{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.789 visninger | Oprettet:

Bedste ridehjelm? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen smiley
Vil høre hvilken ridehjelm der er bedst i øjeblikket?
Både mht hvor behagelig den er at have på og sikkerhed.
Min ridehjelm er tilbage fra 2008, hvis ikke ældre, så jeg har desperat brug for en ny smiley

Jeg har kigget lidt på casco, back on track og one k. Kom endelig med forslag til hvad mærke(også ud over disse), der er bedst og gerne en grund for hvorfor i syntes det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste ridehjelm?
  • #1   3. jul 2019 Jeg er rigtig glad for min Samshield.
    Her er fordelen også, at hvis den går i stykker, så kan den repareres nede i Italien for meget mindre, end hvad en ny hjelm koster smiley

    Derudover sidder den rigtig god: den er behagelig, og der er ventilation nok i den til at det ikke bliver helt vildt varmt smiley


  • #2   3. jul 2019 Jeg er super glad for min One K - meget behagelig at havd på smiley

  • #3   3. jul 2019 Mathilde M.
    Har kigget på samshield og er uden tvivl en mega lækker hjelm, men den er lige en smule udenfor mit budget desværre smiley

    ~Kathrine O.~
    Fedt lige at høre lidt erfaring om den! Hvilken One K model har du? smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   3. jul 2019 du bliver nødt til at prøve hjelmene, da de har forskellig form, og derved fungere bedst på forskellige hovedformer.

    jeg har haft casco, og de er meget aflange i det, hvor mod Whitaker er mere runde i det. casco hjelmen fungerede slet ikke til mig smiley


  • #5   3. jul 2019 AMT ja vil også gerne prøve dem, men vil gerne høre anbefalinger så jeg har noget at gå efter smiley

  • #6   3. jul 2019 Uh, mener at den hedder noget med "defender" - den er købt på en outlet stand i Herning (v. Jessens rideudstyr) smiley

  • #7   3. jul 2019 Jeg har hørt rigtig meget godt om BOT hjelmen men har desværre ikke endnu prøvet den for at se om den sidder som den skal. Den står på min liste bla når jeg skal have ny hjelm. Jeg synes at jeg har deformt hoved og nogen hjelme ligner bare at jeg får enten kæmpe hoved eller en paddehat svamp på hovedet smiley jeg har et lille hoved str 54-56 afhængig af mærke. Det har ikke lykkedes mig endnu at finde en hjelm så mit hoved forbliver lille smiley
    Jeg kan dælme ikke huske hvad den hedder, den hjelm jeg har nu. Det er rigtig glimmer dimmer hjelm med aftagelig fòr, så man lige vaske med sæbe under hanen og tørre hurtigt. Og med spænde dims i nakken, så den klemmes ind til hovedet.


  • #8   3. jul 2019 *Miss Soffy-nu med islænder*
    Jeg syntes også jeg har læst en del godt om den, især med det der specielle MIPS system smiley
    Jeg har samme problem, hjelme bliver hurtigt meget klodsede på mit hoved, så håber lidt nogle af de nyere hjelme sidder bedre, nu når det alligevel er så mange år siden jeg skiftede hjelm smiley


  • #9   3. jul 2019 Hov det er en HKM jeg har og den er i for sig rigtig fin, men jeg har bare endnu ikke fundet "the one" hvor jeg også er tilfreds med designet smiley jeg går ikke op i selve mærket, kun at den sidder pænt til mit hovedet og sidder til, som en del hjelme ikke gør til mit hovedform smiley Designmæssigt så kan jeg godt lide Uvex og Casko, deres design synes jeg at hjelmen syner lille. Men det også kun design jeg snakker om.
    BOT er det såkaldte MiPS system du nævner men også det de snakker om, når jeg har læst tråde på HG og Hestenettet, hvor de taler meget positivt om den.


  • #10   3. jul 2019 *Miss Soffy-nu med islænder*
    Jeg er nærmest ligeglad med design, så længe den sidder godt og er sikkerhedsmæssigt i top, alle hjelme er godkendt efter specielle regler, men der kan trods alt stadig være forskel i hvor gode de er sikkerhedsmæssigt smiley
    Ja og overvejer meget den BOT, men syntes satme det er svært at vælge hvilken hjelm man lige skal investere i, mit budget er ikke kæmpe stort, men vil stadig gerne have noget ordentligt til prisen smiley


  • #11   3. jul 2019 Giver dig ret og nogen ridehjelme koster r.... ud af stråhatten, dog kan man heldig fordi der er nogen ryttere som går virkelig op i mode og design, så de skifter deres rideudstyr ud indenfor få måneder eller samme år det er købt. Så nogen sælger deres rigtig fine ting, hvis man kan acceptere det er "brugt". Man kan nemt se på en hjelm og den har været brugt i et styrt. Tænkte bare hvis man sætter for en dyr hjelm og der er langt til at man får sparet op.... min økonomi er heller ikke kæmpe, så jeg byttede faktisk til den ridehjelm jeg har nu med noget rideudstyr jeg ikke brugte. Det var tydeligt at den ik var brugt ret meget og helt uden nogen skrammer. Men heldigvis er der så mange mærker og prislejer så alle kan være med smiley

  • #12   3. jul 2019 Jeg har en ældre casco. Jeg er helt vild med den. Den er dejlig luftig her om sommeren, og så kan den indstilles. Jeg skal aldrig have et andet mærke smiley

  • #13   3. jul 2019 Hvis du går efter den sikreste hjelm ligger BOT i toppen. Har set nogle der gemmen testede en masse hjelme og der var bot i toppen. Hvis du tit falder af, vil jeg selv tænke det er for dyrt i længden med de dyrere hjelme da jeg konsekvens skifter dem ud når jeg er røget af mere alvorligt eller landet mere eller mindre på hovedet, da der kan være brud man ikke kan se i hjelmen smiley

  • #14   3. jul 2019 Gå ind i din lokale rideudstyr butik.

