{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Hej skønne hestemennesker ?? {{forumTopicSubject}}

Hvor står i henne med jeres heste, hvordan er stemningen i stalden? Har i medindflydelse i stalden omkring jeres hest og daglig drift ? Og er det en høflig og god kommunikation både pensionere gård ejer imellem ? Hvor længe har i stået hvor i står nu og har i nogensinde måtte flytte pga forholdene ikke var som lovet? ??


Kommentarer på:  Hej skønne hestemennesker ??
  • #1   18. maj 2019 Beklager alle de spørgsmåls tegn...... det var smileys da jeg skrev det:D

  • #2   19. maj 2019 Jeg står, nu, et fantastisk sted !
    Vi er pensionerer og rytter fra 5 til 77 år, blandet er top konkurrence ryttere, alm. Konkurrence ryttere, hygge dressur / spring, og skovturs hyggeryttere.
    På trods af den store alders forskel, ridestil osv. Så er der en helt fantastisk stemning blandt alle, og ingen er "bedre" end andre uanset hvordan, hvor meget eller hvorfor du rider, der er bare plads til alle !

    Der er nogle faste regler på stedet, men ingen andre end en selv bestemmer over ens hest.
    Alt handler på gården om hver enkelts hest / pony's trivsel, og der tages højde for forskellige behov ( græs, foder, nabo i boks, hvilken fold osv osv ).
    Ejerne af gården, som er en familie hvor alle deltager, er meget synlige, imødekommende, snaksagelige og hjælpsomme, man har altid følelsen af at være en del af stedet, og de er på ingen måder "polimænd" eller lign. Overfor nogle og blander sig ikke i pensionerenes heste - med mindre man spørg !

    Jeg stod et sted før, i halvandet år.
    Jeg fik så ny pony efter et år og ca 3 måneder på stedet,
    Det var meget tydeligt der var noget der gjorder min hest ikke trives det sted, han blev pludseligt meget meget stresset, og det blev værre og værre uanset hvad jeg forsøgte.
    Pensionærene var gennerelt meget travle og farede rundt som høner uden hoved, og der var ikke rigtig struktur for hestene - nok da ejer er typen der ændre på reglerne hver og hver anden dag alt efter hvad der passede ind i hendes liv!
    Og en ejer der siger hun ikke vil have drama, men selv taler ( ikke pænt ) om andre Pensionere ..
    Jeg var simpelthen, efter jeg havde haft min hest 3 måneder derude, nød til at flytte ham.
    Og idag er der absolut ingen tvivl - det var det bedste jeg kunne gøre for både ham, og mig..
    Allerede efter 2 dage, på Tuelsøgård hvor vi står nu, begyndte han meget tydeligt at falde til ro, og idag er han bare 110%, efter ca 3 måneder på gården, i fuldstændig ro med sig selv ...

    Efter mine ca 25 år i hesteverden, er det sted jeg står nu, uden tvivl det bedste sted jeg har været ( ud af 5 andre steder ) ..


  • #3   19. maj 2019 Det lyder virkelig som er fantastisk sted du er nu:) hvor er det dejligt for dig og din hest!!!! Det er lidt utroligt hvad det rigtige / forkerte sted kan gøre ved en selv og ens dyrebareste eje smiley det lyder til at være en fornuftig blanding af mennesker, samt fornuftige ejere af stedet, der sørger for at alle heste har det som de skal have det, trods de er så forskellige !

  • #4   19. maj 2019 Det er nemlige lige sådan det er derude, og sådan jeg mener det skal være !

    Jeg er ikke så god til " se mine nye ridebukser de har koster 2800kr, 4 gangen om ugen " ..
    Jeg kan bedst lide at være et sted med min hest, hvor vi alle kommer der, fordi vi har samme passion for heste og om ikke andet, kan dele det med hinanden ..
    De steder hænger desværre bare ikke på træerne længere ..


  • #7   19. maj 2019 Jeg står i stald med 3 andre opstaldere og vi har det bedste forhold i mellem os og til staldmutter smiley vi spænder fra at være 23 år til 73 år, staldmutter tilbyder den form for opstaldning og finder man sig ikke tilpas med det, så må man finde noget andet. Men jeg kan sige at de hestene bliver passet i H.... og r..! Vi er behjælpelige hvis nogen behøver hjælp til at stå med dyrlæge, smed osv, hvis man ikke selv kan være tilstede pga sygdom eller andet. Min hest bliver stående dér til hun ikke skal være her mere smiley

  • #8   19. maj 2019 Jeg har min hest opstaldet i en lille privatstald, hvor der er stadlejers tre heste, min hest og en opstalder mere. Det er et helt vildt godt sted og stemningen er virkelig god. Staldejer er utrolig sød og rar, og simpelthen så hensynsfuld som man overhovedet kunne ønske sig. Hun tager virkelig hensyn til de forskellige heste og indretter efter det. Vi har samme syn på hestehold og det er bare dejligt. Jeg kunne ikke ønske mig noget bedre sted.

