{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Medicin rester {{forumTopicSubject}}

Hvad er reglerne for medicin rester?

Basse fik blev i torsdags behandlet for en ret dyb hovbyld, og skulle heraf have penicillin de følgere 5 dage. Men i går udviklede han allergi mod penicillinen, så han skal ikke have resten.

Skal jeg bare smide det ud i med dagrenovation eller skal jeg aflevere det på apoteket, eller hvad skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Medicin rester
  • #1   15. jan 2019 Står det ikke på den der seddel som ofte er med penicillinen.
    Jeg vil dog mene at det skal afleveres på apoteket ligesom alt andet medicin smiley


  • #2   15. jan 2019 Det skal på apoteket...

  • #3   15. jan 2019 Du afleverer det på apoteket, så det kan blive destrueret på passende vis.

    Bare tag resterne med. Træk et nummer.
    Aflever resterne.
    Gå hjem med en fortsat god dag, og god bedring til din hyp.


  • #4   15. jan 2019 Tak jeg vil tage det med på apoteket.

    Doktor: tak, han er over hovbylden, nu skal hoven bare gro ud igen, den var som sagt ret dyb. og den kæmpe allergibule han har fået på halsen skal have tid til at fortage sig. Den er heldigvis ikke øm, så den skal ikke yderligere behandles, sagde dyrlægen. (hold da kæft hvor blev jeg bange da jeg så den kæmpehævelse på hans hals, jeg troede jeg havde gjort noget forkert, når jeg har sprøjtet ham, men det beroligede dyrlægen mig med, at det havde jeg ikke, det var Basses immunsystem, som ikke magtede det.)

    Basse har det fint, han æder og stortrives. Det var heldigvis efterbehandlingen som han reagere sådan på.


  • #5   15. jan 2019 Jeg samler sammen og afleverer når Dr dyr er på besøg og jeg husker det smiley

    Mvh TT


  • #6   15. jan 2019 Jeg skal 7-9-13 først have besøg af den dyrlæge til sommer, vac og tandeftersyn, det er måske lidt længe af have det liggende.

  • #7   15. jan 2019 Jeg har mine liggende.. Tag bare en tom spand og smid i.. Men det er op til dig jo smiley Jeg får aldrig husket det når jeg er på apoteket.. smiley

    Mvh TT


  • #8   15. jan 2019 Jeg vil ikke anbefale at lægge det fx i en spand.

    Hvad hvis naboens hund smager på en blanding af antibiotika, afføringsmidler og beroligende??

    Få det lagt et sted børn og dyr ikke kan nå.
    Brug 2 minutter næste gang du handler ind på at aflevere det


  • #9   15. jan 2019 Som privat må du kyle det i dagrenovation/storskrald smiley



  • #10   15. jan 2019 Ann C.
    Må rent regelteknisk, og hvad der er det bedste at gøre, er ikke altid det samme


  • #11   15. jan 2019 Dr Who - Nu ved du jo godt hvor mine medicin rester befinder sig (hvis du så det), de er i sadelrummet hvor hverken små børn eller dyr opholder sig smiley

    Men ja, bla ormekur til heste er dødeligt at indtage for katte. Så læg låg på spanden og set det et egnet sted smiley

    Mvh TT


  • #12   15. jan 2019 Låg og lås og paranoia....
    smiley


  • #13   15. jan 2019 Jeg har en sprøjte med penicillin og heste-bakterie på. Den nål synes jeg måske ikke høre hjemme i dag renovationen.

  • #14   15. jan 2019 Jeg har sjældent rester men jeg har proppet det i min kæreste nåleboks. Han har diabetes og vi har derfor en boks til hans insulin-nåle herhjemme. Det er en spand til medicinsk affald. Boksene får vi på apoteket, typisk laver vi en bytter men en fyldt spand for en ny smiley

  • #15   15. jan 2019 Det er altså ikke anbefalsesværdigt at smide kemikalieaffald i skralespanden.
    Som kemiingeniørstuderende får jeg meget ondt i maven over, at folk kan overveje at smide sådan noget i skraldespanden.

    Når jeg har medicinrester, så håndterer jeg det som andet kemikalieaffald.
    Jeg afleverer det til et passende sted, hvor der er viden om affaldshåndtering , og sørger for, at det ender hos Kommune Kemi.

    Medicin er gennemtestet og er egnet til det formål, som det er designet til, men rigtig meget medicin kan misbruges, og jeg ser faktisk her i området jævntligt folk, der roder i dagrenovationen. Hvorfor de gør det, ved jeg ikke, men det gør de, og det skal ikke være i risikozonen.

    De gule spande, der omtales er gode til formålet garanteret, men de er faktisk primært designet til biologisk aktivt materiale og til ting, der skal i en autoklave.
    Jeg har en sikkerhedsgodkendelse til selvstændig laboratoriearbejde. Derfor ved jeg den slags.


  • #16   15. jan 2019 Det lyder til at jeg skal tilføje at min nuværende rest ikke bliver i den lukkede boks herhjemme, det er der for mange nåle i til (og lidt mystisk at nålene skal deri men ‘tomme’ insulin-penne skal i skralespanden, don’t know why men det siger fagpersonel), men mine medicinrester tager et lift i den gule boks til apoteket smiley Min kæreste læser kemi og skal til at skrive bachelor inden for medicinalkemi så jeg plejer at spørge ham hvis jeg er i tvivl, selv hvis han ikke kender svaret med fuld sikkerhed (kan feks være svært uden at have læst indhold) så ved han hvad vi skal gøre for at det er mest ansvarligt muligt smiley Better safe than sorry.

  • #17   15. jan 2019 Ja. Det er lidt af et puslespil at finde ud af at affaldshåndtere.
    Jeg plejer bare at aflevere det hele på apoteket - og jeg er den hovedpine kvit ;).
    Så er jeg fri for at finde ud af, hvilken affaldsgruppe det hører til...

    Jeg får bare et føl, når en i gruppen anbefaler at smide kemikalieaffald i skraldespanden. Jeg skal lige tjekke min puls.


  • #18   16. jan 2019 Alt restmedicin skal afleveres på apoteket

  • #19   17. jan 2019 Doktor Who
    Det har du nemlig ret i! Der er ingen grænser for, hvor meget man som privatperson må svine med kemikalier, og det er helt forrykt.

    Heldigvis er det ikke der, der findes de store mængder. På landbrugene, hvor der bruges meget medicin, bliver der ikke smidt noget af det ud. For enhverv er der klare regler dør bortskaffelse. Emballagen må i nogle kommuner komme i storskrald, andre steder skal det afleveres på en station eller hos apotek eller dyrlægen tager det med igen og bortskaffer det.


Kommentér på:
Medicin rester

Annonce