{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Vinterridetøj til de kolde dage {{forumTopicSubject}}

Hvad rider I andre med af tøj på de kolde vinterdage?

Jeg har kun mulighed for at ride ture i skoven (ingen bane eller ridehus). Da jeg var yngre og havde part et sted kun med skov, red jeg i termo overtræksbukser og mange varme trøjer og jakke. Jeg mindes bare, at det var utrolig svært at bevæge sig i.

Jeg har købt disse ridestøvler https://gymnastikogridesport.dk/hkm-vinterstovler-flex-country-med-foer-sort.html

Men tænker jeg også skal have mig nogle overtræksbukser. Jeg ønsker nogle der ikke er for store og klodsede, men som man stadig kan holde varmen i og som er vandafvisende. Jeg har kig på disse to:
1) https://www.hooks.dk/rytter/dametoj/toj-til-al-slags-vejr/overtraeksbukser-softshell-grippa-crw
2) https://www.lundemoellen.dk/hest-og-rytter/rytter/bukser/produkt/6915-equipage-clash-thermoridebuks-m-fuldgrip

Nr 2 er jo med 3/4 ben, så der er plads til høje ridestøvler, er der nogle der har nr. 1 og kan fortælle, om man kan have ridestøvler indenunder?

Der er måske endda nogen der har andre forslag? Skal jeg måske i stedet ud i og se efter en heldragt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterridetøj til de kolde dage
  • #2   9. nov 2018 Uld i mange lag er min løsning.
    Et par tynde og et par tykkere uldsokker.
    Leggings i uld under et par ridebukser i softshell.
    Undertrøje, langærmet t-shirt og sweather i uld.
    Og yderst en dunjakke.

    Så holder jeg varmen helt fint og kan stadig bevæge mig uden at føle mig helt udstoppet.



  • #3   9. nov 2018 Skiundertøj og skisokker, så klarer jeg mig.
    Når jeg går i stalden har jeg regnbukser på også.


  • #4   9. nov 2018 Jeg har haft modellen fra hooks.
    De holder dig varme og tørre. Jeg foretrækker lange underbukser eller lignende under.

    Du kan have lange støvler under - men køb et par korte støvler med plads til tykke sokker.
    Du bliver mere komfortable, og hesten kan ikke mærke lange støvler under buksen.

    Generelt kan du vist ofte have lange støvler under heldragter - men du får ikke så meget ud af lande støvler.
    Du er varm og tør, følingen er ikke den bedste.

    Sidste år forkælede jeg mig med karslunde vinterridebuksen med softshell.
    De føles som almindelige bukser.
    Og holder mig varm og tør.
    De koster vist 1800 og det er jo en del mere end modellen fra hooks - men jeg har nærmest brugt dem hver dag indtil det blev for varmt.

    Jeg sværger ellers til mærket stierna, når det kommer til overtøj.
    Det er ultra behageligt, rigtig god bevægelsesfrihed og varme ift overraskende lidt tykkelse.


  • #7   9. nov 2018 Tak for de mange gode svar smiley Jeg vil gerne undgå at købe flere støvler, så måske nogle helbukser ikke er så smart når jeg gerne vil have lange støvler til. Hvis jeg har noget indenunder mine ridebukser, synes jeg de bliver ret stramme og derfor hjælper det ikke så godt. Men måske jeg skulle se efter almindelige ridebukser med softshell (trods prisen). Ellers er mine fortrukne lige nu dem fra Equipage med 3/4 ben.

    Da tur som sagt er min eneste ridning, træner jeg normalt lidt på turen, så det ikke bare er lalle rundt (men har en lammesadel til når jeg skal på de rolige ture). Jeg traver en del og er også ved at træne galop. Hesten er forholdsvis nytilredet, så jeg vil gerne meget ud og få redet og øvet smiley

    Jeg har en ret lækker og lang ridejakke med dun som går lidt ned over lårene når jeg rider.