    Jeg har kun én gang for en del år siden måtte flytte, fordi jeg var decideret utilfreds med selve opstaldningsstedet. Der gik min hest ude alene om natten i løsdriften, uden at jeg vidste det. De andre kom på boks (jeg havde fået at vide, at der var flere, som ikke kom på boks om natten). Det opdagede jeg ved et tilfælde. Udmugningsordningen var helt vild dårlig og grænsende til det uretfærdige og prisen var for høj. Jeg havde indtryk af, at stedet først og fremmest havde opstaldere for at skovle penge ind. Der havde jeg kun min hest få måneder. Men det er det eneste sted jeg er flyttet fra grundet decideret utilfredshed.

    Jeg har måtte flytte andre steder fra grundet for meget staldarbejde og prisstigninger, men det er ikke noget, som jeg synes er uretfærdigt. da jeg flyttede grundet staldarbejde var jeg ked af at flytte fra stedet, for jeg var glad for både staldejer og de andre opstaldere (der havde tidligere været et par rigtig dårlige opstaldere, som gjorde stemningen horribel, men de var blevet luget ud). Men jeg blev simpelthen stresset over, at jeg ikke kunne leve op til graden af staldarbejde, uden at måtte gå meget på kompromis med den tid, som jeg skulle bruge på mit studie. Jeg havde næsten dagligt helt ondt i maven over, at min tid bare ikke gik op i en højere enhed.


  • #9   19. maj 2019 De sidste 14 har haft jeg mine fjollere hjemme, hvilket nok er heldigt, da jeg har nogle ret specifikke krav til foldene og løsdriften, som jeg ikke ønsker at gå på komprimi med.

    Jeg har førhen haft min første fjoller opstaldet - og alle steder har vi piger haft en rigtig godt forhold til hinanden. Der var self af og til uenigheder, men overordnet kom vi godt ud af det med hinanden.

    Dog stod jeg et år i en hestepension hvor ejeren var en harpe, men vi piger havde det godt med hinanden.


  • #10   19. maj 2019 Jeg har ikke selv hest endnu, men når jeg får (Nok næste sommer), så skal jeg helt sikkert blive hvor jeg nu har part! Det er et lille sted, med plads til 10-11 heste, hvor der er 6 bokse og løsdrift.. Hestene går ude længe og der er store lækre græsfolde til døgn om sommeren.. Stemningen er rigtig god, alle deltager på lige fod og vi har et godt sammenhold.. De fleste har stået der rimelig længe og parterne bliver også generelt hængende (Jeg er der på snart 4 år). Gårdejer er super sød, meget large med tingene og altid til at snakke med.. Hvis der er et problem, bliver det løst bedst muligt. Alle har indflydelse, der bliver snakket om tingene på vores staldmøder/arbejdsweekender. Uoverensstemmelser bliver som udgangspunkt klaret hurtigt, vi har generelt ikke de store konflikter derude. Det eneste vi mangler derude er et ridehus, men ja.. Det er jo ikke sådan bare lige at få..

    Har været andre steder, hvor stemningen var trykket og det ikke var sjovt at være, fordi man aldrig vidste hvilket humør staldmutter nu lige var i pågældende dag.. Det problem har vi heldigvis ikke nu smiley


  • #11   19. maj 2019 Glemte at tilføje at os opstaldere har hængt der et noget tid hos staldmutter smiley damen på 73 år har stået der i 18 år, de to andre i 10-11 år og jeg i to år, kom ind ad bagvejen som part som endte med jeg fik hesten forærende som faktisk var staldmutters datters hest smiley der kan være lidt gnideri men det hurtigt overstået uden sure miner. Vi rider ofte sammen i skoven men man er i sine gode ret til at sige man vil ride på egen hånd uden sure miner smiley alt i alt så ønsker jeg ikke at være et andet sted, for jeg har aldrig været et sted uden sladder og hvor folk er så ærlige/behjælpelige som her smiley jeg har stået andre steder hvor jeg blev set ned på og hvor der var sladder, fordi jeg ik er et modedyr og kan lide at ride i naturen som sandkassen. Jeg var nok forkert placeret i ren sandkasse rytter sted, hvis man kalde det sådan smiley som lige nu da jeg har skadet lænden, så står de på pinde i stalden og jeg skal bare sige pip, så er hjælpen der. Hjælpen er altid gengældt smiley elsker de mennesker og deres heste, intet bedre sted findes der end kun dér. Harmoni betyder rigtig meget mellem mennesker men også hestene, for at det går godt i et opstaldningssted smiley

