{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.962 visninger | Oprettet:

Opdatering i hestesagen/straffesagen {{forumTopicSubject}}

Der er flere, som har ventet på en opdatering i straffesagen.

Der blev tvangsafholdt et retsmøde d. 29-8-18 med en påduttet forsvarsadvokat, som jeg end ikke havde gennemgået sagen med.

Den forsvarsadvokat som jeg ønskede, blev nægtet beskikket, hvilket prompte blev kæret og fortsat er ubesvaret fra landsretten. Retten ignorerede også inhabilitetsindgivelser.

Jeg havde bedt retten om at garantere, at jeg kunne fremlægge min omfattende dokumentation, men jeg blev nægtet at fremlægge noget som helst – hverken fotos, båndoptagelser, vidner, spørgsmål til anklagemyndighedens vidner og anden dokumentation.

Dommeren har i dommen frafaldet anklagemyndighedens ene sigtelse, men jeg blev også nægtet at moddokumentere, at politiet løj i retten ... Frafaldet berører desværre også hele politiets fremgangsmåde, som jeg hele tiden har sagt var ulovligt.

Selve den uretmæssige frakendelse af hestene er fortsat ikke behandlet i retten og afventer nyt retsmøde. Dommen er kæret til landsretten.

Jeg har lagt opdateringer m.m. ud på http://www.tinamarias.dk/blog/straffesagenoversigt, hvor man selv kan plukke efter interesse og lyst. Jeg vender tilbage, når jeg har mere nyt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering i hestesagen/straffesagen
  • #1   19. sep 2018 Jeg forstår simpelthen ikke at du vil blive ved at lægge det på nettet. Jo mere du lægger ud, jo mere fremstår du som en syg kvinde, der i den grad trænger til hjælp.

    Jeg forstår heller ikke at det overhovedet er muligt at EN person får lov st bruge så mange af retssystemets ressourcer. Der må da være en stopklods et sted. Et menneske kan da ikke blive ved at trække sag efter sag om ting, der kun eksisterer i deres egen paranoide verden gennem retten og hver gang optage ressourcer hos alverdens instanser.


  • #2   19. sep 2018 Jeg er helt enig, Michelle, men jeg tænker, at der er tale om, at det nok er en ret i Danmark, at man får lov til at få en sag for en dommer, hvis man mener det er nødvendigt... Jeg ved det ikke, men det er mit bud.
    "Sagen" vil jeg slet ikke kommentere på.


  • #3   19. sep 2018 At der er flere der har ventet afgørelse er vidst lige så meget en tanke i dit hoved, ligesom selve sagens indhold.

    Stop nu... (hvorfor føler jeg at vi er flere der gentager os selv med de to ord?)


  • #4   19. sep 2018 Og så er der mig. Der ikke aner hvilken sag og hvad der er tale om?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   19. sep 2018 tænk at føle sig så vigtig...

  • #6   19. sep 2018 Ingemann: du er ikke gået glip af noget

  • #7   19. sep 2018 Nej. Var lige inde og lure lidt på linket. Må sige at hvis hun reelt er beskyldt uden grundlag er det rigtig synd og en træls situation. Men tvivler stærkt på at så mange kan tage fejl. Så min konklusion er vidst at det er rigtig godt hestene er fjernet. De har fortjent bedre end den tilværelse.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   19. sep 2018 Og ærligt, så tror jeg at jeg taler for alle, når jeg siger at du ikke behøver vende tilbage med nyt.

    Jeg tror faktisk at folk er ligeglade, og at folk mere er nervøse for din person end sagen..


  • #9   19. sep 2018 Madsen - jeg kan forstå at hun fx.må anke fjernelsen af hestene ligesom enhver anden ville kunne. Det er jo nødvendigt at sådan en afgørelse kan ankes uanset hvem man er.
    Men hvordan det kan være muligt at indgive anmeldelser mod og sagsøge dommere, advokater og enhver anden, hun kommer i kontakt med er mig en gåde. Velsagtens alt sammen med beskikket forsvarer, som vi andre så må være med til at betale.

    Psykisk sygdom er man ikke selv skyld i, men det er da tragisk, at ingen siger stop her, når borgeren ikke selv kan se, at den er gal.


