{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med god all-around sadel til fuldblod
  • #1   17. jan 2019 Mener du kombineret sadel eller er alke modeller ok?

    Jeg har en Kieffer Donau (den ældre model med flatseat og begrænset støtte) til min, og den ligger som støbt på hende.
    Men fuldblods er jo lige så forskellige som alle andre heste. Fællesnævner er typisk en høj og lidt lang manke, men resten varierer jo i stor grad.


  • #2   17. jan 2019 Hvad vil du med sadlen?

    Jeg vil til en hver tid fortrække en dressur sadel til dressur og en spring sadel til springning.

    En combi sadel er sådan lidt hverken eller, men selvfølgelig alt efter hvad ens behov er.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   17. jan 2019 Find en sadelmager, og lad denne medbringe en masse sadler, så finder du nemt og hurtigt en sadel som passer til både dig og hesten.

    Andres anbefalinger når det kommer til sadler, kan desværre ikke bruges til noget, da de intet kender til hestens bygning. smiley


  • #4   17. jan 2019 Karin jeg rider meget tur og ellers dressur. Men ingen spring, hvorfor jeg gerne vil have en kombi sadel

  • #5   17. jan 2019 Jeg har lidt kig på summer spirit, Kieffer trail o.l. deciderede tursadler - men lige hvordan man kan komme til at prøve dem herhjemme har jeg ikke fundet ud af endnu. Men når nu skriver, du mest rider tur, var de måske værd at kigge nærmere på?

  • #6   17. jan 2019 En Heather Moffett vogue gps med læderbom. Fantastisk sadel der nærmest kan ligge på alt.



  • #7   18. jan 2019 En dressursadel kan nu også være god at ride tur i.. ville kigge i retning af noget Kieffer Wien hvis du ikke vil have for meget støtte, ellers en Windsor Elite, som også kan ligge på de fleste heste, den har lidt mere komfort.

  • #8   18. jan 2019 Jeg ville købe en god dressur sadel og så også bruge den til turridning. Hvis du ikke kan ride tur i dressursadlen, så ville jeg købe en god combi sadel.

    Der er jo også mange måder at ride tur på, nogle rider i forskelligt tempo og andre skridter hele vejen. Hvis du rider med tempo skift, så ville jeg også købe en combi.

    Men få en sadelmager forbi, som kan give dig en ide om hvilke mærker sadler der passer til din hest. Der er stor forskel på om en sadel er med lige bom eller buet bom, når den skal tilpasses din hest.

    At ride dressur i en combi, bliver bare aldrig rigtigt godt smiley


  • #9   18. jan 2019 Jeg rider med en Passier Grand Gilbert på min traver, både dressur og på tur. Den har ikke alt for dybt sæde, men god knæstøtte. Jeg kan godt blive slået ud af sadlen, når den spjætter og er ivrig eller hvis den passer lidt i trav.

    Jeg har også en gammel (som i rigtig gammel) Hubertus Kombi sadel, og den er altså bedre på tur. Der er lidt flere muligheder for at indstille stigebøjlelængden, så man kan komme i let sæde, når det skal gå stærkt smiley
    Men jeg skifter ikke så meget mellem sadlerne i hverdagen, det er mest hvis det er en dag med en planlagt lang tur.


Kommentér på:
Erfaring med god all-around sadel til fuldblod

Annonce