{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Har hesten holdt ferie? {{forumTopicSubject}}

Den mindre aktivitet end vanlig herinde, skyldes nok sommerferien - men har din hest også holdt ferie?

Rider du så meget som muligt i sommerferien eller er ridningen også på pause hos dig?

Vi har været hjemme i år og kun taget småture, til Legoland osv. alligevel synes jeg slet ikke jeg har haft tid til at ride. Så hestene har mere eller mindre ufrivilligt haft ferie her. Hader det, for træningen bliver jo sat tilbage når de har fri.

Hvordan er det hos jer?

Kommentarer på:  Har hesten holdt ferie?
  • #1   6. aug Nej intet ferie til min hoppe, hun får vinter ferie i stedet for smiley
    Det er jo nu hvor alle de sjove stævner kommer smiley
    Så selvfølgelig skal vi træne og så får hun fri mellem december, januar og februar, måske marts.
    Kommer lige an på vejret, planerne osv. smiley

• #2   6. aug jeg ville ønske jeg kunne ride! men hesten står på sygefold med et sår på benet så Ja. ufrivillig "ferie", hverken hesten eller jeg nyder det smiley

• #4   6. aug Heste frihed, hvad er det for stævner du rider?

Aimee, surt med et sår, men det er da til at forstå hvorfor hesten har ferie så smiley

• #5   6. aug Ja ikke fordi vi rider super meget når han ellers er frisk, ofte er det kun 1 gang i ugen, men nøj jeg mangler det alligevel smiley

• #6   6. aug Charlotte, ja det er svært at vente. Jeg har en på 1½ år og jeg kan næsten ikke vente smiley Kan dog godt lide at du venter til hesten er omkring 4 med at tilride smiley

Aimee, det forstås smiley

• #8   6. aug Iih er det en ox - det er jo verdens bedste hesterace smiley Kan se du heller ikke har oprettet dine heste herinde.. det kunne ellers være sjovt at se ham smiley Min 1½ års er også en ox, dog hoppe smiley Vi har avlet og solgt lidt førhen.

profilbillede
  • #10   6. aug kun ferie i de 6 dage vi selv var i Spanien - dog vores store en lille uge ekstra inden da han havde sparket sig selv på bagbenet (dog ikke halt men meget hævet). Stævner og kurser i dressur og military kræver træning - SJM i dressur lige om lidt - så dúr det ikke med lang ferie smiley

• #11   6. aug Jeg har været en del i den anden ende af landet, fordi vi har købt et husmandssted.
    Super idyllisk. Det er nok vores hjem de næste 50 år. Men at arrengere møder med håndværkere fordi stedet skal sættes i stand, og stedet er 2,5 times kørsel fra nuværende adresse. Det kræver bare mere tid
    Det er da gået ud over hesten.

10 dage, hvor jeg har været syg kunne hesten også mærke.
    Så, ufrivillig fridage??

Vi træner generelt aldrig. Hesten er altid glad og tilfreds med at blive sadlet op, så det er altid hygge.
    Perfekt når motivationen for hestehold er rekreation og livsglæden.

• #12   6. aug Ingen ferie her - det er nu, der er højsæson for stævner. Her holder vi i stedet lidt lavt blus i vintermånederne.

• #13   6. aug Ingen ferie her. Købte hende som 3 års sidste år lige efter hun var tilredet. Her i juli har vi fået sadel, så nu begynder ridningen. Til vinter bliver der formentlig lidt mindre træning, når vi ikke har ridehus smiley

• #15   6. aug Jeg planlægger aldrig ferie for min hest - det lyder hårdt, men det betyder ikke at han ikke får ferie.

Der kommer lige en forlænget weekend = fri
    Tabt sko = fri
    Sadelmager = fri
    Rytteren har meget arbejde = fri

Så jeg planlægger ikke, det kommer bare. Så må vi bare træne, det vi kan med den kondition vi har... smiley

• #18   6. aug Nej, mine har ikke som sådan fået sommerferie, men jeg går ret meget op i deres restitution, så de bliver redet 3-4 gange om ugen, da det giver den mest samarbejdsvillige hest, og deres niveau bliver hurtigere bedre, når de har flere fridage om ugen.

Kan jeg mærke at de er ved at være psykisk fyldt op, så får de gerne en uges ferie, men ikke noget planlagt på forhånd. Aslan have for nogle uger siden, sådan en fri uge, får at få ladet helt op både fysisk og psykisk. Og Efter jeg erfarede, at der faktisk var en dressurhest gemt i Klausen, og er begyndt at træne ham, med henblik på at få ham op i dressuren, og ikke bare motions-dressur. Kan jeg mærke at han også snart træner til en lille pause, ud over de 3 fridage om ugen, han har haft.

