{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bund i boksen
  • #1   5. okt 2018 Spåner smiley

  • #2   5. okt 2018 Spåner smiley

  • #3   5. okt 2018 Træpiller virker bedst med min hest.
    At en boks med spånder, bare dufter godt og ser indbydene ud, hjælper ikke når man har en hest som er en gris....

    Træpiller har iøvrigt en ret høj sugeevne og suger bedre end spånder.


  • #4   5. okt 2018 Karin:
    Min er bestemt også en gris! smiley
    - men han tåler ikke at stå på træpiller, de støver en del. smiley


  • #5   5. okt 2018 Med mine fungerer det bedst med spåner - og så har jeg en enkelt, som tisser meget, men er meget renlig og tisser samme sted. Han får et par sække Stanton granulat på tissepletten, under spånerne. Det kører bare smiley


  • #6   5. okt 2018 Mimre:
    Oplever du at granulaten støver? smiley
    Lyder smart at ligge det under, hvor hesten tisser en del.


  • #7   5. okt 2018 Njah, det gør det måske nok, når jeg hælder det ud - men jeg dækker det jo med spåner, så det mærkes ikke.

    Og ja, det er faktisk ski'esmart. Hesten er enormt pernittengrynet, og gør sig aldrig beskidt, så det er faktisk synd at den skal blive våd i sin egen seng smiley


  • #8   5. okt 2018 Mine står på opblødte træpiller, og en kvart spåner rystet op i, da jeg syntes de opblødte træpiller giver en lidt tung bund ..
    Jeg er meget perfektionistisk med min bund, og ved ren spåne bund er der simpelthen for meget spild ..


  • #9   5. okt 2018 Ja, det kan måske ikke undgås når man hælder det ud.
    Men det kan jeg godt forholde mig til. Så længe det ikke støver for meget rundt ellers. smiley

    Det kunne være man skulle prøve det af.


  • #10   5. okt 2018 IRSH : Jeg har ikke problemer med at træpiller støver. I tørke og frost, (de perioder hvor luften er tør) opbløder jeg pillerne, så de "puffer".
    Synes jeg at bunden bliver for tør, så får den lige en tur med vandslangen.

    Det er dog sjælden at den er nødvendigt med den gris jeg har....


  • #11   5. okt 2018 Hmm.. ja jeg vandede dem godt nok heller ikke. Jeg så for mig hvordan vand og tis blev en stor dejlig klam blandning. smiley Så jeg brugte dem bare tørre og der var i hvert fald betydeligt meget mere støv i boksen, end ved andre former for strøelse.
    Med en allergisk hest, synes jeg ikke det var optimalt. smiley
    Men træpillerne suger klart bedre. smiley


  • #12   5. okt 2018 Nu skal de jo ikke vandes, så de mister deres sugeevne, bare til de "popper" smiley


  • #13   5. okt 2018 Jeg kan personligt bedst lide at muge i træpiller, men det kommer meget an på hesten, hvad der er bedst, synes jeg.
    Min tisser meget indenfor og leger med vand, så træpiller fungere slet ikke til ham + han har støv allergi og hoster af pillerne.
    Det eneste der fungere med ham er halm.

    Spåner og træpiller fungerede til gengæld vildt godt til min tidligere hest, men han var os meget renlig.


  • #14   9. okt 2018 Min står på hampstrøelse med eucalyptus blandet med træpiller.. Inden jeg fik hampstrøelse i bunden var hans bund SÅ våd og umulig at muge i.. Nu er den tør, lækker og fjedrende.. Udover det så dufter det super lækkert i stalden og hjælper mod hovproblemer som fx sur stråle og suger bedre end spåner.. Jeg bliver på hampstrøelse og regner ikke med at gå tilbage til spåner smiley

  • #15   9. okt 2018 Cecilie: Oplever du at hampstrøelsen støver? smiley Har nemlig købt den med eucalyptus og jeg synes den støver, men ved ikke om jeg bare har været uheldig? smiley

  • #16   9. okt 2018 Sofie: Ja jeg synes det støver lige når man tager det ud af posen, men efter er der ikke noget synes jeg smiley

Kommentér på:
Bund i boksen

Annonce