{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  STX og hest
  • #1   29. jan 2019 Jeg havde okay med tid. Det var et prioriteringsspørgsmål. Jeg havde 3-4 heste stående hjemme da jeg gik på STX.
    Nu efter jeg er blevet færdig og i gang med både arbejde og uddannelse, så får man virkelig øjnene op for, hvor meget tid man egentlig havde, og hvor lidt tid jeg har nu smiley


  • #2   29. jan 2019 Jeg går dog på HF, men jeg har okay tid til min hest smiley

  • #3   29. jan 2019 Enig med Ballonfisken. Min søster var endda på efterskole, da jeg gik i 2.g, så da passede jeg også hendes 3 heste - så det blev 7 i alt. Jeg fik dog ikke redet så meget om vinteren (ingen ridehal), og flere af hestene var unge og skulle ikke rides, så de krævede "kun" pasning.

    Det kom slet ikke på tale at sælge hestene i den forbindelse, de var bare en del af min hverdag smiley


  • #4   29. jan 2019 Jeg gik på stx og havde 1 konkurrence hest, og der var fint tid til det. Man skal bare prioritere lidt, og for mig var det at komme ud til hesten en god måde og koble fra på smiley

  • #5   29. jan 2019 Det er en prioritering. I 1.g så jeg min hest max. en gang om ugen, nemlig den dag jeg havde fodrings/mugevagt (som jeg så nogen gange fik min far til at tage). I løbet af 2.g blev det lidt oftere, og i 3.g var det næsten hverdag. Det var et spørgsmål om hvorvidt jeg hellere ville ud til hesten, eller sidde på cafe med veninderne, om eftermiddagen, hvor jeg i 1.g valgte veninderne, men senere begyndte at savne hesten og derfor tage mere ud til ham i stedet.

  • #6   29. jan 2019 Har haft hesten stående hjemme alle 3 år da jeg gik på STX, red stortset hver dag - men blev nød til at vælge stævner fremfor festerne, både med tiden og pengene smiley

  • #7   29. jan 2019 Tak for svar smiley

  • #8   29. jan 2019 Det meste af første år havde jeg 1 pony og fik så pony nr 2. Det var fint. Det handler om prioritering smiley

  • #9   29. jan 2019 Masser af tid. Også til fest og farver.

    Nu går jeg på uni, er alenemor og har nu også en pony. Der er stadig tid til det hele - dog ikke så meget socialt med studiet, da sønnike behøver sin mor. smiley

    Det er alt sammen et prioriteringsspørgsmål, både tidsmæssigt og økonomisk smiley


  • #10   29. jan 2019 går ikke på STX, men htx hvor jeg mener vi har lidt flere timer og elevtimer end STX. Jeg har sagtens kunne finde tid til hest. Mine står dog også hos os selv, men tilgengæld bruger jeg 1 timer og 10 min (gange 2 - frem og tilbage )i transport, og skal jo helt selv passe hestene - godt nok med hjælp fra in mor. De dage jeg har sent fri når det at blive mørkt inden jeg er hjemme, men har man en ride hal eller kan ride med pandelygte er det altså stadig muligt at ride. Der har været dage hvor jeg enten er for træt til at ride eller bare ikke har tid og så får hesten en fri dag, men det er ikke noget jeg ser et problem i. Føler nogle gange at det er lige lovligt extremt når folk siger at de vil sælge deres hest pga gym start. Kan godt forstå man vil fokusere på skolen, men det er jo ikke fordi ens liv forsvinder når man starter på gym.

    jeg er på mit sidste år nu og syntes ikke gym har været i vejen for min ridning. Nogle gange må man bare tænke lidt kreativt. Mange gange har jeg bare redet rundt på ridebanen i grime i måske 30 min, da det var det jeg lige havde tid og overskud til


