{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stigbøjler og ondt i knæene?
  • #1   19. aug 2019 Jeg ville vælge en tung stigbøjle, hvis du rider mest dressur, så vil jeg anbefale en Stübben med forskudt øje.
    Til spring Sprenger bow balance, mener jeg den hedder.

    Ellers gode læderstøvler, gerne lidt stive på ydersiden, for at støtte dine ankler.


  • #2   19. aug 2019 Jeg har også dårlige hofter/ankler/ knæ. Jeg har det lige modsat af Karin, jeg foretrækker en let plastikstigbøjle, som man ikke skal bruge kræfter på at holde fast på. Jeg bruger dem fra compositi. Det vigtigste er at finde en passende længde stigremme, når man rider. Jeg er tidligere springrytter, og jeg har altid redet med dressurlængde uanset disciplin. Du må prøve dig frem smiley

  • #3   19. aug 2019 Mine fødder og ankler kan bedst lide dem med fleksible sider smiley

  • #4   19. aug 2019 Jeg har også compositi bøjler som favorit. Super lette.
    Og nå ja, en anden god detalje ved plastic bøjler er altså bare, at de ikke er nær så kolde om vinteren. haha.

    Nu skrev du rimelige penge jo, ellers ville jeg nok have overvejet free jump eller lignende, der er designet mere til at vende "rigtigt" uden "anstrengelse".. du ved. den vender i rigtig vinkel bare ved at hænge i stigremmen


  • #5   19. aug 2019 De er godt nok i den dyre ende, men jeg har hørt utroligt meget godt om Bow Balance, i forhold til diverse fejlstillinger og problemer smiley

  • #6   19. aug 2019 Lette stigbøjler med bred fodplade. Jo mere du har under fodsålen, jo mere aflaster du ankler, knæ, hofter.

  • #7   19. aug 2019 Jeg kan kun ride med dem med fleksible sider ( samme system som sprenger bow) efter en ankelskade

  • #8   19. aug 2019 Vil kraftigt anbefale en bøjle med en stor trædeflade.
    Og ved godt de ikke er billige, men Bow Balance er virkelig en genial opfindelse! smiley


  • #9   19. aug 2019 Bruger plastbøjler med toestop og har fundet dem brugt. Som Elle skrev er stigremmenes længe de vigtig for mig og der er stigremme desværre meget forskellige, selv en lille forskel, gør en forskel for mig.

  • #10   19. aug 2019 Jeg synes ikke at det som sådan er remmen eller bøjlen der afgøre om jeg får ondt, det er længden på remmene, for korte bøjler giver smerter i knæ, ankler og somme tider hofte, mens for lange kan give gener i anklerne, men med lige den rette længde, har jeg ingen gener, det vil også være en god idé at få tilpasset din sadel efter både hesten OG især dig, det kan også hjælpe.

  • #11   19. aug 2019 Man får hvad man betaler for smiley Jeg kan varmt anbefale Bow Balance. Har ingen knæ og ankel problemer efter jeg købte disse smiley

    Mvh TT


  • #12   20. aug 2019 Efter jeg knuste knysten tilbage i 2011, døjede jeg rigtig meget med min ankel - og i den forbindelse endnu mere med i forvejen dårlige knæ!
    Da jeg i 2016 anskaffede mig bøjler m. fleksible sider aflastede det en hel del! De bedste bøjler jeg dog har redet med er helt sikkert specifikt sprenger bow balance - og det der gjorde forskellen fra dem og mine egne, var den brede fodplade (stabilitet for anklen) og de buede sider m. "fjeder" (fleksibilitet for knæet).
    Vil til enhver tid anbefale dem! De billige modeller kan også gå an - men man får hvad man betaler for. Og lige med så vigtig en del af kroppen, specielt under ridning, tror jeg ikke at jeg (hvis jeg skulle købe idag) ville gå på kompromis med det smiley


  • #13   20. aug 2019 Det kan da godt være man skulle spare sammen og investere i et par Bow Balance - det lyder som om det virker


  • #15   20. aug 2019 Lisette S. - Jeg har lige fået sadlen tilpasset både mig og hesten hos Ingdam's så den er i tiptop stand smiley

  • #16   20. aug 2019 Ja det er den bedste investering jeg nogensinde har gjort for mig selv (hvis vi ser bort fra selve hesten) smiley

    Mvh TT


  • #18   20. aug 2019 Kom i tanke om, hvis du generelt døjer med fysiske problemer enten fra jorden og/eller til hest, så kan jeg anbefale at få en ridefys. ud og se dig ride smiley

Kommentér på:
Stigbøjler og ondt i knæene?

Annonce