  • #8   9. nov 2018 Softshell ridebukser fås i rigtig mange prisklasser, så du behøver ikke ud og lave en kæmpe investering. Vær dog obs på at softshell ikke er så elastisk, så hvis du gerne vil have skiundertøj under, så køb dem et nummer større.



  • #9   9. nov 2018 Jeg har lige fundet nogle i Horze, som kunne være en mulighed smiley men man holder varmen lige så godt som med overtæksbukser?

  • #10   9. nov 2018 Jeg har købt varmesåler og bukser fra Nordic Heat, der er batteri i og jeg ELSKER dem!

    De er dyre, men for mig der pga sygdom ikke kan “tåle” at fryse, er de geniale (også når jeg er barriere rytter når datteren rider).

    Der udover har jeg overtræksbukser med silikonegrib fra Stierna, dyre ja, men det værd. Støvler rider jeg i nogle durbarry lignende, med plads til mine såler og batterier (støvlerne var købt inden og jeg var bare heldig at batterierne også kan være der, selvom der er ledning lang nok til at jeg kan have batterierne i lommen)

    Mit ønske er en varmetrøje og varmehandsker også, men det er måske også overkill, hvertfald med trøjen, for jeg fryser sjældent kroppen som sådan, primært tæer, knæ og fingre. Med det jeg har nu er tæer, knæ og underliv dækket ind, så jeg overvejer kraftigt handskerne, men er nervøs for at de ikke holder til ridning. Nu jeg lige tænker over det, så hvorfor skulle de ikke det, hverken jeg eller hesten er urolige i tøjlerne, så jeg holder ret let, så måske de lige røg på ønskelisten igen smiley


  • #11   10. nov 2018 Hvis du vil købe varmesåler, så vil jeg anbefale dig at kigge på Happy Hot Feet, da de kan fjernbetjenes.

  • #12   10. nov 2018 Jeg har altid selv hadet overtræksbukser m.m. - synes ikke, jeg bevæger mig lige så godt i det. Jeg har en flyverdragt fra Maddox til meget kolde skridtdage + selvfølgelig til at gå rundt i stalden i. Den er OK, men glider rundt, hvis jeg skal ride i den, så det gør jeg aldrig. Duer heller ikke med ridestøvler.

    Jeg plejer at have et par nylonstrømpebukser under mine ridebukser. Det er så lidt, at du kan have det under ridebukserne uden problemer, men tager alligevel lidt kulde. Ellers bruger jeg tykke uldstrømpebukser... har dog netop købt nye ridestøvler, og der er absolut ikke plads til noget som helst indenunder, så tænker jeg klipper dem af lige over knæene. Så varmer det rumpen og lår (som for mig tit er det værste).

    Tykke handsker og sokker, der er tykke i foden, men tynde op af benet, så støvlen kan sidde. Kan anbefale termosåler i støvlerne smiley Ellers tror jeg, jeg selv vil overveje en trøje fra Back on Track til at tage under jakken - det skulle varme meget smiley

    Tager virkeligt hatten af for jer, der kan ride ude om vinteren. Pyha, det ville jeg slet ikke kunne... synes det er rigeligt koldt inde i ridehallen smiley


  • #13   10. nov 2018 Jeg rider i naturen året rundt uanset vejr og temperatur smiley sidste vinter var jeg heldig at erhverve et par rideovertræksbuks med ruskind som er simpelthen så varme, at jeg aldrig fryser. fik dem til kup pris, da rideudstyrs forretningen lukkede og slukkede for altid. Har købt thermo ridestøvler fra hooks og ridehansker. Rider i alm vinterjakke med høj hals som er figursyet, jeg dur ik til kæmpe jakker. Med alt dette, så fryser jeg ikke og jeg er normalt en frysepind uden lige smiley

  • #15   15. nov 2018 Jeg endte med at købe de softshell overtræksbukser fra Hooks og nogle korte varme staldsko jeg også kan ride i. Der var udsalg, så tog chancen smiley så fik jeg også lige købt mig et refleksdækken oveni. Så nu kan vinteren bare komme an smiley

Kommentér på:
Vinterridetøj til de kolde dage

Annonce