{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Tights med grib {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Sagen er den at jeg har købt et par ridetights med grib, i Horze.

Men det der grib, det er godt nok... Ehm... effektivt.
Ved letridning siger det en slurp lyd og efter trav og galop må jeg lige i skridt og rette bukser, da gribben har rykket på bukserne, så jeg sidder noget underligt og lettere ubehageligt. Det føles lidt som om bukserne var klistret til sadlen og så har jeg bevæget mig inde i bukserne...

Nu til spørgsmålet: Kan man "slide" eller gøre et eller andet ved det grib, så det er mindre klistret? Har andre oplevet det samme og hvad har i gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tights med grib
  • #1   3. jun 2019
    Det kommer an på grippen - jeg har også et par fra Horze med striber af grip der gør/siger det. Men man sidder ikke bedre fast af den årsag, det larmer bare.

    Men ja, hvis det er billig grip så går det over - især hvis du ikke vasker bukserne. Hvis du vil helt af med det så prop showshine på - så garantere jeg næsen at grippen ikke duer længere :P.

    Jeg har andre hvor man også sidder godt fast, et andet mærke - men hvor man slipper for den irriterende "sluvp " lyd.


  • #3   3. jun 2019 Det er deres billigste tights, købte og et par bomuldsbukser også med grib, men de er slet ikke så klistrede, det er mega lækre!

  • #4   3. jun 2019 He he får billede af at det virker så godt at buksen bliver på sadlen under letridning, så man hmmmm deler lidt mere end man nok ønsker, for dem bagved smiley

  • #5   3. jun 2019 Haha Karen, du sætter billeder i mit hoved! ??

    Men da de er ret høje i taljen, så vises der ingen bare pletter smiley


  • #6   4. jun 2019 Jeg har samme oplevelse som dig - de ellers lækre ridetights klæber til sadlen og så bliver jeg flyttet rundt inde i dem - jeg kunne ikke holde det ud og er gået tilbage til mine helt almindelige og højt elskede Pikeurridebukser med bi-stretch i skindet ;o)

  • #7   4. jun 2019 Jeg var i Horze i dag for at hente et par som skulle bestilles hjem, der fik jeg at vide at tights skal side enormt stramt, som i malet på, da det ellers sker at grib sidder på sadlen og man kører rundt inden i, men altså, jeg tænker bare at man jo også skal kunne få dem på, jeg har købt den str. Jeg kunne få på, de andre kom ikke over mine lår, men håber at det bliver slidt med tiden ellers må jeg jo prøve at sælge dem og se om jeg kan klemme mig i et nr. mindre

  • #9   5. jun 2019 Haha Lisette, den var god, men det behøver man ski ikke have fået børn for, man kan også, som jeg, bare være tyk! smiley


  • #11   6. jun 2019 Det bliver hurtigt slidt "tørt", så de ikke er så irriterende.

  • #12   6. jun 2019 Mads, jeg tror det ene par jeg har købt hedder Bianca og den prøvede jeg første han i dag, de er ok, men de sidder også mere til end de andre, som jeg ikke husker modellen på, men det er deres billigste til 229 eller 299 kan ikke helt huske prisen.

  • #13   11. jun 2019 Op på hesten uden saddel i 30 min og gerne at den er lidt støvet og så tilbage i sadlen så har grippen snuppet støvet til sig og klister ikke så meget smiley

  • #14   11. jun 2019 Michelle Jeg har tænkt på det, men vil gerne undgå beskidte ridebukser i bilen... smiley Er måske lidt hys med min bil, men det er heller ikke fedt at sætte sig med arbejdstøj, eller fest tøj på et hestedækket sæde smiley og så kan manden ikke fordrage lugten af hest

  • #15   11. jun 2019 Haha på med et tæppe smiley eller skift bukser eller træk et par udover

  • #16   12. jun 2019 TS: Det med beskidte ridebukser i bilen kan hurtigt klares med sådan et overtræk mekanikere bruger smiley det kan købes til ingen penge i f.eks. T-hansen.
    sådan et kører jeg altid med fordi jeg ikke gider at sidde samme sted med mit pæne tøj og hestetøjet smiley


Kommentér på:
Tights med grib

Annonce