{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Ridehuskort - priser {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har ikke været medlem af en rideklub og ej heller haft ridehuskort i mange, mange år, da jeg har været heldig at kunne låne hal andre steder.

Nu har jeg så 2 unger der rider og har deres egen pony, og selvom jeg ikke er enig i den måde de underviser i på den lokale rideskole, så synes jeg alligevel det kunne være dejligt for mine 2 at være en del af et fællesskab med samme interesse. Så havde faktisk tænkt mig at melde os ind i rideklubben og begynde at køre ud og bruge deres hal. MEN, bliver så oplyst om at vi alle 3 skal betale for et ridehuskort hver = 750 kr i alt + medlemsskab hver 3 mdr. Altså skal vi i alt, for at kunne ride i hal nogle gange om ugen, betale 875 kr!! om mdr. Er jeg bare faldet totalt bag om dansen i de år jeg har været udenfor klub regi, eller er det en hamper pris?

Jeg har masser af andre hal muligheder i området, så det er ikke fordi jeg har brug for lige deres hal, det var mest for fællesskabets skyld.. synes det er ærgerligt det skal være så dyrt, det er jeg simpelthen bare for nærig til

Kommentarer på:  Ridehuskort - priser
  • #1   2. nov Jeg skal lige forstå det rigtigt...
    I skal alle 3 bruge hallen til ridning?
    og det kræver medlemskab i den specifikke klub, hvis man skal løse ridehuskort?

• #2   2. nov Jep, det er rigtigt forstået Jeg på min hest og ungerne på deres pony.

• #3   2. nov er prisen den samme for jer alle 3?

Umiddelbart tænker jeg ikke at det lyder dyrt for 3 ridehuskort + 3 medlemskab, såfremt hallen er i orden.

Jeg kan godt se at når det er 3 personer, virker det som en stor udgift, men delt ud, er det lige knapt 300 kr. pr. person pr. mdr for halkort og medlemskab. Og i kan vel i teorien bruge faciliteterne på daglig basis?

Hvis alternativerne er billigere haller uden fællesskab for ungerne, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge - for deres skyld.

• #4   2. nov Jeg giver 350kr for lån af faciliteter (ridehus/ridebane/longeringsbane) men er ikke tvunget til et medlemskab.. Men tag 350x3..jeg synes det er billigt

Mvh TT

• #5   2. nov Betal for børnene, og rid selv et andet sted så bliver der 1/3 mindre udgift.

Mvh TT

• #6   2. nov TT, ja det var et forslag, men det er også for at spare lidt tid vi rider sammen.

Jeg sidder og tænker at grunden til at jeg synes det er dyrt, måske er fordi vores behov ikke er en masse faciliteter osv. men blot lidt nyt input og fællesskab. Det må kunne søges andre steder som ikke koster knap en tusse i mdr. for 1-2 gange ridning

Tak for jeres svar, de gav bestemt lidt klarhed!

• #7   2. nov læser jeg det rigtigt som at I skal give 250,- pr måned for banekort/halkort? samt være medlem af klubben. Så lyder det meget rigtigt og fornuftigt i forhold til de steder vi kender/kommer her hos os. Månedsprisen er meget normal og ikke i den dyre ende og krav om medlemskab er også meget normalt i de fleste rideklubber hvis man vil komme mere end en enkelt gang.
    Det er kun i private haller der ikke er krav om medlemskab her i området.

• #8   2. nov OBS og banekort i private haller koster også i det leje eller mere.
    Der er være enkelte steder hvor man kan betale 50,- eller mere pr mand pr gang men medlemskab er stadig krav

• #9   2. nov mie, det gør de ikke heromkring

• #10   2. nov Lisette - Jeg har ej heller brug for andet end ridehuset, og det er kun i de kolde måneder jeg benytter det (okt-marts) og jeg er helt med på at spare tid, men så bliver du nødt til at se på hvad der er vigtigst.. Tid eller penge..

Mvh TT

• #11   2. nov TT, vi har jo ikke engang brug for ridehuset da vi bare kan køre et andet sted hen, eneste grund til at bruge deres var for selskabets skyld. Mit regnestykke hedder ikke tid eller penge, for så vigtigt er det slet ikke. Vi klarer os fint uden, det var blot fordi jeg øjnede en mulighed og blev overrasket over prisen

Jeg ved at rideklubben har haft det svært de seneste år, så med de økonomiske briller, kunne jeg måske se en fordel i for dem at differentiere deres facilitets og medlemspriser lidt, for at tiltrække folk som os. Utroligt mange i dette område har heste og rigtig mange har hest hjemme, samtidig er der et stort udvalg af ridehuse. Hvis det skal være attraktivt at køre til klubben i stedet for et andet sted, så kunne man med fordel skrue på priser og betingelser. Det ville ikke koste klubben noget og de ville stadig beholde deres nuværende klientel. Men jeg har ikke noget med klubben at gøre, så vil ikke blande mig. Men lige præcis herude, tror jeg det kunne være en fordel for dem
    Anyways, vi skal nok finde fællesskab andre steder, da der er så meget andet sjovt at bruge pengene på

• #12   2. nov I min lokale rideklub kan man strikke tingene sammen mht halkort.

