{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
346 visninger | Oprettet:

Hest sveder enormt meget {{forumTopicSubject}}

Jeg rider en Irish Cob, som simpelthen altid bare sveder enormt meget, han bliver dog ikke forkølet eller syg på anden vis pga. det, men mit udstyr bliver simpelthen så hurtigt klamt, og jeg tænker heller ikke det er behageligt for ham, når underlaget og gjorden er gennemblødt, så jeg har kigget lidt på, hvad det kan skyldes, og om jeg kan gøre ved det, men har ikke rigtig fundet en løsning.. Så er der nogen der har nogle gode råd eller viden om det?
Han har fået elektrolytter i en periode, men det havde minimal effekt synes jeg.

Kommentarer på:  Hest sveder enormt meget
  • #1   14. sep Blot til info- elektrolytter gør ikke at hesten sveder mindre. Men den tilføre derimod de salte som hesten udskiller når den sveder. Så synes ihvertfald at du skal fortsætte med at tilføre elektrolytter, så længe hesten sveder..

Hvorfor den sveder kan jeg ikke svare på. Kunne den evt blive klippet på bringen og halsen? Måske det kan hjælpe lidt og den kan nok også stadig gå uden dækken.

Hidser den sig op under ridning og derfor sveder?
    Er den i dårlig fysisk form?

• #2   14. sep Han bliver klippet hver vinter, og det hjælper selvfølgelig ligesom på enhver anden hest, men selv når han er klippet sveder han mere en end almindelig hest.. Han er ikke i verdens bedste form, men heller ikke dårlig, og han hidser sig normalt heller ikke op.

• #3   14. sep Ligesom med mennesker, så sveder heste også forskelligt. Nogle mennesker sveder bare mere end andre og hurtigere.

• #4   14. sep Er den testet for pssm?

• #5   14. sep Havde også engang en connemara, som også svedte helt vildt! Jeg havde ham i ca 5 år og solgte ham videre da han var omkring 16 år, fik af vide inden køb at han aldrig havde været syg og han havde heller ikke en eneste sygedag mens jeg havde ham... Så tror bare nogle sveder mere end andre

• #6   14. sep Nogle heste sveder bare mere ene andre.. Min gamle vallak svedte også helt vildt ved ingenting og blev klippet mange gange hele året.
    Hende jeg har nu kan gå en halv time i hallen om sommeren hvor der er tæt på 40 grader, og kun lige være fugtig ved gjorden.

• #7   14. sep Jeg er godt klar over, at nogle sveder mere end andre, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad grunden er, om det har noget med hormoner at gøre f.eks.
    Han er ikke testet for noget, og medmindre jeg finder et eller andet, hvor der er flere symptomer der passer på ,bliver han det heller ikke, da han som sagt ikke lider under det.

Kommentér på:
Hest sveder enormt meget