  • #10   19. sep 2018 Nu er det første gang jeg har læst om din sag, eller nærmere sager ... Og jeg kan godt afsløre at, det bliver den sidste !

    Jeg har nu læst alle mulige beskyldninger, beskrivelser, mails frem og tilbage osv osv osv ..

    Noget af det første der falder mig ind er, hvorfor sørger du ikke SELV for dine heste ???
    Med alllllllt det du forventer staldejer skal sørger for, så er jeg da glad for jeg ikke er din staldejer ..

    Dernæst undre det mig godt nok, at du skriver en masse om økonomi ..
    Hvis du har så lidt penge, hvorfor har du så alle de heste, og hvorfor får du så føl ?
    Handler alle dine anmeldelser og ønsker om erstatning mm. om at, du håber at få nogle penge så du SELV har råd til dine heste ?

    Derudover sidder jeg og tænker, at du må have det rigtig rigtig svært med alt det du har gang i, hvor finder du dog tiden til alle de retssager, anmeldelser, mails, dokumentations beskrivelser osv osv.
    Alt den tid du bruger på det, skulle du måske have brugt på alle dine heste, så du ikke var havnet i den situation du er..
    Dine heste = dit ansvar !

    Har du nogen sinde spurgt en af dine nærmeste hvad de oprigtigt tænker om alt det du har gang i, eller selv virkelig sat dig ned, læst fra A til Å i dine papirer, og overvejet om det du beskylder folk for, om alle sagerne og din tanker om retssystemet, dommerer, advokater mm. Er helt inde for det normale ?
    Hvis du ikke har det, føler jeg mig simpelthen nødsaget til, at anbefalde dig at gøre det, da det her er laaaangt ude for normalen ..
    Dertil vil det måske også gå op for dig, hvorfor dine heste er fjernet..

    Jeg håber du får den rette hjælp og støtte, og trods alt, får en lettere fremtid ..


  • #11   19. sep 2018 Fru B. - desværre er TS helt ude af stand til at se, hvor langt ude det hun skriver er. For mig virker det som skriverier fra en psykotisk og/eller manisk person. For TS er det den pure sandhed.

    TS trænger tydeligvis til noget psykiatrisk assistance, men det kommer hun jo næppe til selv at opsøge.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   19. sep 2018 Michelle: Jeg er helt enig med dig.

  • #13   19. sep 2018 Jeg forstår overhovedet ikke, hvad denne her sag går ud på.. Er det noget der er bedre end andet, at læse inde på bloggen, om hvad der foregår?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   19. sep 2018 Pernille: Kort sagt så mener ts, at hun er forfulgt af politi, retssamfundet, hele staten (og næsten efterlyst via interpol), dette fordi at hun påstår at have lægget noget omkring korruption.


  • #16   19. sep 2018 Hold da op.. smiley Men hvad har startet det? Hun har fået fjernet sine heste eller? Jeg kan slet ikke finde hoved og hale i den blog..

  • #17   19. sep 2018 Pernille - det ER meget rodet, også på bloggen. Men som jeg har forstået det, så har TS engang boet i en lejet bolig, som viste sig at være skimmelramt. Hun mener så, det er kommunens pligt at finde en bolig til hende og sønnen, hvor også hendes heste kan være. Det mener kommunen selvsagt ikke, så TS demonstrerer med hestene (ved kommunen? - jeg ved det ikke).
    Med tiden udvikler det sig så TS mener at have fundet bevis for alt fra korruption til embedsmisbrug, hun sagsøger alt og alle osv

    I mellemtiden har hun fundet et sted til hestene. Der opstår en tvist mellem staldejer og TS og staldejer beder hende flytte. Det gør TS dog ikke (angiveligt fordi hun ikke kan finde opstaldning til hestene). Hun betaler heller ikke (eller ikke nok?) For opstaldningen. Staldejer kan ikke få hende ud, og TS har naturligvis også lagt sag an mod staldejer.
    Vi når til vinter, og TS kan/vil ikke tage hestene på stald om natten, så de går ude 24/7 uden læ eller tørt leje. Der er vist også problemer med fodetstanden. Så i løbet af vinteren bliver hestene fjernet af politiet. TS er uenig i dette og kører endnu engang sager på dette.
    Hestene er vist nu blevet solgt.