Men i vinterhalvåret, får de fri når vi har frostvejr. Så der får de deres ferie, så kan de godt få nogle ugers fri, eller uger hvor vi bare skridter en kort tur ind i mellem, fordi underlaget er frossent. Mine får ude året rundt, så de holder deres form og muskulatur ret godt vedlige ved at daffe rundt selv. Og deres psyke har godt af en længere periode med frihed, så det får jeg gerne passet ind, når der er dårlig bund på min ridebane.

• #19   6. aug Ingen ferie til min hoppe. Har været gennem en længere proces for at få hende i form og slank, så hun kunne klare en drægtighed uden problemer. Det er lykkedes, men jeg er simpelthen nødt til at fortsætte - jeg tør ikke andet smiley Det har været svært at få hende ifolet, så jeg er nok blevet lidt pylret med hende, nu hvor hun faktisk er ifol..
    Men jeg skriver lidt mindre herinde, end jeg egentlig plejer, og jeg tror, at det er fordi, at jeg selv har fri, men min kæreste går på arbejde. Jeg studerer endnu. Så hele dagen venter jeg på, at han skal komme hjem - noget af dagen bruges på hest - og når han så er hjemme, så får jeg ikke brugt telefonen så meget, som jeg plejer... smiley

• #20   6. aug Tja.. Jeg har lige sat min i gang igen efter et halv års "ferie"
    Jeg har ikke kunne ride siden januar grundet graviditet. Og efter fødslen i juni gik der jo lige et par uger inden jeg var klar til at komme i stalden igen.. Men nu er vi startet stille og roligt op igen.

• #21   6. aug Min hest har ikke ferie men fridage. Hun har dog ikke været trænet i 14 dage pga allergisk reaktion og derefter tog jeg på ferie i en uge. Mens jeg var på ferie, så aktiverede staldmutter hende enten ved longering, med som håndhest eller hun cyklede med hende. Jeg fik dog besked fra staldmutter, at jeg havde lidt af en energi krudttønde som ikke ville trave ved siden af cykel, men galoppere smiley dog helt styrbar og afpasset hastighed med cyklen smiley hun kedede sig som håndhest, så hendes bedste ven som var førehest, fik et par kærlige nap i røven smiley jo jo livet som en 24 årig hest skal ikke være kedelig.
    jeg laver meget forskelligt med min hest og variere fra gang til gang, hvad vi laver som kan være longering, træning på bane, skovtur, træning i skoven, ridning i byen, jordtræning, Trec mm. Fridage ligger typisk hver anden eller tredie dag. Jeg kan godt mærke med de 14 dage hun var syg, at hun er blevet noget stiv i betrækket igen og hendes kondi ikke er det bedste pt som man kan kun forvente. Det samme gælder for mig smiley

• #22   6. aug Hvem er han efter Charlotte?

• #23   6. aug tror snart hele 2019 har været en lang ferie for Sam smiley sidste opstaldnings sted gjorde ham stresset, og derfor kunne jeg ikke ride ham overhovedet. Der hvor vi står nu har han fået sig en del sår på benene og siden den 20:7 har vi kæmpet med et i hovedet smiley jeg savner at ride...

• #24   6. aug Lunse & Samse, jeg opretter hermed en "vi savner at ride" klub. Her kan man sidde og tude med ligesindede, svælge i gamle dage og proppe sig med marie kiks imens smiley you in?

• #25   6. aug im in smiley

• #26   6. aug Jeg har ikke redet i mindst 15 mdr. Først røg min ankel og nu er knæet fulgt med. Så er heldig hvis jeg kan slæbe mig på krykker ud og klappe en af hestene.
    Jeg har så fået nogle partryttere til at motionere nogle af hestene, og med det niveau de rider på syntes jeg ikke der er behov for ferie (skovture og let baneridning)

• #27   6. aug Min "rabarbar" basse har holdt sommerferie smiley
    Han kom på sommergræs ved hans "kæreste", som han stod opstaldet med det første stykke tid han stod på hans normale opstaldningssted, samt en 1års DV hoppeplag.