  • #12   19. maj 2019 Jeg har mine 4 gående herhjemme i løsdrift. Dét er skønt, for så er der kun én til at sætte stemning og det er mig. smiley

    Jeg har dog tidligere haft mine tidligere heste opstaldet ude og den ene måtte jeg flytte 2 gange p.g.a. dårlige forhold. Det ene sted var vi 3 der flyttede på samme tid, da en enkelt opstalder, der var veninde med udlejer, syntes hun skulle styre det hele og alt skulle gå efter hendes pibe, trods hun lige var rykket ind med sin hest og kendte til det vi havde aftalt på staldmøder.
    Det skabte så negativ stemning, at vi resterende 3 i det staldafsnit valgte at flytte samme tid.

    En anden gang flyttede jeg min hest, da "fodermesteren" ikke formåede at leve op til det lovede. Bussen kørte kun hver anden time og når fodermester ankom fik hestene morgenmad (men fik ikke lov at spise op), blev smidt på fold i 1½ time og så ind igen, for så kunne fodermester nå bussen når den kom igen.
    Min hest blev ret hurtigt bims i hovedet af det, så den blev flyttet og faldt hurtigt til ro derefter.

    Derefter har jeg haft hestene hjemme og det nyder jeg til fulde, trods det kan være hårdt arbejde at skulle ordne alt selv - men jeg vil ikke være det foruden. smiley smiley



  • #13   19. maj 2019
    Jeg tænker ikke at nogen står et sted de ikke trives og hvor der er dårlig kommunikation - hvis de gør det, så tænker jeg man selv lidt er ude om det og ikke kan brokke sig, i og med man jo så må flytte dyret hvis man ikke bryder sig om stemningen og måden tingene gøres på.

    Jeg står et sted med dyre heste og et dyrt og fancy sted, men jeg oplever ikke dårlig stemning eller andet selvom jeg har min bette pony der var gratis i indkøb og som bliver ved med at rende ind i uheld.

    Jeg har haft måtte flytte tidligere, fordi tingene ikke var som jeg forventede og der opstod uenigheder omkring hvordan man gjorde tingene. Men sådan er det jo, så må man flytte sin bagdel til et sted man er enig.


  • #14   20. maj 2019 Vi står i en lille stald, med kun 12 heste, hvor af de 6 stk er staldejer familiens.

    Der er focus på dressur, dog med en enkelt springrytter, som har 4 heste opstaldet. Vi er faktisk kun 5 der rider, så vi er aldrig mange i ridehuset eller på banen.

    Jeg synes det er hyggeligt at stå på et mindre/ lille sted, og tror også at det er bedre for hestene.

    Om jeg har indflydelse på hvordan min hest passes, det er lidt svært når staldejer er mere bekymret for min hest end jeg er – så jeg behøver slet ikke have indflydelse.
    Nu er min hest meget lige ud af landevejen, sød, flink og rar i al omgang. smiley

    Vi har en god og givende omgangs tone, hjælper og lytter til hinandens problemer omkring hestene, tip til træning, valg af underviser, valg af smed osv.

    Vi har været her i 9 måneder. Vi flyttede kun fordi det gamle sted blev solgt, der havde jeg ellers stået i 34 år med forskellige heste.

    Det gamle sted havde jeg stor indflydelse på daglige dagen, da jeg stod for det meste af arbejdet og håndteringen af hestene. Det var en lille stald med plads til 4 heste, ejer har haft fra 1- 3 heste og så min ene. Til slut havde vi dog en enkelt opstalder, så vi kunne deles lidt om arbejdet, da jeg måtte erkende at jeg er ikke 25 år mere…

    Det har ikke været nemt at flytte, da jeg savner mit gamle sted og det der var der. MEN der er heldigvis også mange bedre ting ved det nye sted, feks skal jeg kun passe min egen hest, har ingen staldtjanser, så jeg kan komme og gå som det passer mig.
    Og ikke mindst er der et lækkert ridehus med en super bund og spejle, det er bare skønt, og hjælper virkelig i den daglige træning.

    Jeg er helt sikker på, at man selv har stor indflydelse på omgangstone, hvis man selv er bevist om hvordan man kommunikere. smiley


  • #15   20. maj 2019 Mine to står hjemme hos mine forældre, og det bliver de ved med lige et par måneder endnu.
    Derefter skal Lotte op til min søster, og Hope flytter med mig til Kolding, hvis jeg altså finder et opstaldningssted jeg bliver tilfreds med.

