{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  flere heste fundet døde i plantage
  • #1   14. maj Ej man får da virkelig ondt i maven over sådan noget ???? stakkels dyr der ikke får det mad de har behov for ????

• #2   14. maj Hvor er det dog synd for dem... Håber at nogle af hestene er nogenlunde til at rede, og at ejerne kommer til at bøde for det de har gjort, eller rettere ikke gjort... smiley smiley

• #3   14. maj Jeg bliver gal over at der er nogen som har holdt øje med hestene i længere, og ikke er grebet ind i tide! smiley

• #4   14. maj Ja - og så er der andre, som passer og plejer deres heste til punkt og prikke og når de kommer i klemme grundet myndigheders skalten og valten, så fjerner politiet ulovligt hestene og sælger dem til anden side ...

• #5   14. maj Jeg så dem sidste forår, der så de godt nok heller ikke for godt ud smiley

• #6   14. maj Det er tit og ofte sådan med det kommunale eller statslige naturafgræsning, at tilskudsfodring er forbudt, men det ændrer jo ikke på at nogen burde gribe ind i tide og fjerne dyrene -hvad enten det er heste, kvæg, får osv.- i tide.

• #7   14. maj heldigvis har hestene det bedre på langeland.
    vi har da også køer gående ude som naturpleje, og de ser også rigtig fine ud. var ude og se dem her i vinter
    men hernede bliver dyrene tjekket hver dag, og har de brug for ekstra foder, ja så får de det

men hvor kan man dog blive harm, når man læser sådan noget. tænk det skal gå ud over nogle dyr.
    men hvis det allerede var galt for 1 år siden, syntes jeg at det er mærkeligt at der ikke er nogen som har meldt det. så det kunne have været undgået at hestene gik hen og døde.
    der er jo hellere ikke lavet opsyn som der står i dyreværnsloven, hvis der ligger døde heste rundt omkring

• #8   15. maj Det er jo en tragisk sag.
    Men, der er risiko for at sagen er dobbelt tragisk.

Der er en gin tommelfingerregel, som siger at "de små" dyreværn sager" skyldes manglende evne.
    Folk køber nogle dyr og passer dem så godt som man kan.
    Desværre ved folk ikke nok om, hvad dyret har brug for.
    Så fodringen er forkert, mv.

De store sager, hvor flokke af dyr lider skyldes menneskelige tragedier.
    Fx en bonde, som med årene har et sparsomt netværk, og så bliver han svært syg.
    Men har ingen han kan bede om hjælp.

Systemet er gearet til at se efter, om der er mindreårige børn involveret, hvis voksne indlægges.
    Systemet er ikke gearet til at tjekke, om der er en hund i lejligheden eller en flok dyr på marken eller i stalden.

Jeg har været læge i 10 år og har et par gange arrengeret at nogen fik en husnøgle og kørte ud efter den efterladte hund.
    Men, af og til går folk i deres boliger og er svært, svært syge. Hvis man tror, at alt håb er umuligt, og man ikke har nogen at spørge efter hjælp - så bliver der ikke spurgt.

Det grumme er - når man har set på den synlige tragedie med de misrøgtede dyr - så er der med garanti en tragidie til bagved.

• #9   15. maj Det er dog alligevel utroligt, at Dyrenes Beskyttelse har vidneforklaringer....Hvorfor griber disse vidner ikke ind tidligere??
    Hestene er jo ikke blevet afmagrede og døde over en nat, så hvorfor i alverden bare gå og iagttage at dyrene er blevet mere og mere sølle!?

• #10   15. maj Tulle.

Jeg er enig.
    Men min undring har flere led.
    1) Hvorfor reagerer folk ikke tidligere, hvis de ser et tydeligt problem?
    2) Hvorfor undrer folk sig ikke over, hvad der er årsagen til det problem??

Jeg er da bange for, at der sidder en gammel mand, med depression og en fod med koldbrand, helt alene i en gammel hytte et sted i nærheden.
    Det er nemlig sådan de store misrøgt tragedier starter.

• #11   15. maj ud fra mit kendskab til dyrenes beskyttelse så skal der først være en ordenlig sag - altså der skal helst være døde dyr og det hele skal gerne komme i aviser mm - inden de gør noget ved det

hvis nogen kan huske den sag med de 99 katte som boede i et hus et sted i jylland,for nogle år tilbage. her ved jeg at der var flere som havde meldt sagen flere år før, men først da huset var totalt ødelagt og de fleste af kattene var rigtige dårlige ja så kommer DB ud af starthullerne
    de er bare ikke gode nok til at tage sig af disse sager

og denne sag er da helt hul i hovedet. det er en kommune som har valgt at få heste til naturpleje, og derfor også deres ansvar.
    jeg kan forstå at det går galt for en person,men en hel kommune????

• #12   16. maj smiley

Mvh TT

• Elisabeth H
    Elisabeth H Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 3 Svar: 17
    #13   20. maj Som Team Tindur viser, ja samt mit vrede. Lad heste, køer, får og geder nedgræsse og pleje vores naturundergrund. Det er helt fint. Men hvem er så tåbelig at tro at man kan tage vores heste, som i over +100 år har været stalddyr. Sæt dem ud på en fold og så kan de klare sig sommer som vinter. Uden professionelt opsyn med fodertilstand. Dyr som har haft faste spisetider, foldtider, ridning, kørsel, lun stald om vinteren o.l.. Så siger man at det har de altid gjort, men ikke her. Vildheste finder man nok kun i USA, Australien de Russiske stepper og Mongoliet. Det burde ikke ske i Danmark.

Kommentér på:
flere heste fundet døde i plantage