{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Hest i ferien? {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

For nyligt bestilte jeg årets ferie - det blev bare til en uge i sommerhus.
Hestene bliver hjemme - og passet/ motioneret efter aftale med nogle ryttere som kender dem =)

Men hvad gør I når I holder ferie? Er der nogen herinde som skal have hesten med... eller måske ligefrem afsted på ferie på hesteryg?

Glæder mig til at høre fra jer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest i ferien?
  • #1   28. jun 2019 Hesten bliver hjemme men vi tager på camping i hvide sande (Jylland) og der har jeg fundet ud af at der er massere af ridning smiley så det ene sted har jeg fundet er tæt på campingpladsen, hvor jeg kan ride islandske heste smiley vi er flere vennepar som tager afsted fra Sjælland sammen hvert år og mødes på en udvalgt campingplads. Dog bliver det nok bare mig som tager en ridetur eller to, men vi skal heller ikke sidde på lårene af hinanden med vennerne smiley

  • #2   28. jun 2019 Hesten er på døgnfold.

    Jeg orienterer et par venner og opstalder, så de kigger til ham og nusser ham lidt.
    Men reelt skal han jo ikke have pasning, så det er så nemt med det...


  • #3   28. jun 2019
    Jeg er ret sjældent på ferie, når jeg er, så passer pony bare sig selv og får foder af en anden opstalder.


  • #4   28. jun 2019 Jeg har de sidste 10 år kun været på ferie i USA.
    Der er hestene ikke med, de er blevet passet hjemme.
    Men det ku være fedt med ferie med hesten, dog tror jeg ikke han egner sig til det.


  • #5   29. jun 2019 Det er ikke så meget anderledes end resten af året. Jeg har også valgt opstaldningssted efter at jeg er væk med arbejdet 2-5 dage af gangen, nogle gange mere.
    Jeg meddeler bare at jeg er væk i lidt længere tid. Jeg har ikke ridehest og han tåler fint at stå uden mig. Han er så nuttet at han nok skal få den smule nus han selv kan holde ud smiley


  • #6   29. jun 2019 Mine står hos min far, så det er dejlig let. Skal jeg noget sørger han for fodring, ind/ud luk og ordne bokse. I hverdagen ordner jeg altid det hele selv, så det fungere rigtig fint. Jeg er meget sippet med hvem der passer mine heste og dyr generelt, så det er sådan set kun min far og mor der for lov. Mine forældre er skilt, så far står for heste og min kat hos ham, og mor sørger for kattene hjemme i min lejlighed smiley

  • #7   29. jun 2019 Jeg er pt. hesteløs, men passer heste i næste uge, der hvor jeg har part. og som regel passer jeg min venindes dyr hvis hun skal på ferie.

    Vi tager ikke selv på ferie da vores hund ikke kan passes, så, så længe vi har hende holder vi vores ferie hjemme ??


  • #8   30. jun 2019 Min bliver passet af staldejer. Det fungerer fint.
    Nu er jeg sjældent længe væk, typisk 5 til 6 dage som det længste.

    Jeg ville nu gerne have hesten med på ferie og dermed få nogle nye oplevelser, men min mand synes nu det er rart med helt hestefri smiley


  • #9   30. jun 2019 Jeg får nogle til at sikre at krikkerne har vand, og så holder jeg ferie.
    Faktisk har jeg mest besvær med at få mine fjerkræ passet, heste, hunde og katte passes nemt, når jeg er på ferie


  • #10   1. jul 2019 Tak for alle svar

    Kan se de fleste vælger næsten samme løsning som os.

    Jeg har en gammel drøm om at tage på ferie på hærvejen eller lign. - på hesteryg. Altså bare nogle dage i naturen, helt primitivt helst sammen med ligesindede.
    Desværre er jeg vist blevet for magelig til at sove i telt... smiley

    Mange Hilsener

    Frederikke
    https://www.islænder.dk


  • #11   1. jul 2019 Når jeg er på ferie, får jeg de andre i stalden til at kigge efter min hest.
    Jeg er ofte i sommerhus eller i sverige og det har aldrig været et problem at få ham passet. Vi er ret gode til altid at passe hinandens heste, så man kan komme på ferie.


  • #12   1. jul 2019 Vi er tre veninder med heste samme sted, så vi passer bare hinandens når det er smiley

    Jeg har en drøm om at ride Parforceruten næste år, så det er en slags ferie med hest smiley


  • #15   3. jul 2019 Jeg får normalt venner/naboer til at passe. Ellers sender jeg i ridning/ophold.
    Min nye hest, jeg lige har købt i dag, er røget direkte på "svømmeferie" i Ikast smiley


  • #16   10. jul 2019 Jeg har ikke været på ferie siden vinteren/ tidligt forår 2013.
    Men skal jeg på overnatning eller noget, så har jeg en veninde der er flink til at træde til, med pasning. Så hjælper jeg hende til gængæld, med at se efter hendes når hun er afsted på ferie eller med at holde en hest ved smed eller andet.


Kommentér på:
Hest i ferien?

Annonce