    De har stået hos mine forældre lige så længe jeg har haft dem, så det nærmer sig 4 år. Det er mig der står for det daglige - udmugning, fodring, skift af fold, fyld af vandkar m.m. Min far står for at skaffe hø/halm, foder og ordner hegn osv.

    Jeg må faktisk indrømme at selvom jeg elsker at have dem derhjemme så glæder jeg mig faktisk til at få Hope opstaldet ude og få lidt løsere tøjler, og bare komme og ride for at tage hjem derefter.


  • #16   21. maj 2019 min står privat ved en skøn veninde smiley

    har kun stået der i snart et par måneder, men er helt vild med stedet smiley det er ikke så stort, der er kun 3 andre heste, min veninde og hendes mand, så min mand og jeg der kommer der ud smiley

    selvom stemningen kan være lidt mhh efter en lang dag, så ender vi alle med at have en super hyggelig aften smiley jeg nyder at komme ud og ride igen (når hesten ikke ødelægger sine ben) og bare generelt at bruge tiden i stalden smiley så jeg har helt klart kun fået glæden tilbage ved ridning og hesten igen, og hesten bliver passet efter alle kunstens regler smiley vi hjælper meget til når vi lige kan, og håber kun min veninde bliver glad for det smiley hun hjælper også os en del ved at give os en mulighed for at have en "blive hjemme dag" og give os mulighed for at se venner og familie i weekenderne smiley

    Før stod hesten på rideskole som vi desværre flygtede fra smiley og hesten var enormt stresset af stedet.. og forholdene var bare ikke noget min hest skulle stå længere tid ved (han stod der i ca 5 mdr)..

    før det stod vi hos en anden privat stald, hvor der også kun var ejeren og hendes heste, samt en veninde, desværre skete der bare en masse som gjorde jeg ønskede at flytte smiley her stod vi i mere end 1 år smiley

    så stod vi fra juni 2014 til august 2017 på en privat gård vi var rigtig glade for, men de solgte deres heste så jeg måtte flytte...

    Sjs mens jeg var på skole, hvilket ikke var noget at råbe hurra for med min hest, som var fed og halt hele tiden smiley

    første sted vi stod og mellem Lar og Sjs, var en privat stald med rideskole, tilridning og det ved siden af, jeg var glad for stedet men hesten var stresset der smiley

    Lar var jeg glad for men desværre var foldtiden for lidt smiley

    så jeg har været lidt mange steder XD


  • #18   22. maj 2019 Anette lithium !!!! NU

  • #20   22. maj 2019 Jeg bidrager kun med Anette martin Carsten Pia Signe Maria Pernille !! Det er faktisk primært de problemer jeg har! Mine heste har det godt og bor dejligt, et af de tidligere steder du har svinet til:) man kan altid finde opstaldning, alle de steder du har været bliver man taget imod med kyshånd! Da de kender din historik.

  • #22   22. maj 2019 Hvorfor skal Charlotte altid blandes ind i vores lille romance??? Jeg ikke forstå

  • #23   22. maj 2019 Alle ved da udemærket at stedet er solgt din klovn !

  • #25   22. maj 2019 Hold kæft hvor bliver jeg træt i hoved at at høre det samme bånd som jeg har hørt i flere år nu!! Finde en anden legeplads !! Lithium

  • #26   22. maj 2019 Susie k k ..
    Drop kommunikationen ..
    Det er spild af tid og energi !


  • #28   22. maj 2019 Fox du har ret!! Jeg havde lige i samme nu tænkt at jeg ikke gad svare mere!! Men kan hun virkelig få lov at blive ved med at komme ind på hg !!? Jeg fatter det ikke! Hvor mange fake profiler har hun lige oprettet den sidste uge??

  • #30   22. maj 2019 Lithium NUU

  • #32   22. maj 2019 Lithium NUU

  • #33   22. maj 2019 Jeg forstår det heller ikke !
    Vælger hg at sletter en bruger gentagende gange, burde det ikke være profilen der blot blev slettet, derimod burde de kunne udelukke personen bag fuldstændig !

    Men som det er set de seneste uger, findes der mennesker der er ude for pædagogisk rækkevidde, og så længe nogle svare denne person, så bliver folk ved at give person blod på tanden efter mere og mere ..

    ALLE ER SIMPELTHEN NØD TIL AT DROPPE ET ENESTE SVAR UANSET HVAD VEDKOMMENDE SKRIVER !


  • #34   22. maj 2019 Du har helt ret!!!

Kommentér på:
Hej skønne hestemennesker ??

Annonce