Halkort dag ikke medlem 50 kr - eneste uden medlemskab
    Halkort dag medlem 30 kr
    Halkort 3 måneder - 400 kr
    Halkort 3 måned incl at tage privat underviser med - 600 kr
    Halkort 6 måneder - 600 kr
    Halkort 6 måneder incl underviser... -900 kr
    Halkort 1 år - 800 kr
    Halkort 1 år incl underviser....- 1300 kr

På det private sted koster det 30 kr/pr dag eller 300 kr/pr måned.
    Næste private sted 50kr/dag/pr hest eller 500 kr/pr måned/pr hest.

På en rideklub lidt væk skal man være medlem.

Så det du er blevet oplyst om lyder mig rimeligt

Mvh Charlotte

• #13   2. nov Jeg kender en rideklub, der ligger i det mørke Jylland, og hvis du kommer udefra så betaler du 600 kroner PER HEST om måneden.
    Og ja. Det lyder vanttigt, men det er ikke desto mindre rigtigt.

• #14   2. nov På min lokale rideklub tager de 450 kroner for en måneds adgang til faciliteterne.
    Jeg giver dog lidt mindre, da jeg har betalt for et helt år.
    Der udover kommer medlemskab.
    Det her er dog i Storkøbenhavn

• #15   2. nov Charlotte, der er da godt nok en vis forskel fra de priser du lægger op til den jeg har fået. Hvis jeg tager det billigste i din rideklub så skal vi i stedet for 875 kr pr. mdr. give 325 kr...

• #16   2. nov TS: ud fra dine oplysninger i startopslaget i forhold til det Cahrlotte skriver kan jeg ikke se hvordan du kan få det til 325 kr?

må jeg af nysgerrighed spørge hvad din beregning er?

• MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 57
    #17   2. nov Synes ikke det er dyrt pr rytter, men ja med 3 ryttere løber det jo op. Men hvis man bruger det meget er det ikke dyrt. De fleste rideklubber kræver medlemsskab for at benytte faciliteter.
    Nogle steder betaler man pr hest, andre pr rytter. Skulle jeg komme med mine 3 heste i det lokale ridehus ville det koste mig 1200,- pr md (privat). I den lokale klub koster det mig 210,-/md + medlemsskab (et år ad gangen). Det koster klubben 70.000 om året at vedligeholde bunden alene i det ene ridehus (opfyldning af fiberbund etc), så selvfølgelig skal der lidt ind den vej også.

• #18   2. nov Halkort: 800 kr. x 3 = 2400 / 12 mdr. + medlemsskab (har kun vores klubs tal) 375/3 mdr. = 125
    Ialt: 325 kr.

• #19   2. nov MN, 70.000 kr. for at _vedligeholde_ fiberbund? Spiser hestene den eller hvad? Kender flere med fiberbund og det lyder helt ude i hampen.. men måske der er særlige omstændigheder, eller ikke er lavet ordentlig fra starten?

• #20   2. nov Ja man kan gøre det møj billigt ude hos os på en lokale klub, hvis man vil betale for et år - så kan det svare sig.

Hvis du skulle ride i de private ridehaller, så ville det billigste pr måned være :
    3 x 300 = 900 kr/mdr
    Og det dyreste:
    3 x 500 = 1500 kr/mdr.

Så 875 kr/mdr for jer alle 3 matcher det billigste private ridehus

Rideklubben har rideskoleundervisning hverdag fra 15-20 - så for mig er det ikke relevant at købe fast ridehuskort hos dem, da jeg ikke gider at være tvunget til at ride efter 20 tiden i hverdagen.
    Så jeg plejer at købe det billige private sted om vinteren i dårligt vejr - de har stutteri og rider om formiddagen, så hallen er næsten altid Tom når jeg kommer ved 16 tiden.

