{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækkenterrorister, hvad gør I?
  • #1   9. nov 2018 Har ikke lige nogen råd, men en erfaring med problemet hvor dækkenskifte kunne hjælpe.

    Jeg havde en som også trak i flapperne på sit dækken foran, efter noget observation af ham gøre det kunne jeg konkludere han gjorde det når han synes dækkenet generede. Så han trak og hev i det indtil han havde fået trukket det lidt frem og stoppede så. I hans tilfælde havde det derfor noget at gøre med dækkenets pasform. Det kan være værd at have med i overvejelserne, selvom det nok oftest ikke er det som er årsagen.


  • #2   9. nov 2018 Stald intakt er effektivt.
    Ellers et dækken uden spænder fortil


  • #4   9. nov 2018 Line: Hvis ikke man ønsker den sætter pels, så er et dækken nødvendigt.

  • #6   9. nov 2018 Line: Det kommer helt an på hvad man bruger hesten til.
    Hvis man rider hver dag og ikke ønsker en drivvåd hest man risikerer bliver syg, så er vinterpels bestemt ikke at foretrække..

    Nogle heste sætter heller ikke så meget pels så et dækken ER nødvendigt.

    Lige meget hvad må man regne med, at TS har en grund til hvorfor hesten skal have dækken på og søger et råd til hvordan hun får dem til at overleve.


  • #9   9. nov 2018 Line Z . Selv islænder bliver våde og mange bliver også klippet, og får dækken på.

    Min hest går med dækken, fordi den er fuldklippet. Jeg har lige klippet ham, da han efter kort tids ridning var våd fra top til hov, og ikke kunne tørre.

    TS Jeg har tidliger brugt bid stop fra BH i spray, det virkede - det var nu de andre heste der synes at det var sjovt at æde min hests dækken.


  • #10   9. nov 2018 Sanne: Heste sætter ikke pels efter kulde, men efter lys/mørke.

  • #11   9. nov 2018 Hende med koen: hvilken valid kilde har du til det?

  • #13   9. nov 2018 Line Z : Nu er der stor forskel på at være svedige og så våd fra øre til hov...
    Jeg er er ikke nogen pylderrøv med min hest, men det er imod MIN sunde fornuft at sætte en pjask våd hest ind. Og ja min hest står også i boks....


  • #15   9. nov 2018 Nana E foreslår en hageklap, og den er jeg enig med i smiley

    Hende med Koen:
    Det er korrekt, at vinterpels er styret af lyset, det har jeg også læst et eller andet sted engang, men jeg har heller ikke lige en kilde. Jeg ser det lige så tydeligt: Mine bliver bundet ind når de er cirka halvvejs med at sætte pels, og det stopper når de kommer i kviestalden. Her er lyset styret, pga. reproduktion hos opdrættet (brunst er også reguleret af lys)

    Line Z:
    Jeg tror det har lige så meget at gøre med, at man som hesteejer finder ud af, hvad der fungerer bedst. Mine heste står i en isoleret og opvarmet stald, de bliver klippet, fordi de slet ikke trives med pels i den stald. Dog er et dækken nødvendigt for at beskytte mod træk og når de er på fold. Det er jo individuelt smiley


  • #16   9. nov 2018 Bidstop eller hjorttaksolie smiley
    Min pony ødelægger ikke selv dækkenet, men hans foldmakkere er gode til at bide fat og hive, når de leger ..
    Begge mine anbefaledinger virker, også hvis ens hest bliver hapset i hale / man ..


  • #17   9. nov 2018 Line Z,

    Min hest er ikke syg eller gammel, er ikke klippet og har en ok pels, han fryser alligevel og måtte have dækken på... Husk på at der er forskel på heste, nogle heste har bare brug for at få dækken på for at holde varmen.


  • #18   9. nov 2018 Sabrine. Dette er ren kedsomhed, dækner passer fint og blir skiftet ofte.
    Han ka heller ikke stå med tæpper der er spændt foran, 2 sek. Så har han det i munden.

    Line Z Han er ridehest og er klippet med 1 millimeter.
    Han kamp sveder under ridning, at han er plask våd.
    Han ville blive syg, hvis han ikke ka tørre hurtigt.
    Hvad islænderfolk gør, ka nok diskuteres længe.
    Men dy ka ikke sammenligne en varmblod med en islænder.

    Fox. Jeg har haft hjortetaksolie i tankerne, men en i stalden bader sin hest i det om sommeren, ingen i stalden synes om det, vi ka nærmest ikke trække vejret.
    Så håber der findes noget andet.

    Nana. Det er en go ide, men jeg tror ikke han acceptere sån en.
    Han har nogle gange haft mundkurv på, når han sku stå i boksen med tæppe på, for at tørre.
    Men han prøver virkelig at få den af, så tror ikke den der holder natten over.

    Tænker stald-intakt bør prøves.
    Bidstop spray virker ikke, det har vi nu.


  • #20   9. nov 2018 Nana, nej det ku jeg se og når man tænker på hvor meget jeg betaler for dækkenrep osv. er det ingenting.
    Men ville helst, at han ku forblive grimefri i boksen.
    Jeg har osse overvejet, at lave en chiliblanding, med de lede af dem self.


  • #21   11. nov 2018 Hvis det er fordi han selv gør det, så har jeg set sådan en som man kan sætte i grimen, under mulen.
    Lidt som en halv mundkurv.
    Hvis man ikke vil dette kan man evt noget som hesten synes der sanger grimt og ser om det virker smiley

    Psst til dem som mener at man bare kan tage dækkenet af...
    Nogen heste kan ikke gå uden dækken desværre...
    prøvede med min sidste år og det var umuligt, hvis jeg ikke havde givet hende dækken på var hun blevet syg.
    Og så kommer det også bare utrolig meget an på hvad man bruger hesten til. smiley


  • #22   11. nov 2018 Heste frihed.
    Det er ham selv der gør det, i boksen om natten.
    Hagekoppen er nævnt, men jeg ville gerne undgå han har grime på i boksen.

    Men jeg har købt Stald intakt, og det ser pt ud til, at virke.
    Dækkenet har ikke siddet underligt hen over weekenden.


  • #23   11. nov 2018 Helt forståeligt har det på samme måde ingen grime i boksen smiley
    Ja faktisk bruger jeg kun halsrem til fold også smiley

    Håber på at det virker, det er så træls med en hest spm ødelægger dækkener... Har selv en af slagsen og hun driver mig til vandvid med dækkener... Rambo holder tilgengæld hos hende, men hun bider ikke i det.
    Ved faktisk ikke rigtig hvad hun gør, de går bare i stykker smiley smiley


  • #24   11. nov 2018 Jeg har pakket Rambo dækkener væk.
    På 5 min har han hevet velcroen af, så der kun er karabinhager der holder det.
    Reflekserne blir osse straffet.
    Så gnubber han osse hals og skulder op ad væggen.

    Hvor går dine dækkener i stykker?


Kommentér på:
Dækkenterrorister, hvad gør I?

Annonce