Der er ikke rigtigt ride faciliteter, men en masse græs, så det eneste "motion" det er blevet til i år, var en længere gåtur til nationalpark Thy, og en lille skridttur på vores 10års dag smiley
    Vi kunne nok godt have redet flere ture, eller evt. hjem til vores normale opstaldningssted, og lånt ridebanen, men jeg er ikke så godt kendt i området, så sidder med GPS'en i telefonen, hvis det ikke bare lige er rundt om hjørnet *faceplam*

Tror ikke han skal rides igen, før vi skal hjem fra sommergræs - han plejer heldigvis sagtens at kunne stå stille uden problemer smiley

profilbillede
  • #29   6. aug Spændende Charlotte smiley

Morkaren, det lyder da virkelig træls. God bedring smiley

• #30   6. aug Vi har holdt lidt ufrivillige pauser i forbindelse med lidt halthed, og en enkelt meget travl uge med arbejde, og en flytning midt i det hele - men ellers har vi faktisk holdt os igang over sommeren. smiley

profilbillede
  • #31   6. aug Hun har desværre holdt ferie de sidste 2 år. Jeg har været sygemeldt on/off siden 17 med stress/depression, og denne gang med smerter oveni. Så overskuddet generelt til at træne hende er desværre ikke så stort..
    Håber det snart vender, så hun ikke dør tidligere på grund af overvægt... Har så dårlig samvittighed..

• #32   6. aug Vores har holdt sommerferie sammen med en barok pinto åring (den mørke), og Amber der ellers lige er blevet redet til har bare fået lov at dangdere den.
    Jeg har været oppe på hende en enkelt gang, og så har vi lavet et par enkelte photoshoots og gået nogle ture med dem (særligt Pearl efter KST behandling), men ud over det går de bare og feder den, mens vi laver bane herhjemme.

profilbillede
  • #33   6. aug Det er mest spring stævner fortiden, men dressur stævnerne kommer vel på et tidspunkt nu hvor vi er begyndt undervisning igen smiley
    Og så er jeg bare mere til udendørs sæsonen ind indendørs sæsonen smiley

• #34   6. aug Her har ponyen fået 3 ugers ferie, mens hun var ved hingst. Ellers plejer hun nu ikke at få ferie. Militarystævnerne ligger i sommerperioden, så her skal hun helst være i topform. Så rider vi lidt mindre i vinterperioden smiley

• #35   6. aug Min part har ikke sommerferie!
    Tvært i mod er vi startet op på undervisning, så det har været lidt hårdt og nu er der stubmarker, så nu skal vi nyde dem, så længe det varer smiley
    Heldigvis er Nandora og jeg enige om at det foregår i roligt tempo smiley
    på billedet nedenfor skulle vi bare have en hygge ridning, på en varm dag, uden sadel, det blev dog til dressur, uden sadel, hun var så dygtig! smiley

profilbillede
  • #36   6. aug
    Nej der gør hun aldrig. Så får jeg bare en mut hest - og fed, tykkere end hun er i forvejen.

Hun har også holdt rigeligt fri i år, med de skader hun har haft.

Er det plag/ungheste giver ferie for mig mening, ellers så ser jeg ikke pointen i at give fri med vilje, medmindre det er fordi man fx rejser selv.

• #37   7. aug Jeg tror at jeg har redet en 3-4 gange de sidste par måneder.. Når der er varmt, gider jeg simpelthen ikke. smiley Jeg er efterhånden kun til ture, og jeg tvivler på at hesten har ambitioner om noget som helst selv. smiley Der kommer dog en pige og rider ham ind imellem også, men han ændrer heldigvis hverken temperament, hastighed eller noget andet ved at "stå stille", hvilket jo også er et forkertt udtryk, eftersom de har gået på døgnfold længe. smiley

• #38   7. aug Min hest har ferie når hun får vaccine jeg giver hende en uge uden ridning og så derefter starter jeg med skridt ture hun knokler sammen med mig resten af året så den ene gang om året hun får vaccine er det hendes ferie det synes jeg hun fortjener smiley ud over det har hun en fridag i ugen med enten helt fri eller skridt tur smiley

• #39   7. aug Tjoh. Hun er i laaang genoptræning pga. spat, det har næsten taget et år, så det er vel en slags ferie.. En skovtursferie smiley

Havde hun ikke haft problemer, så havde hun ikke holdt "ferie"

• #40   8. aug jeg rider ikke rigtig min egen hest så meget mere, har haft mistet interessen lidt.
    tilgengæld, har jeg en fantastisk pige til at passe, pleje, ride og starte stævner på hende, hvilket hun også har bedst af og være holdt i gang, dog har hun haft 1,5 uge ferie, da min rytter har været på ferie og jeg "kun" fik hende redet 3 gange, ups..
    men hun er i fuld ridning igen, og klar til stævne i næste weekend smiley

Kommentér på:
Har hesten holdt ferie?

x