{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Påsætning af sko {{forumTopicSubject}}

Godaften. smiley

Så denne video på Youtube med en smed, som påsætter sko på en hest.
Skoene er nærmest rødglødende når han sætter dem på. Har aldrig set denne metode før - Nogen der kan forklare, hvorfor han påsætter dem sådan? smiley

Link til videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=X8p6s-XgYKQ&fbclid=IwAR1u1YF4jxPruGpNW3zfldTSpysJl0KzcpIJT5ZPu8XXUNQtWHzCPydW_Y8


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påsætning af sko
  • #1   15. dec 2018 Han varmeskoer - det er der ret mange danske smede der også gør smiley

    Citatet her er taget fra en smed i gruppens hestens hove om emnet:
    " Fordele er primært at smeden ikke behøver tæve en kold sko i facon og ved varmeskoning er man 100% sikker på at hov og sko passer sammen (er plane med hinanden). Derudover kan varmeskoning gøre det svært for bakterier at trives (fx hvis hesten har WLD).
    Ulemper kan være brandfare -mange af de små stalde jeg kommer i med halm alle vegne vil ikke være ideelle at varmesko i. Der er en udgift til gas som man skal have dækket og smeder man i et område hvor pris betyder rigtig meget, kan det være svært at få kunden til at betale lidt mere. Sidst men ikke mindst er der den ulempe at hesten kan få brandvabler og nogle heste bryder sig bare ikke om røgen og lugten. "


  • #2   15. dec 2018 Jeg har haft varmskoet mine heste nogle gange - smeden var interreseret i at se om det hjalp på at min ene hest trådte sine sko af. Det gav ingen effekt i den retning, så vi er tilbage til alm beskæring og skoning med kolde sko.

    Mine heste sagde ingen ting til hverken lyden eller røgen.

    Mvh Charlotte


  • #3   15. dec 2018 Er det rigtigt? smiley Har aldrig set eller hørt om den metode før! Lyder meget spændende og en smart måde at gøre det på, som du også skriver så sko og hov passer sammen og undgår bakterier. Tak!

  • Maria V
    Maria V Tilmeldt:
    feb 2011

    Svar: 19
    #4   15. dec 2018 Min ene hest bliver varmskoet. Jeg har ikke rigtig noget valg med ham, for han bruger str. 12, så sko og hov kommer aldrig til at passe ordentlig sammen ved almindelig skoning. Min anden hest bliver skoet på almindelig vis. smiley

  • #6   16. dec 2018 Syntes da helt klart det lyder, som en smart måde at få skoene til at passe, men også lidt farligt?
    Er der nogen forskel på, hvor ofte skoene skal skiftes i forhold til "almindelige" sko? smiley


  • #7   16. dec 2018 Det er almindelige sko. Det er jo bare jern. Forskellen ligger i hvordan de tilpasses.

  • #8   17. dec 2018 Hele vores stald bliver varmskoet, de falder snap så meget af som hvis de er kold skoet (det fungere for os). Vi er en lille stald, med halm bokse, men skoen bliver varmet op udenfor i smedens varevogn. smiley

Kommentér på:
Påsætning af sko

Annonce