{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Slidt af grimen {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Min pony er simpelthen blevet så slidt at sin grime, at jeg ikke ved hvad det næste skridt er.
Han har gået med en lædergrime de sidste 3 uger, og det var først i mandags jeg opdagede lidt slid på den ene side. Skiftede straks tilbage til hans gamle grime med plys i den ene side, men det er blot blevet værre.
Det har aldrig været et problem de 7 år jeg har haft ham, så har i et forslag til hvad der skal gøres og eventuelle grimer?
Han får lov at gå uden grime de næste par dage, men det er ikke en holdbar løsning, og derfor vil jeg hører om jeres erfaring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidt af grimen
  • #1   15. maj 2019 Halsrem?

  • #2   15. maj 2019 Det har vi forsøgt os med tidligere, men han gør alt for at komme af med den, så det tør vi ikke lade ham gå uden opsyn med.

  • #3   15. maj 2019 Kan det tænkes at der bliver for varmt og svedigt under lædergrimen, så han svier hårene af eller er den for stram i nakkedelen?

  • #4   15. maj 2019 ægte lam

  • #5   15. maj 2019 Miss soffy, det var også min tanke at det bliver for varmt, men den sidder ikke for stramt hmm. For jeg har prøvet med lam og det blev det bare endnu værre af, så tænker det måske er varmen smiley Men samtidig er han også blevet slidt på den side hvor der bare var nylon med foring.

  • #6   15. maj 2019 Så kan det sagtens skyldes nylon han ikke kan “tåle” nylon er plastfibre

  • #7   15. maj 2019 I dag har jeg kun en lille flok på 6 heste smiley
    Min Bette Klaus kan hvis jeg var heldig havde grime på i max 4 dage
    Så i dag går han uden grime de andre har grime på .
    Jeg har lært ham at skal han havde grime på kommer han til mig på fold .
    Så hvis det kunne hjælpe dig ville en halsrem sikkert hjælpe men med de gnave mærker går der nok et stykke tid før det er fint igen brug evt et stykke skind til det udsatte sted pøj pøj her fra


  • #8   15. maj 2019 Dr Schaette wundsalbe/sårsalve. siger det bare. Det er et sandt mirakelmiddel.
    Ved dog ikke hvor det kan skaffes. vi købte det til Hest og rytter messe et år.


  • #9   15. maj 2019 Nylon er et forfærdeligt materiale på nogen punkter.

    Det skærer hårstrå over.
    Folk, der går i nylon arbejdsbukser er hårløse der, hvor nylon glider mod huden.

    Hårstrå, der er skåret over stritter = friktion.

    Friktion + fugt =gnavsår.

    Glat og tørt = ingen gnavsår.

    Man kan få nylon grimer med noget... hvad hedder den skumlignende foring?
    Så er der ikke nylon mod hud.
    Jeg antager at læder er godt, hvis det holdes rent og dermed glat.


  • #10   15. maj 2019 Jeg har haft meget held med RBH sport eller RBH light grimer til min sarte hoppe. Der fungerede lædergrime slet ikke smiley

  • #11   16. maj 2019 Min har flere forskellige grimer, alt så helt forskellige 1 med fleece, 1 i læder, 1 med forring, 1 helt uden noget, og går kun 2 -3 dage med den samme grime, så er det på med en anden model.

    Det har modvirket slid her. Hvis man opdager at en af grimerne slider, så udgår den.

    Jeg oplever at grimer med spænder på begge sider af nakken, sidder bedst (bedre balance).

    Lige nu er det en Schockemöhle grime der er favorit.


  • #12   17. maj 2019 hmmm tak for svar, nu var det jo lædergrimen der startede det hele og hans nylon grimer har forring. Det undre mig bare at det pludselig sker, når det aldrig har været et problem før, men han er trods alt 23 så det kan godt være han er blevet sart smiley
    Han må få nogle uger uden grime, så må jeg se hvordan det hele forløber sig, tak for jeres bud smiley


  • #13   17. maj 2019 En ting er foring og en anden ting er ægte lam.
    Ægte lammeskind har egenskaber som kunstig foring ikke har.
    Nu blev der nævnt varmen under foring længere oppe, og der bliver ikke for varmt under lam. Lammeskind kan godt køle af.
    Vådt beskidt kunstig foring er noget af det værste, det giver nemt slidmærker osv.
    Bare lige så det var klart at der er forskel smiley
    Jeg ville også foreslå et halsrem med sikkerhed smiley


  • #14   17. maj 2019 Jeg har købt ægtelam men han kan ikke få det på til hans sår er helet. Vi har ikke god erfaring med halsrem så hellere uden grime, det vil alligevel stadig betyde grimen skal af og på når han skal ind og ud. smiley

  • #15   20. maj 2019 Jeg er glad for bomulds grimer (kan simpelthen ikke huske hvor jeg har købt dem jeg har) min bliver ekstremt slidt i nakke, kæbe og over næseryggen og de hjælper

Kommentér på:
Slidt af grimen

Annonce