{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

når der varsel prisstigning men ingen kontrakt?! {{forumTopicSubject}}

hej alle
jeg har fået varslet prisstigning og ændring af kontrakt fra den 1/2, fik beskeden ca. d. 2 eller 3 januar, har nu rykket for kontrakten og fået svar at jeg får den inden d. 1/2.

vil i finde det acceptabelt når i pt. står opstaldet med en kontrakt hvor der ikke er givet depositum med risiko for at de vil have det fra den 1/2??

kort info; har 2 heste stående og betaler pt. ca 3200kr så hvis der skal lægges depositum vil beløbet blive over 6000kr smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når der varsel prisstigning men ingen kontrakt?!
  • #1   17. jan 2019 Har du spurgt ind til hvad ændringerne i kontrakten bliver udover prisstigning?

  • #2   17. jan 2019 der var en del info i den besked vi fik om hvad der bliver ænderet, dog ikke noget om depitium, jeg ved at de sidste opstalder der er kommet har lagt et depotium, jeg forventet at jeg ville have fået kontrakten kort efter de varslet ændringerne..

  • #4   17. jan 2019 De kan kun ændre de ting som er varslet, og hvis der ikke er varslet ændringer i depositum så kan de ikke opkræve det d. 1/2. Men prøv at spørg dem og lad "tvivlen" komme dem til gode, hvis der ellers normalt er god kommunikation og fair forhold på stedet.

  • #5   17. jan 2019 skal have skrevet til dem om depotiumet, synes bare ikke det er i orden ikke at give den kontrakt i god tid, hvis man evt. skal flytte hestene.. smiley

    jeg ville mene det er rent kutyme at udlever en ny kontrakt senes 1 uge efter der er varslet ændringer.. smiley


  • #6   17. jan 2019 Det er jo klart at hvis man har 2 heste bliver det dyrt, men så må du jo gøre op med dig selv om du skal have 2 heste, de fleste kan jo klare sig med mindre.

  • #7   17. jan 2019 det var ikke om jeg har råd til 2 heste eller ej!
    men om det er acceptabelt ikke at få udleveret en kontrakt i ordenligt tid!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   17. jan 2019 Jeg kan ikke se hvilken sammenhæng udlevering af kontrakt og en prisstigning har med hinanden.

    Er du sur over at der kommer en prisstigning, eller er du sur over at du ikke har modtaget en kontrakt?


  • #9   17. jan 2019 Jeg synes at det er god stil, at forklare mundtligt til fx staldmøde, hvis man vil gøre ændringer.

    Men, ændringerne varsles vel i udgangspunktet fra den dag i modtager den nye kontrakt?
    Hvis du fx får en kontrakt midt i januar, og har en måneds varsel, så ville jeg nok argumentere for, at det var heldigt for dig, så træder det vel først i kraft første marts??

    Men.
    Før du gør dig utilbens, overvej fordele og ulemper :
    Hvis du virkelig føler dig svigtet eller røvrendt kan du sikkert finde anden opstaldning.
    Men, der skal man normalt også betale depositum osv. Og det nye sted kan have nye problemer.
    Og hvis du kan skaffe pengene, hvor stor er konsekvensen af, om du overfører penge første februar eller første marts??
    Jeg havde nok valgt at påtage mig rollen som den voksne - medmindre det er symptomatisk for andre problemer på stedet, for så ville jeg tage afsked og betale depositummet det nye sted


  • #10   17. jan 2019 problemet er at jeg har fået varslet ændringer i kontrakten samt prisstigning pr 1/2, men jeg har ikke fået en kontrakt i nu, så jeg ved kun halvdelen af hvad der sker, og som det ser ud til pt, kan jeg risiker at få kontrakten 31/1 hvilket jeg ikke synes er i orden...

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   17. jan 2019 Så må du jo sige at du vil have den nu.

  • #12   17. jan 2019 Hvis du ikke har fået fortalt hvad der ændres, så kan de ikke ændre med så kort varsel.

    Jeg er faktisk i tvivl om man må varsle mindre en 3 mdr før, men uanset, så skal du kunne se hvad ændringerne er, i god tid, netop så du kan sige op, hvis du ikke er tilfreds.

    Jeg ville kontakte gratis retshjælp og få styr på reglerne, med dem i hånden, kan du snakke med udlejer igen, nu de ikke reagerer på at du rykker dem.


  • #13   17. jan 2019 Når det er et privat sted kan du nok brokke dig så meget du vil og ejeren gøre hvad de vil alligevel - du kan selvfølgelig kontakte advokat osv, men jeg ville ikke brugte krudt på det når det "bare" er opstaldning.

    Så havde jeg bare flyttet bagdelen istedet for, hvis jeg ikke brød mig om det jeg blev budt.


  • #14   18. jan 2019 I princippet er mundtligt lige gældende som et stykke papir/kontrakt det er bare nemmere når det står på skrift smiley og man skal bevise et eller andet

  • #15   20. jan 2019 Alene det at der er en kommentar som 'så må du overveje om du skal have 2 heste, hvis du ikke har råd'


    Nååååååår ja. For man sælger da klar den ene fordi man på et slag skal betale for 4, når man hele tiden har haft råd til 2 uden problemer.

    Jøøøøsses. smiley


Kommentér på:
når der varsel prisstigning men ingen kontrakt?!

Annonce