{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

Galop med samlede bagben {{forumTopicSubject}}

Lagde mærke til i dag, da min hest drønede rundt på folden, at han galopere med samlede bagben.
Er der nogen der har oplevet det før?

Kommentarer på:  Galop med samlede bagben
  • #1   11. okt
    Min gør det når hun er overgearet og/eller spændt Så fx i dressur kan hun samle dem når jeg vender rundt på volte tilbage for at lave kontra og hvis hun så ikke er afslappet og igennem fortil, så kommer de samlede bagben. Samme kan ske i longen.

Og når hun er fri og går gakkelak, men så kan der også være samlede bagben.

• #2   11. okt Han er kun først i gang med at lære galop med rytter på og det ikke mig der rider, så ved faktisk ikke om han gør det med rytter også.

• #3   11. okt Det kan være mange muligheder - medfødt “dårlig galop”, spændthed pga ophidselses, manglende styrke og balance hos en ung hest.

Hvis en voksen ridehest med god balance og styrke lige pludselig begynder at galoppere med samlede bagben, så skal man afsted til doc dyr ASAP - så er det højest sandsynlig en skade.

Mvh Charlotte

• #4   11. okt Han er 8 år, men er først ved at lære at galopere med rytter på nu.
    Han nåede aldrig at blive tilredet færdigt pga sygdom og så stod han stille i et år og har så været i gang i et par måneder nu, men bliver kun redet 2 gange om ugen.

• #5   12. okt ja, vores shetlænder har også gjordt det nogle gange når hun skal hurtigt op i fart. det ser lidt komisk ud

• #6   14. okt Alle heste kan det fra naturens side af. Nogle heste ligger det mere naturligt til. Det giver hesten en mulighed for at skifte side fra højre til venstre meget hurtigt. I høj skoleridning hedder det carre, og blev brugt i krigsførsel. Netop med den hensigt at kunne skifte retning hurtigt i den ønskede galop.

Kommentér på:
Galop med samlede bagben