{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Føl - knoglen mellem ørene {{forumTopicSubject}}

Jeg har et 5 måneder gamme føl, som har været rigtig meget i hænder siden dag et! Dvs. der som sådan aldrig har været problemer med at tage grime af og på udover når han teer sig teenager agtigt, men for ikke så længe siden kom han i klemme med moren i den snor han stod bundet i, det medførte at han hev tilbage med hovedet og fik revet træktorvet fra hinanden, der skete ikke mere end end (troede jeg). Men han vil ikke rigtig røres oppe mellem ørene, han er ikke så vild med hvis grimen skal over ørene, jeg skal spænde den helt op og tage den rundt om nakken istedet. Idag fik jeg mærket oppe mellem ørene da vi trænede det, (fordi jeg troede det var mangel på træning af at blive rørt på ørene), men hans knogle mellem ørene buler meget op, mere end hvad jeg ville synes var normalt? Det skal siges at det er vores første føl. Men kan det være at det bare er mig der overreagere og at det bare er fordi han vokser eller kan der være sket noget? Han er helt normalt ellers i sin adfærd.
Han skal snart vaccineres, så der får jeg dyrlæge til at kigge på det, men ville høre om andre har lagt mærke til det på deres føl? Eller hørt om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føl - knoglen mellem ørene
  • #1   29. nov 2018 Hvor lang tid siden er det?

    Jeg synes, det lyder som et hæmatom. Dvs på civil dansk bule eller blåt mærke eller blodunderløbning.
    Hæmatomer kan blive ret store. Hvis man laver skanninger på mine hospital patienter , et sted hvor der er et hæmatom, kan hæmatomet let være 10 cm i diameter.
    Og stedet er ret hårdt og ømt, når det frie blod i vævet lægger derude og over de næste uger bliver nedbrudt og absorberet.

    At kæmpe imod en grime kan da om noget give et hæmatom. Det kræver tid, og lad være med at trykke på det, stedet er jo ømt.
    Men jeg vil gerne høre, hvad dyrlægen siger. Det bliver spændende, om jeg kan gætte??


  • #2   29. nov 2018 Enig med Dr. Who - føllet kan let have fået et "blåt mærke" eller en lille forbrænding i huden (hvis det er en nylongrime), og erindringen varer meget længere end smerten smiley

    Lad endelig dyrlægen kigge på det, men jeg tror helt ærligt ikke at du behøver være bange.


Kommentér på:
Føl - knoglen mellem ørene

Annonce