    Tjek at hjelmen er opdateret ift sikkerhedsgodkendelser.
    Om den har fint navn, eller er billig model - den gør det, som den skal hvis den har sikkerhedsgodkendelserne i orden.

    Dernæst tager du hjelmene og prøver en for en.
    Folks hovedformål varierer, derfor varierer det også hvilke modeller folk foretrækker - du er nødt til at bruge en fysisk butik mhp at prøve dig frem.

    Jeg tror, at jeg har den anden billigste fra hooks.
    Fordi den opfylder ovenstående succes kriterier.


  • #15   3. jul 2019 Jeg vil forresten fraråde køb og salg af brugte hjelme.

    Selvom hjelmen kun har været tabt, kan det være nok til at fyldet er krakeleret =den kan ikke absorbere slagkraften, når der er brug for den.

    "Men den ser rigtig fin ud!" kan du ikke bruge til en gulerod...
    Min forrige hjelm har været faldet fra kroge til betongulve en del gange - men der er intet at se på den.
    Og det er tvivlsomt, om den kunne absorbere kraften fra et slag.

    En synligt pæn hjelm er ikke identisk med, at den ikke har fået slag.

    Og desuden - en ny hjelm af godt, økonomisk mærke koster ca 500 kr.
    Det er ikke værd at tage chancen.


  • #16   4. jul 2019 Jeg har i Casco Mistral, om den er køn - tja...
    Men den er dejlig let og der er meget luft i den.

    Og så har jeg en Schaff som jeg bruger til stævne, den sidder fint, men er noget varmere at have på.

    Men du er nød til at komme ud og prøve de forskellige modeller, for at finde den der passe dig bedst.


  • #17   4. jul 2019 Jeg har haft den gamle BOT i mange år. Jeg var glad for den og glad for ideen om mere sikkerhed, men efter nogle år begyndte den at generer mig bagpå og gav hovedpine og spændinger i nakken. Jeg skiftede den derfor ud med en Scharft.

    Min BOT havde et stoflag om (som mange har) mens min Scharft er hård og blank. Havde tit problemer med at jeg rider meget tur, også i regn, så min BOT var tit våd næste dag også. Der er Scharft bedre smiley min næste skal heller ikke have det stof omkring.


  • #18   4. jul 2019 du skal prøve hjelmene - for den bedste er den der passer på dit hoved.
    Vi har købt kask hjelme - da de er runde og passer os bedst

    men feks. One K er da superflotte og rimelige i prisen - alt afhænger jo af dit behov og din smag smiley


  • #19   4. jul 2019 Jeg har både uvex og samshield, min foretrukkende er helt klar samshield, da den har en rigtig god pasform og den er vejer ingen ting på hoved. men næste gang jeg skal have ny hjelm bliver det nok en one k. da de er begyndt at få nogle fine hjelme til gode priser. smiley

  • #20   4. jul 2019 Jeg har en Casco champ, som jeg virkelig er glad for. Når den ikke kan mere, skal jeg have en magen til. Det er den eneste hjelm jeg har haft, som jeg ikke får hovedpine af med det samme. Men den passer også virkelig godt til min hovedform. smiley

  • #21   4. jul 2019 Tusind tak for alle jeres gode svar! smiley
    Jeg har selvfølgelig tænkt mig at prøve hjelmene af, men jeg var bare lidt på bar bund og derfor ville jeg gerne høre lidt anbefalinger smiley


  • #22   4. jul 2019 Jeg er monster glad for min One K!
    Planen var egentlig en Fairplay hjelm, men den passede på ingen måde til min hovedform.
    One K sad helt fantastisk, så jeg besluttede mig for at smide nogle flere penge, og så købe sådan én. Bedste beslutning længe smiley


  • #23   5. jul 2019 Samshield
    Hvis den får en skade, så koster det kun 500kr for at få den sendt ind og tjekket.


  • #24   5. jul 2019 #23.
    Crw fra hooks.
    Opfylder samme specifikationer.
    Er letvægt og god at have på.
    Får den en skade koster det kun ca 600 at skifte den ud.


  • #25   6. jul 2019 Det er dejligt lige at høre jeres erfaringer! Nu har jeg nogle mærker at begynde med, som jeg kan prøve af smiley

  • #26   8. jul 2019 Jeg har købt en hjelm fra Horka sidste år. Det var den i butikken, der passede bedst, og tilfældigvis den billigste. Og jeg syntes faktisk også den var pænest. Den har jeg været utroligt glad for. Dog har jeg ikke testet den smiley

    Ved godt Samshield er total hyped lige nu, og de er da også flotte. Men jeg kan simpelthen ikke have dem på mit hoved, har prøvet flere gange, og de dur ikke.

    Som en anden skriver, så skal du simpelthen bare ud og prøve en masse hjelme. Jeg prøvede nok 20 hjelme i alle mulige prisklasser og modeller, før jeg købte min Horka. Og jeg var da parat til at bruge mere end fem gange så mange penge, end de 460 kr. den kostede smiley


  • #27   8. jul 2019 jeg er virkelig glad for min Casco hjelm og det er helt klart den jeg skal have igen, hvis ikke det bliver en BOT smiley

Kommentér på:
Bedste ridehjelm?

Annonce