{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvilken slags vandkop vil du anbefale til heste ??
  • #1   8. apr 1.

profilbillede
  • #2   8. apr 2.

profilbillede
  • #3   8. apr Nr 1 er de meget længe om at lære at drikke af, og jeg har tit erfaret de ikke vil drikke af dem, da den sprøjter meget ind i næsen af dem.
    Nr. 2 er en fin drikkekop, den har den der plade som gør det lettere for hesten.
    Min personlige favorit er dog en med flyder, da den selv fylder op i takt med at hesten drikker smiley

• #4   8. apr Ballonfisken:

Der hvor min hest står nu har de nr 1 og den kan min godt finde ud af smiley

Helt klart den der selv fylder op mens de drikker er fantastisk .... meeeen eftersom vi ikke har så mange penge til og kan købe 7 af dem for, må vi nøjes med en af de 2 modeller jeg har sat billede ind af smiley

• Dorthe C
    Dorthe C Online Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 79 Svar: 1.453
    #5   8. apr Jeg bruger nr 2, en gammel ko-vandkop jeg har pillet ned fra kostalden. - den virker upåklageligt, og var gratis. smiley

• #6   8. apr Jeg har den øverste.. Virker upåklageligt og har aldrig oplevet en hest ikke vil drikke af dem.

• #7   8. apr Jeg har fin erfaring med begge dele. Dog har jeg ofte prøve at den med pladen skal have et hårdere tryk før den åbner for vandet. Derfor er jeg personligt mere til den anden. En lille hest kommer nemt til at skulle trykke og så drikke bagefter.

• #8   8. apr Nr 2, jeg havde en hest, der ikke ville drikke af nr 1 og trods staldmesters “jeg har aldrig oplevet en hest, der ikke lærer det” måtte selv han indrømme efter 3 uger, at det lærte min hest altså ikke og skiftede den ud i hans boks.

Så ja selvom der er nr 1 hvor vi står nu, og ingen af vores nuværende heste ikke kan drikke af dem, så sidder det dybt i mig med oplevelsen.

• #9   8. apr Jeg har vist kun erfraring med nr. 2 men de virker fint, synes jeg.

Jeg ville personligt vælge frostfrie vandkopper, så man ikke risikerer et frostsprunget rør eller kop smiley Men ved godt at de er dyre ??

• #10   8. apr Nr 1 ..
    I min tidligere stald havde de nr. 2, og virkede ganske ok ..
    I den nye stald har de nr 1, som jeg aldrig havde set før ..
    Min pony drikker fint af den ..
    Jeg kan bedst lide nr 1 fordi der ikke skal trykkes særlig kraftigt på den ..

• #11   8. apr Jeg har erfaringer med begge, og jeg må sige at nr 1 skal de ikke trykke ret hårdt på, men den sprøjter lidt, har dog ikke oplevet et problem med det. smiley
    Nr 2 er lidt hård. Også synes jeg den er mere besværlig at rense i, og jeg går meget op i at den er ren smiley

Mvh TT

• #12   9. apr Det er desværre tit at vandkopper ikke giver de L vand i minuttet som man anbefaler så derfor vil jeg sige vandkop med flyder eller ingen vandkop.
    Kan ikke anbefale nogen af disse.

• #13   9. apr Højager - seriøst? Jeg lærte så noget nyt i dag smiley jeg troede bare at en vandkop skulle give vand, også måtte hesten bare drikke indtil den ikke var tørstig mere. Anede intet om liter vand i minuttet.. Hvor meget vand anbefales der i minuttet og hvorfor kan de ikke bare drikke det der kommer ud? (forstår jo at det ikke ligefrem skal være kunven lille smule)

Mvh TT

• #14   9. apr TT.
    Problemet er, at heste åbenbart er tilbøjelige til at drikke i så og så lang tid.
    Fylder koppen for langsomt, kan det ske at hesten ikke drikke nok pr drikketår.

Omvendt, et almindeligt trensebid kaldte man i gamle dage for et vandbid, fordi heste kunne drikke vand med det i munden.
    Så vandede man varme heste med trense og bid i munden.
    De drak langsommere og man mente, at så havde de mindre risiko for at få kolik af koldt vand.

Jeg ville selv bruge kokoppen.
    Simpelthen fordi det er den eneste, jeg har erfaring med, og jeg endnu ikke har set heste, der ikke kunne finde ud af det.

Og rengøring er nem nok.
    Flappen sidder jo på et hængsel.
    Flappen kan løftes, og så kan man med flad hånd skrabe foderrester og andet møg ud af koppen.

• #15   9. apr TT en vandkop skal kunne giv 8 L i minuttet.
    heste drikker kun kort tid af gangen så kommer der ikke vand nok er chancen for at den drikker for lidt til stede.
    Du kan læst mere her om heste og deres vandforbrug??
    https://dangro.com/vaeskemangel-hos-hesten/

• #16   9. apr Men har det noget med kopperne at gøre eller vandtrykket i stalden?

Jeg har de øverste kopper og se giver næsten 12 L i min..

• Dorthe C
    Dorthe C Online Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 79 Svar: 1.453
    #17   9. apr Vi måtte skrue ned for vandmængden på vores, da Aslan ikke kunne drikke hurtigt nok, til at kunne følge med. Med det resultat, at det hele sejlede i vand. - så det kan godt være at vejledningerne siger at en vandkop skal give en hvis mængde vand i minuttet. Men det fungere bare ikke i praksis hos os.

• #18   9. apr Højager - Jeg ved godt vigtigheden af at holde øje med indtag og væskebalancen osv. Men vidste bare ikke det med vankopperne smiley hos mig er der heldigvis intet problem, de får vand i 90l baljer som bliver vasket Ca en gang om ugen smiley

Mvh TT

• #19   11. apr Uanset vandflow i en drikkekop udformet på den ene eller den anden måde, så har hesten aldrig stort nok optag, sammenlignet med vandspejl.

Der findes masser af forskning på det smiley

Men jeg havde nok ikke gjort mig overvejelsen, hvis det var mig. Jeg havde bare taget den første den bedste i maskinforretningen. De skal nok lære at drikke af den, når de bliver tørstige.

Kommentér på:
Hvilken slags vandkop vil du anbefale til heste ??