{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Klipper du ben?
  • #1   8. okt Der har været forskelligt. Min gamle dv hoppe fik ikke klippet ben. Det var simpelthen ikke den slåskamp værd. Hun stod nogenlunde fornuftigt til kroppen, men er der noget hun ikke brød sig om sparkede hun, og det ville jeg ikke risikere.
    Den gamle pony, der blev klippet blev det over alt. Han lignede en hel isbjørn med sin pels og stod stille under klipning.

• #2   8. okt Min dressurpony får klippet ben. Når foldene bliver meget mudrede, vasker jeg benene hver dag - og så tørrer de hurtigere, når benene er klippet. Derudover synes jeg også, at det er pænest, når benene er klippet.

• #3   8. okt Nej, jeg klipper ikke benene. Det ser godt nok sjovt ud, når benene er helt vamsede, mens kroppen er kortklippet - men jeg synes ikke de skal gå med "bare ben" i vinterkulden - og det fungerer rigtig godt.

• #4   8. okt Min får ikke klippet ben, mest fordi at han ikke synes at der er jordens bedste ide

At jeg kan klippe ham uden bedøvelse, er stort, da jeg købte ham fik jeg at vide at han ikke kunne klippes uden bedøvelse - så jeg ønsker ikke at "presse" ham unødigt.

• #5   8. okt Når hestene går meget ude klipper jeg ikke ben (eller højst ned til over knæet/hasen). Prøv lige at mærke på sådan et par nøgne ben i vinterkulden.

Fuldklip inkl. ben og hoved er for mig forbeholdt heste med ret begrænset udetid.

• --Celina--
    --Celina-- Online Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 7 Følgere: 3 Svar: 222
    #6   8. okt Jeg klipper ned til over knæene/haserne. Af 3 årsager:

1. Hesten gik i løsdrift og blev redet meget udenfor i mudder om efteråret og sne om vinteren. Ingen af delene vil jeg have rører dens hud og pelsen isolerer mod det.

2. Det ser nuttet ud. Det ligner hesten har høje støvler på

3. Det er tradition hos islændere at klippe ned til knæ/haser, og man beholder deres tykke hovskæg ved det.

• #7   8. okt Skulle min have været fuldklippet, havde jeg ikke taget benene det synes jeg ikke er nødvendigt medmindre man rider konkurrence, hvor det ser pænest ud

• #8   8. okt Det er da heller ikke nødvendigt, selvom man rider konkurrencer - tro mig, dommerne kan godt se hvad man laver, selvom hesten har hår på benene

Og det kan da være fuldstændig ligegyldigt, om konkurrenterne synes klipningen er pæn eller ej

• #9   8. okt Står de pænt så ja..

Det ser bare bedre ud og det er lettere at holde dem rene og behandle for evt muk.

• #10   8. okt Jeg tror også det ender med fuld benklip her, når han engang skal pelses. Hvad med hovedet, tager I også det?

• #11   8. okt Jeg havde taget hovedet, hvis jeg havde fået lov, men det får jeg ikke. Så skal vi ud i noget bedøvelse, og det tror jeg ikke, er det værd.

• #12   8. okt Ja det er træls Mathilde. Min gør det hvis jeg siger han skal, men han skal som regel lige lege at den spiser heste først

• #13   8. okt Jeg tager undersiden af hovedet, hvis man kan sige det sådan - det skiller sådan, at bag trensens sidestykker/nakkestykke er han kort, mens jeg ikke rører pelsen foran.

• #14   8. okt Vi klippede ben i mange år, men efter han et år næsten ikke kunne komme ud fordi han frøs så meget, er vi stoppet med det.

• #15   8. okt
    Dyret sveder ikke på benene og hun er en forfrossen en, så det gør jeg ikke. Står heller ikke på fold med masser af mudder.

• #16   8. okt Vi har ikke klippet ben. Mest fordi det er en tinker, så hovskægget skal gerne blive

• #17   8. okt Det er ikke nødvendigt på Bølle, der er ikke meget pels på stængerne.
    Jeg gjorde det på Cali, fordi det ser pænest ud, når man ellers er islandsk varmblod.

• #18   9. okt Jeg klippede ikke ben før i tiden, bare ned til bandagekanten og så kan man lave en blødere overgang så det ikke går fra glat til puf.

De sidste mange gange jeg har klippet så er benene røget med, der ser pænere ud og de sveder mindre under gamacher osv og det er meget lettere at holde rent. Men synes også det afhænger lidt af længden du klipper. Plejer ikke at klippe hovedet måske lige kæberne ellers ikke. Det afhænger lige dele af at jeg ikke har en lille klipper og jeg nægter at klippe inde i ørerne og i mule området, og så ville det se lidt tosset ud af klippe resten af hovedet.

• #19   9. okt Jeg klipper benene på mine. Og hovedet. Over det hele faktisk, også i ørerne.

Når man er kofitter, så bliver det gjort ordentligt

• #20   10. okt Mine to varmblods har dårligt noget hår på benene i forvejen, så nej - de fuldklippes, men pelsen i hovedet og på benene får lov til at blive.

Min tidligere dressurhest, som var en Welsh Cob, fik klippet ben og hovskægget røg også af. Hun så mere langbenet og sporty ud uden og da jeg brugte hende til høje klasser i dressur (S klasser), så hun mere elegant.

• #22   11. okt Ja, jeg klipper også ben. Ihvertfald på min part. Hun sætter pels til at stoppe 15 dyner med og jeg synes simpelthen hun ser for åndssvag ud, hvis hun har benvarmere på og resten af kroppen er smart og kortklippet.

Men kan kun klippe forben og hoved, hvis hun er bedøvet, for hun kan slet ikke tåle klipperen lige de steder. Bagbenene er heller ikke et hit, men det går noget bedre end foran. Så hvis det ikke passer med andet hun skal bedøves for, så må jeg jo lade ben og hoved være og så leve med at hun ligner jeg ved ikke hvad.

Kommentér på:
Klipper du ben?