt begge dele og har ikke oplevet nogen af dem slå fra i skift mellem dem. Jeg har haft en enkelt hest som ikke ville spise musli eller mash, men gerne piller og betfor. Det var så til min fordel da pillefoder er billigere end musli og man får et mere ensartet foder og vitaminfordeling ved at bruge piller.

• #4   12. sep Okay tusind tak for jeres svar:D Der er mindre stivelse i pilleformen kan jeg læse mig til i saracens udgave. Jeg var bare meget i tvivl da min hest har haft kolik og jeg derfor er lidt påpasselig med hvad der skal ned i hendes mave. De får en tilvænningsperiode på 1 uge hvor de får halv/halv i kryben
    Tror I det er ok tilvænningstid?

Kommentér på:
Erfarringer med Saracen cooling pencils - at gå fra müsli produkt til piller