{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Staldapotek/Urtefarm
  • #1   19. nov 2018 Jeg har en sårspray...

    Alt det der brændslukning med diverse tilskud til mangelfuld fodring er ikke en praksis jeg bruger smiley


  • #2   19. nov 2018 Nej okay, sårspray har jeg også smiley

  • #4   19. nov 2018 Det har jeg nu heller ikke selv og mine heste er dækket fuldt ind med både grovfoder og kraftfoder, så der er ikke noget der skal laves om på der.
    Mit spørgsmål var mere om der var nogen der har brugt Clean It Out. Det kan bruges i tilfælde af indtagelse af dårligt foder, giftige planter osv.
    Urtefarm skriver nemlig, at man kan have det i sit staldapotek og så vil jeg bare høre hvad folk har af erfaring med produktet smiley


  • #6   19. nov 2018 Vi har utrolig mange wetflex bandager og gaffatape smiley
    Og ellers så bare engangshandsker, rene klude, desinficerende klude, sårspray osv.

    Se evt listen her, den kan give lidt inspiration:
    https://www.agria.dk/hest/hesteartikler/sygdom--skader/forstehjalp-i-stalden/


  • #7   19. nov 2018 Rosa

    Det er skam helt i orden! Der er jo nogle der samler på tilskud, men det er jeg heller ikke fan af. Kan godt lide det er lidt simpelt smiley
    Hmm, det var også sådan jeg havde tænkt mht Clean It Out. Tænker at man alligevel tilkalder dyrlæge hvis hesten er blevet forgiftet. Tror jeg lader være med at købe det.
    Tak for svar smiley


  • #8   19. nov 2018 Laura

    Tak for linket! Tror jeg har de fleste ting, men må hellere købe noget gaffa, det får man garanteret brug for på et tidspunkt smiley


  • #9   19. nov 2018 Min hest var udsat for ekstremt dårlig og mangelfuld fodring på opstaldningssted sidste vinter.. Hun fik Clean it out 2 gange og digestive 3 gange.. Det holdte hende fra at gå helt i hundene, selvom hun dog stadig blev meget syg..

    Jeg vil dog råde dig til ikke at købe det, hvis det bare skal være som lager.. Det har en udløbsdato og derudover er det nemt at få fat i, så jeg vil bare nøjes med at købe det, hvis det skulle blive aktuelt at bruge.


  • #10   19. nov 2018 JH

    Øv, det lyder bestemt ikke rart. Godt det kunne hjælpe!
    Ja, kommer heldigvis forbi et par butikker der forhandler det, så kan godt få fat i det hvis det skulle være smiley


  • #11   19. nov 2018 Hvis du mistænker forgiftning, så ring til din dyrlæge.

    Med meget få undtagelser kan man ikke udrense sig ud af forgiftning.
    Hos mennesker er undtagelsen en udsugning, hvis patienten kan samarbejde til sondeanlæggelse og det lige er indtaget.
    Aktivt kul kan også overvejes.
    Ved paracetamol forgiftning er der en behandling, som gør det muligt for leveren at nedbryde paracetamol hurtigere.

    Alle mulige andre mystimagiske tilskud virker ikke.
    Du kan ikke få kroppen til at tisse ting ud hurtigere, forbrænde hurtigere mv.
    Aktiv kul virker kun ved at binde det, som er i mavesækken her og nu - uh, og så kan folk kaste op af kul. Så hvis giftstoffet er videre, gør det mere skade end gavn.
    Jeg ved ikke hvad produktet lover i deres reklamer, men er det for godt til at være sandt, så stol ikke på det!

    Jeg har forbindinger, sårspray, en saks og en kniv. (til at fjerne ting, fx en snor der er viklet om et ben.)
    Og dyrlæge og smeds nummer på boksen...


  • #12   19. nov 2018 I mit staldapotek har jeg altid:
    - Termometer
    - Engangs forbindinger
    - En bandage + bandageunderlag
    - Sårsalve
    - En lille førstehjælpskasse til mennesker, med plaster mm. i - meget brugbart egentligt.
    - Køle/varme elementer, som hurtigt kan sættes på køl, eller smides i varmt vand efter behov
    - Hot and cool fra Blue Horse
    - Vat
    - Sæbespåner
    - Saks
    - Engangshandsker
    - Baby-vådservietter uden parfume
    - Desinficerende sæbe
    - Dyrlæge og smed på speed dial nærmest, så man altid kan få fat i dem

    Ellers har jeg som regel også gaffatape, e-kedel osv. i skabet.

    Men jeg har også en hest med en efterhånden ret lang sygehistorik, trods han kun er 5... Så finder man ud af hvad man ikke kan undvære i stalden ved akutte skader.

    Jeg har aldrig diverse tilskud til bare at stå i mit staldapotek til "når det måske går galt". Så vil jeg hellere købe det ved behov. Så spilder jeg ikke penge på unødvendige ting og risikerer ikke at det udløber inden brug.


  • #13   19. nov 2018 Min fik det da han var forgiftet, men hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg kke at det havde den store effekt.

    Derudover nej, jeg har ikke tilskud stående i tilfælde af sygdom.


Kommentér på:
Staldapotek/Urtefarm

Annonce