{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Passier
  • #1   4. okt 2018 Nej, det har jeg godt nok aldrig hørt - det lyder som en "and".
    Tværtimod har Passier altid været synonym med tysk grundighed og godt håndværk.


  • #2   4. okt 2018 Enig med mimre. Og har da også alle dage været overordentligt glad for mine (Som efter ca. 25 år i mine hænder, mange sadelmagerbesøg og tilpasninger til forskellige heste, aldrig har fået nogen anmærkninger for skævheder). Det største problem er sådan set manglende plads/bredde i kammeret på de ældre modeller, men det gælder faktisk mange ældre sadler uanset mærke. Førhen havde man åbenbart ikke helt samme fokus på pladsen til rygsøjlen ikke kun i højden, men også i bredden.

    Havde en af mine passer passet lillehesten havde jeg glædeligt taget 10-15 år mere i sådan en, men netop manglende plads i kammeret dømte dem ude til hende.


  • #3   4. okt 2018 De meget gamle Grand Gilbert (de første af dem) havde lidt problemer med at de kunne blive skæve, men tror at det er knap 30 år siden at den kom på markedet.

    Jeg ville i dag ikke have nogle bekymringer om at købe en Passier af nyere dato.


  • #4   4. okt 2018 Alle sadlet kan blive skæve - født skæve har jeg ikke oplevet passier være (Og de har jo samme opbygning på tværs af modellerne, altså bygget over samme bom, med samme (valgmuligheder mellem) puder osv. mere eller mindre). De ting der varierer mellem modellerne burde ikke have indflydelse på sadlen risiko for at blive skæv.

    Men de fleste ældre passier har begrænset støtte, så tænker mere, at en del ryttere måske har lidt svært ved at sidde korrekt og dermed gør sadlen skæv.
    GG kom jo på markedet samtidig med, at det med overdreven støtte rigtigt tog fart. Det delte vandene mellem dem, der foretrak at lære at sidde korrekt uden hjælp og dem, der lod sadlen gøre arbejdet, så at sige (bare se på den gamle Kieffer action fra omkring samme tid).


  • #5   4. okt 2018 Det har jeg aldrig hørt om Passier, men jeg har til gengæld hørt det om Kentaur. Ikke at jeg har noget bevis.

  • #6   4. okt 2018 Grunden til at jeg spørger er at min Passier optimum lige er blevet omstoppet. Jeg hentede den hos sadelmager i går. Da jeg hænger den i stalden og tager overtrukket af kan jeg med det samme se den er skæv i bag. Ringer til sadelmageren her til morgen. Hun siger det er et generelt problem med Passier sadler og bestiller man nye paneler er de også skæve

  • #7   4. okt 2018 Lyder mere som en dårlig sadelmager/en sadelmager der ikke vil stå ved, at hun er kommet til at lave en fejl.


  • #8   4. okt 2018 Jah, jeg tænker også at det nok ville være smartere at bestille ny sadelmager end nye paneler smiley


  • #9   4. okt 2018 Det lyder godt nok mystisk, TS.

    Jeg ville nok prøve at ring til en helt anden sadelmager, måske i en anden del af landet, og så forklare hvorfor at jeg ringe, og høre hvad de mener.


  • #10   4. okt 2018 Har snakket med ingdams. Olof var der ikke men hende jeg snakkede med havde aldrig hørt det skulle være et problem.

  • #11   4. okt 2018 Er det ingdams der har omstoppet den?

  • #12   4. okt 2018 Nej. Det er en sadelmager i det nordlige jylland

  • #13   4. okt 2018 Nu er ingdams jo passier-forhandler, så selvom de sikkert er dygtige, så var det måske ikke der jeg ville ringe for at få en objektiv vurdering af passier smiley

    Men du må da have en fornemmelse af, om sadlen var skæv, da du afleverede den? Hvis ikke, så må sadelmageren jo have gjort noget galt.

    Noget helt andet er, at selvom skævheden rent faktisk skulle være en produktions fejl sadlen er født med, så ville jeg da forvente at sadelmager ikke bare stopper den og så ikke siger noget. Jeg betaler en professionel for et stykke arbejde, så forventer jeg dælme, han/hun fortæller, hvis de ser min sadel har en væsentlig fejl.





  • #14   4. okt 2018 Sadlen var ikke skæv heller ikke stopningen. Hesten har tabt sig og stopningen der var i sadlen var ikke samme slags som sadelmageren bruger så hun ringede og spurgte om det var i orden den blev omstoppet. Hun snakkede ikke om nogen skævheder heller ikke da jeg hentede sadlen igår

  • #15   4. okt 2018 Ok - så tænker jeg egentlig at der, uanset årsagen til skævheden, er sket fejl. I bedste fald har hun ikke opdaget skævheden (Og det skulle man da gerne som sadelmager), i værste fald har hun selv påført den.

  • #16   4. okt 2018 Da jeg ringede til hende i morges. Blev hun ved med at sige at Passier sadler generelt havde skæve puder/paneler hun havde før prøvet at bestille nye og de var også skæve. Hun syntes jeg skulle prøve og ride lidt i den og se om stopningen ændrede sig

  • #18   4. okt 2018 Ved ikke lige hvor tydeligt det ses på billedet

    profilbillede
Kommentér på:
Passier

Annonce