  • #11   29. jan 2019 går på IB hvor der er langt flere krav til alt både i skole tiden og udenfor i fritiden. har godt nok mine heste hjemme og ride ikke når der er frost vejr, men jeg har lige tid nok til det hele. så stx ville helt sikkeret ikke være noget problem medmindre du bor langt væk fra hesten smiley

  • #12   29. jan 2019 Jeg fik min hest i 1.g, og den har altid stået opstaldet ude = transportid. Det længste transport jeg har haft var 50 min hver vej. Selv der kunne jeg godt nå at have tid til hest. Men det handler om at prioritere hest. Jeg var ofte hjemme omkring kl 19-20 om aftenen, hvor jeg så skulle lave lektier. Men jeg fik lavet mine ting, redet hesten og deltaget i de fester jeg gad. Mine venner fra min klasse havde svært ved at se, hvordan jeg fik det til at hænge sammen, men hvor de slappede af med netflix, så slappede jeg af i stalden. Prioritering er nøgleordet smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   29. jan 2019 man har ikke andet end tid når man er ung og går i skole.. smiley


  • #14   29. jan 2019 1000tak for svar. Skal nemlig på STX efter sommerferien og det har virkelig været min frygt at jeg ikke ville kunne have tid til min hest. Rigtig dejligt at læse jeres erfaringer med det. smiley

  • #15   29. jan 2019 Det handler om prioriteringer, går godt nok på HTX hvor alle vores dage er til 16.35. Men jeg er i stalden alle dage, undtagen torsdag hvor jeg arbejder. Det kommer helt an på hvad du kan få til at passe ind

  • #16   29. jan 2019 Jeg havde ikke overskud til uddannelse (eller HF for den sags skyld) og så hest ved siden af, men jeg har også nogle psykiske problemer.

  • Cecilia
    Cecilia Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 29
    #17   29. jan 2019 Det kan man sagtens. Havde hest, da jeg gik på 2-årigt STX (studenterkursus). Det handler om prioriteringer. Var dog ikke super social, men havde arbejde og venner udenfor skolen, og det hang fint sammen. smiley

  • #18   30. jan 2019 Som alle de andre siger, det handler om prioritering. det er svært at nå både afleveringer, alle lektier, alle venner, kæreste og hest. jeg prioriterede dog hesten ret højt. desuden tilbød mit gymnasium at jeg måtte få udsat afleveringer osv nogle dage hvis jeg havde et stort stævne i en weekend.

  • Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 13 Svar: 5
    #19   30. jan 2019 Det kræver helt klar at man er god til at prioritere sin tid, men hvis man virkelig vil det, kan det sagtens lade sig gøre!

  • #20   30. jan 2019 Jeg har både job (40 timer pr. md.), går på HTX og har hest.
    Det fungerer, men det kræver enormt meget prioritering, og for mig kræver det også, at min hest kan blive passet de dage, jeg ikke selv kan være der pga. en aflevering for eksempel. Jeg har dog også et føl, så det kræver heller ikke meget mere end staldarbejde og så lidt hygge. smiley


  • #21   30. jan 2019 Det gik fint da jeg bare havde hest og skole, men da jeg selv skulle til at betale for hest, kom der simpelhen for lidt tid i døgnet til arbejde, hest, skole og afleveringer smiley især i 2.g..

  • #23   2. feb 2019 Det er individuelt om man kan det smiley

    Mit overskud når jeg går i skole er meget lille. For udover skolen kommer lektier også kommer der diverse sociale arrangementer som man ikke altid kan sige nej til.

    Jeg er mega introvert og har brug for tid til at lave "ingenting", sidde og stene foran computeren, brug for ro. Også er jeg ikke særligt god til skole i forvejen - jeg hader det.

    Så jeg fungere langt bedre med et arbejde også heste ved siden af, end jeg fungere med skole og hest.

    Man kan sagtens sige det handler om prioritering - men det handler også om, hvem man er som menneske og hvordan man trives.


Kommentér på:
STX og hest

Annonce