{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Dårlig mave?
  • #1   3. jan Giver mindre wrap og mere hø eller giver andet/mere tørt wrap ville være mit bud.

• #2   3. jan Hvis den har meget dårlig mave, så ville jeg ringe og snakke med dyrlægen i morgen. De kan få væske mangel, hvis de har diaré.

• #3   3. jan 2 af mine stod også med løs mave pga warp. Jeg læste på fb at kartoffelmel kunne afhjælpe.

Og det afprøvede jeg. Og 2 dage 4 fodringer med en lille spiseskefuld kartoffelmel til hver fodring, og løs mave var en saga blot. Og jeg gav ikke mere kartoffelmel.

• #4   4. jan Du kan med fordel give en gærkultur, det hjalp på min.

• #5   4. jan Fat i dyrlægen som det første.. Man kan købe sig fattig i tilskud, der måske alligevel ikke hjælper, fordi man egentlig ikke ved hvad problemet er, men bare behandler i blinde..

• #6   4. jan Mange heste reagerer på kulden, har selv en dreng der bliver lidt grødet i afføringen lige når frosten kommer, også bliver maven normal igen efter nogle dage med frost Han får intet da han allerede får ølgær, også kan han spise af halmen rundt om høhækken hvis han har behov. Halm er forstoppende og hjælper på tynd mave. Hvis der er tale om diaré, altså helt vandet afføring, så kontakt dyrlægen hvis A38 ikke hjælper. Du kan hælde en 1/2 l i foderet ved fordring et par/tre gange

Mvh TT

• jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Svar: 27
    #7   11. jan Tynd mave hos en hest skyldes som regel en fodringsfejl. Vrap: Må ikke have "taget varme". Stik næsen dybt ned i det. Det skal lugte friskt og syrligt. Det må ikke lugte kvalm (af skimmelbakterier). Brug friskt byghalm til at stoppe den tynde mave. Men hvis du ikke finder fejlen kommer diarreen igen.

Kommentér på:
Dårlig mave?