{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Heikra foder?
  • #1   25. apr 2019 Hej. Jeg kender ikke til heikra-foder, men har googlet lidt på det.
    Er det pga pris og indhold at du spørger ind til det?

    Men her er min online vurdering af det:
    Dynamic ->
    Daglig tildeling: 1250 g ved vedligehold. Til 500kg.
    Pris for 20kg 135-140kr
    Pris pr dag: 8,43 kr, ved 1250g

    Sammensætningen: som jeg lige kan læse mig til;
    Ca 62% korn(byg og majs), 13% havreklid, og 6% melasse.
    - en meget høj mængde korn. Tror det har en høj procentdel af stivelse(+20%) og sukkerindhold (+10%) dét står ikke oplyst hos producenten, så vidt jeg kan se, så hæng mig ikke op på procentdel da det blot er et skøn.

    Så indeholder det også ca 8% lucerne(grøntmel og snittet) 1% æblerester, og 0,4% marietidsel olie.
    - det er godt, til fibre og pektin, men jeg synes personlig at andelen er for lille.

    Analytiske bestanddele
    Fin mængde råprotein, fint indhold af fedt. Igen, personligt for lidt fibre.

    Tilsætningsstoffer
    Kender ikke dit grovfoder, så beregner ikke det ind i. Der er tilsat vitaminer og mineraler, ikke for højt et indhold, mineraler er delvist organiske.
    Jeg ville personligt gerne have et lidt højere indhold af f.eks E vitamin, biotin, og så lidt flere organiske mineraler.

    Et lign. Produkt kunne være deukavallo xxl müesli. Lidt højere protein(1%) og lidt højere fedt(1%) højere indhold af vitaminer og mineraler.
    199kr for 30kg.



    Devisio cell
    Daglig tildeling: 1kg til 500kg hest, i vedligehold.
    Pris 188kr, 25kg
    Pris pr dag ved 1kg 7,52kr

    Sammensætning

    Jeg ved ikke helt hvad biosfour er.
    64% klid (havre og hvede), samlet 6% byg og majs, og lidt lucernegrøntmel.
    - ja klid indeholder fibre og er godt for fordøjelsen, men at det ligefrem er hovedingredienserne, det ser jeg ikke en mening i. Kan heller ikke se om det skal blandes med vand - er det pelleteret?

    Nu har jeg ikke min pc med foderprogram på, men jeg er sikker på, at det er noget rod med calcium-fosfor forholdet. Tænker at det er vigtigt med en grovfoder analyse, hvis man vælger dette foder.

    8% sukker, og nok over 18% stivelse(ikke udregnet)
    Men, indholdet at vitaminer og mineraler er ok.
    Men mangler stadigvæk noget mere organisk, dog bedre optimeret end første produkt.

    Indholdet af fedt er fint lavt, ok fiber indhold - men fra klid.. vil personligt hellere have fibre andet steds fra.

    #
    Ved ikke om det er brugbart.
    Det er lidt svært når man ikke ved så meget om hest, brug, behov, grovfoder, økonomi. smiley


  • #2   25. apr 2019 Tusinde tak det gav mere mening, jeg skrev til producenten der i dag ville smide indhold af sukker og stivelse på deres hjemmeside smiley
    Devisio Cell er pelleteret smiley

    Grunden er at jeg var i Tyskland og prøve en hoppe, de forhandler dette mærke og jeg så deres avlshingste mm. de så virkelig fine ud alle sammen, så jeg fik en sæk med hjem for at afprøve det, men da mine er meget nøjsomme er jeg altid meget forsigtig mht. foder... pt. får de pavo care4life nogen kun vit. min. plus wrap så jeg tror ikke foderet er optimalt for mig. smiley


  • #3   25. apr 2019 Du skal se på stivelse, sukker, fedt og protein i samlet ration. Altså inkl. grovfoder.



  • #4   26. apr 2019 Hvis du har nøjsomme, ville jeg gå udenom smiley

Kommentér på:
Heikra foder?

Annonce