Mvh Charlotte

• #21   2. nov Den rideklub, jeg stod i før tog 600 kr. om året i medlemsskab + 500 kr. pr. mdr. i ridehuskort pr. hest - uden rabat ved flere heste m. samme ejer

Det var helt vanvittigt, for forholdene var ikke til det, og ridningen foregik næsten hver dag i hverdagene sammen med elevheste i den ene halvdel - så havde man kun halvdelen af et 20x60-ridehus at træne i... og med eneundervisning flere gange om ugen - i "privathestenes halvdel". Så var det altså svært at komme rundt

Så når man sammenligner, synes jeg egentligt ikke, det er så dyrt med 875 kr Men kan godt forstå dig... det er da alligevel en mérudgift på næsten 1000 kr.

• #22   2. nov Jeg synes det lyder lidt i den dyre ende..
    Medlemskab i klubber for mulighed for at bruge hallen er meget normalt, og synes prisen plejer at ligge på 250-300,- pr år. Derudover synes jeg typisk at ridehuskort ligger på 1000,- pr halvår og følger hesten og ikke rytteren, hvis dine døtre fx rider på samme pony.
    Det er i hvert fald ca de priser jeg husker. Og de priser der fx er i Voel rideklub (Silkeborg), som er har en ret god og stor hal!

• #23   2. nov Måske læser jeg det forkert, men egentlig så ønsker du jo en ydelse (foreningsliv og de glæder det bringer), men ønsker at betale for en anden ydelse (bare en hal at ride i).
    Jeg kan godt se at det er en stor udskrivning når i er 3, men jeg tror virkelig at det giver noget andet til børn, at være en del af et fællesskab, som foreningsliv jo er.

• #24   2. nov Vi giver 450 kr om måneden for lån af ridehus, mener jeg. og så er der bestemte tidspunkter, hvor vi ikke må være der og ridehuset er ikke vanvittigt stort.

• #25   2. nov Mange steder kan man også betale pr gang man kommer. Du kan jo regne på om du tror det bedre kan betale sig, hvis i fx maks kommer to gange om ugen..

• #26   2. nov Nana vi ville sikkert også deltage i diverse aktiviteter, foruden at have andre børn at ride med et par gange i ugen. Har lige fundet en anden rideklub, dog længere væk hvor vi alle 3 kan ride for 600, det er 275 kr billigere pr. mdr. og langt bedre faciliteter og haltider, hvis vi nu skal gå op i det

• #27   2. nov Jeg synes ikke det er særligt dyrt pr. rytter, men kan godt se at det bliver lidt pebret når I er 3. Dengang jeg stod et sted uden ridehuskort gav jeg 250 kr pr md. plus årligt medlemsskab, men der havde de sådan et "Udefrakommende medlemsskab" som var billigere end normalt. Derudover skulle man være over 18 for selv at have et ridehuskort, så børn hørte under en forælders. Prøv at se om du kan finde et sted i dit område der har samme løsning

• #28   2. nov Bare jeg ku ha nøjes med det, da jeg måtte ud og låne stort ridehus.
    Men 500 om måneden for halkort, jaja der er ALT på stedet, men sku kun bruge en 20x60 bane.
    Medlemskab var 500 årligt, det er meget normalt, men jeg havde medlemskab et andet sted og jeg var der desværre kun i 3-4 måneder, fordi min hest så blev halt og senere aflivet.
    Så det var ca 625 pr. måned for 1.
    Og halkortet følger hesten

• #30   2. nov Jeg mener, at jeg betalte mellem 200-300 kr. om måneden for facilitets kort (måtte benytte alle faciliteter på stedet) da jeg red hest som var opstaldet privat og benyttede den nærtliggende rideklub.
    også kostede medlemskab 300 kr. pr. halv år.

Så syntes at det lyder ret billigt pr. rytter, men lagt sammen så bliver det alligevel en "større" udgift - især med tanke på at du vil kunne få det samme, måske endda bedre billigere.

Men samtidig lyder det også som om, at pengene er godt givet ud i forhold til det sociale. Og det er sgu bare mere værd end meget andet nogle gange

• #31   4. nov Jeg kommer til at betale 550kr om måneden, hvor at medlemsskab er kun 1 gang om året.
    Jeg kunne så vælge at tage et kvart år af gangen og så er dette så nok 50kr billigere eller sådan noget.
    Her er der to ridehuse, dressur bane/baner og springbane, med spring på stedet også
    Det eneste jeg synes det er noget træls noget er at det er til hesten og ikke til rytteren...

Den eneste grund til at jeg tager ridehuskort er kun fordi jeg ikke kan bruge den bane, der er på stedet 15x25, den er for lille til hvad jeg gerne vil med min ridning på sigt til min hoppe.
    Samt at nu har jeg så mange år i træk redet udenfor hele året rundt, NU vil jeg gerne ride uanset vejret

• #32   4. nov Ja det er træls når det er til hesten (for os der har flere heste) men godt for dem der har part..

Mvh TT

Kommentér på:
Ridehuskort - priser