    I hele forløbet mener TS at hun bliver forfulgt, der er tale om chikane, det hele drejer dig om nogen samfundskritiske bøger hun har skrevet/hendes blog osv. Dommeren er inhabil, alle er korrupte osv.

    Jeg ved ikke om det er 100% sådan det er foregået, men det er det jeg har fået ud af at prøve at finde mening i hendes skriverier.


  • #18   19. sep 2018 Hold da helt ferie.. smiley Hun lyder da helt gak.. Jeg læser det som, at det var i stalden der var skimmelsvamp og hun derfor ikke ville tage hestene på stald.. :-S

  • #19   19. sep 2018 Pernille - der var angiveligt også skimmel i hestenes stald. Men det hele er, som jeg forstår det, startet med et hus med skimmel, som så førte til demonstrationen ved kommunen og så rullede det hele derfra.

  • #20   19. sep 2018 Og jeg tror da i øvrigt også hun et syg. Derfor er det endnu mere trist at man ikke kan stoppe sagerne og tvinge hende til at få noget hjælp.
    Selv hvis man ser bort fra indholdet og bare læser måden der skrives på, virker det jo nærmest manisk.


  • #21   19. sep 2018 Linket er fjernet desværre ville gerne ha læst hele sagen

  • #22   19. sep 2018 Jeg kan stadig se linket..

  • #23   19. sep 2018 Nikoline B. Olsen
    Her kan du læse alt hvad det handler om smiley
    http://tinamarias.dk/blog/stjaelerstatenheste.html


  • #24   19. sep 2018 TS: helt uden brug af politi, interpol, kommunen eller PET kan jeg se du har været online på HG siden svarene i denne tråd er kommet.
    Sætter de nogle som helst tanker igang hos dig? Reflekterer du over hvordan det kan være at så mange (inklusiv retsvæsen) mener du ikke har en sag?
    Jeg tror du vil blive meget lykkeligere og mere fri, hvis du slipper de sager du mener du har, og ser fremad. Få et job, spar lidt op, køb måske een hest eller få part på en, og byg noget positivt op smiley
    Rent teoretisk; lad os sige du vandt alle sager du fører nu.....hvad ville du så bruge tiden på? Hvad ville gøre dig lykkelig?


  • #25   20. sep 2018 Er der nogen der kan forklare mig hvad det er problemet er her?

  • #26   20. sep 2018 Nikoline - at hele verden chikanerer og forfølger TS, og at det har medført, at hendes heste er blevet stjålet af staten... ifølge TS altså

  • #27   20. sep 2018 Nåårh så forstår jeg bedre, hvorfor sku staten stjæle heste?

  • #28   20. sep 2018 Nikoline - prøv at læse mit indlæg #17, der har jeg sammenfattet forløbet sådan som jeg har forstået det ud fra bloggen. Det er ikke sikkert set er helt rigtigt forstået, for det er skrevet meget rodet og usammenhængende, men det er i hvert fald det jeg har fået ud af at prøve at stykke det sammen.

    Og selvfølgelig stjæler staten ikke heste, men sådan opfatter TS det jo, fordi hun ikke selv kan se, hvorfor de blev fjernet.


  • #29   20. sep 2018 Har prøvet a læse mig frem til hvorfor de er fjernet.

    Har hun mishandlet dem ?


  • #30   20. sep 2018 Har læst det nu, virker som som hub ikke har passer på sine heste så godt som hun kunne, i bund og grund er det vel dårlig samvittighed overfor hestene der får ende til a ville have den tilbage..?

  • #31   20. sep 2018 Nikoline - tror der er lidt mere end dårlig samvittighed i spil her. Det hele er jo startet længe før hestene blev fjernet.

  • #32   24. sep 2018 Jesus.... Du mener seriøst STADIG det er alle andre end DIG der er fejlen?

  • #33   24. sep 2018 TS - Jeg håber du snart kan/vil få noget hjælp. Det vil dine nærmeste blive rigtig glade for, og det vil du have rigtig godt af. Måske svært at se det, men gør det for alle de du holder af! smiley

    Mvh TT



  • #34   1. jun 2019 Omg

Kommentér på:
Opdatering i hestesagen/straffesagen

Annonce