{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Høj lænd?
  • #1   15. maj Min dengang 3 års havde også antydning af karpelænd, da hun kom hjem. Hun havde voldsomme låsninger i facetleddene ned langs det meste af rygsøjlen på venstre side, meget anspændt skrå mavemuskulatur og stram i hoftefleksorer i specielt højre side. Hun havde rigtig stor effekt af besøg af dygtig fysioterapeut. Hun havde to besøg med ca en måneds mellemrum. Ved andet besøg var der ikke meget at komme efter. Hun får fys igen i næste uge. Der vil være lidt at komme efter, for jeg kan se at ryggen er lidt påvirket igen. Det er dog stadig i en væsentlig mindre grad end da hun kom hjem. Det vil formentlig kræve flere besøg endnu, men også blive bedre som hun bliver stærkere.

Min har været i en stor udvikling siden første besøg. Dengang kunne hun ikke galoppere uden at lave voldsomme anspring og krydsgalop. Hun trådte uens gennem bagbenene i alle gangarter og par halen let til venstre. Behandling har givet hende forudsætningerne for at bevæge kroppen korrekt og dermed udvikle korrekt muskulatur, hvilket hun er godt i gang med. Det er et halvt år siden første besøg og hun er vokset helt ud af hendes sadel.

• #2   15. maj
    Hunters Bump måske smiley Det kan fikses med muskler og rettelse af det der er skævt/låst.

• #3   15. maj Zet lyder meget som dennes adfærd. Kan galopere men vil helst Ikke og ligner en giraf.

Jeg var klar over den sku ha behandlingee, men jeg er da lige lidt nervøs for om det måske ikke ku rettes

• #4   16. maj Ikke for at støde nogen, men blot af ren nysgerrighed: hvad får dig til at købe sådan en hest?

Og jeg gentager - mit spørgsmål er hverken negativt eller positivt ladet, jeg er blot lidt "nysgerrig" smiley

• #5   16. maj Mit tillæg til Mimre's spørgsmål, fik du lavet handelsundersøgelse og hvad sagde dyrlægen til ryggen? smiley

• #6   16. maj Mimre, miss soffy er det mig I spørger?
    Hvis, er svaret ret simpelt. Jeg så hesten første gang, hvor den knap var sat i ridning, der var ryggen rigtig pæn og hesten bevægede sig rigtig godt. Så for mig ved jeg, at hesten ikke altid har set sådan ud, men er et træningsrelateret problem. Når hesten har udviklet sig så meget som den har, er det ikke unormalt efter disse startproblemer, at den har behov for behandling igen nu her.

Jeg havde desværre ikke mulighed for at bruge egen dyrlæge til handelsundersøgelse, da hesten er købt i den anden ende af landet. Jeg brugte dyrlæge, som andre i området anbefalede - han kommenterede desværre ikke rigtigt på ryggen.

• #7   16. maj Undskyld, mit spørgsmål var til TS (lillemus) smiley

• #8   16. maj Ja, det var mit også smiley

• #9   17. maj Handelsundersøgelse var uden anmærkning. Hesten i fuld ridning.
    Jeg anså det ikke som en problem.....før sadelmager sagde det

Kommentér på:
Høj lænd?