{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Hvad for en/nogle heste/pony racer passer til mig?. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Vil lige høre om i kan anbefale nogen heste eller pony racer til mig?

Kan godt lide dovne heste/ponyer og ikke en der bare kan finde på at spurte afsted med mig :D.

Min mål 141 stg.

Har redet siden jeg var 5-6 og er 11 år ( låner lige min mors profil og har lov smiley ).

Vejer ikke så meget 40-50 kg. Ca.

Er omrking 160 cm høj.

Har redet store og små heste/ponyer.

Har redet dovne og vilde og hurtige heste/ponyer.

Har haft 1 hest og 1 pony.

(Bare sådan et for sjov emne)??.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad for en/nogle heste/pony racer passer til mig?.
  • #1   7. jun 2019 vil sige en oldenborg smiley
    man får bare ikke en bedre hest - og de fåes også i den lavere ende. mine to er 163 i stg


  • #2   7. jun 2019 er selv glad for koldblods heste, som stadig ik er alt for tunge. Vil gerne en dag eje en tinker, men må nøjes med min dejlige 'sporty' fjordhest lidt endnu

  • #3   7. jun 2019 Okay kender ikke rigtig oldenborg men har redet fjordheste før :D. Og har dog været uheldig, det virker ikke som om de bryder sig om mig de smider mig, da, løber med mig, prøver og stikke af mens jeg sedder på den :).

  • #4   8. jun 2019 Altså man kan jo få forskellige sind indenfor alle racer, så det kommer jo an på en masse.
    Men er man til de lidt tungere typer, så er jeg ret vild med Irish Cob. Har virkelig mødt mange dejlige, flotte heste af racen, der stadig var villige til at arbejde.


  • #5   8. jun 2019 Jo, fjordheste kan være nogle bisser. Personligt føler jeg mig dog mere sikker på en fjordhest end en varmblod, da jeg syntes fjordheste (koldblodheste generelt) er lidt mere forudsigelige.

  • #6   9. jun 2019 Man kan jo ikke skære alle heste over med én kam, og selvom to heste er af samme race, kan deres energiniveau og temperament godt være meget forskelligt.
    Når det så er sagt, så er der vel ofte en tildens hos en bestemt race. Jeg har f.eks. stadig til gode at møde en haflinger, der matcher mig i temperament. Til gengæld er jeg altid gået i spænd med de welsh ponyer, jeg har mødt, og derfor har jeg sådan én nu.

    Ud fra det du skriver, så ville jeg som de andre anbefale en tinker. Det er simpelthen sådan nogle skønne heste! Ellers kunne en fell pony måske også være et bud? Endnu engang nogle meget smukke heste med et fantastisk temperament.
    Ønsker du en lettere type, så vil jeg godt påstå, at der findes nogle DSP'er med et rigtig fornuftigt temperament. Muligvis fordi DSP jo blot er et forbund, og der derfor optages mange forskellige heste herunder. smiley


  • #7   10. jun 2019 Jeg er helt vild med fell ponyerne. Så rolige og fornuftige. Jeg ved ikke hvordan størrelsen normalt er, men jeg har set nogle stykker på ca 135-138 cm som nemt blev redet af små voksne, fordi de har så meget fylde.

    Og så er jeg nødt til at slå et slag for connemara ponyen. Mere sporty end fell ponyen men de fleste med et rigtig godt hoved og kan sagtens rides af voksne, så man kan beholde dem.


  • #8   11. jun 2019 Irish Cob og Tinker. Ellers er der Koldblodstraveren eller Nordsvensk, de er også skønne racer. Generelt er de svenske racer rare heste. Eller måske bare en blanding? En grøn pas hest kan være lige så go og rar som en ren racet.
    Selvom du kun er 11 år og 160 cm, så kan det være en ide at kigge efter en der kan holde til dig, efter du er vokset fra pony. Hellere en stor hest der er rar, end en lille pony med for meget krudt i måsen.

    Husk at se på mange heste/ponyer, før i beslutter jer. Er der en, der bliver solgt for næsen af jer, ja så kommer der en anden skønhed, så ta det ikke så tungt. Ta evt en ridelære eller anden hestekyndig med ud, da man selv kan stirre sig blind på en smuk hest, så man ikke ser dens fejl. Ta billeder og gerne video af hesten, så man har noget at se på, når man kommer hjem.


  • #9   27. jun 2019 Okay tak, jeg skal snart have en super sød fjordbolle/fjordhest! ikke lige det jeg regnede mest med, men hun er simpelthen så dejlig:).

  • #10   27. jun 2019 Tillykke med den dejlige Fjordhest smiley

  • #11   28. jun 2019 Tusind tak :D.

  • #12   29. jun 2019 Sådan er det jo engang imellem - Så ender man med noget, man ikke egentlig havde regnet med. Det viser også bare, at det er personligheden, man skal kigge efter. smiley
    Stort tillykke med hesten, krydser fingre for at I får det godt. smiley


  • #13   29. jun 2019 Jeg kom også til at købe for det dobbelte af mit buget, da jeg købte hest. Så tit går det modsat af hvad man regner med smiley smiley

Kommentér på:
Hvad for en/nogle heste/pony racer passer til mig?.

Annonce