{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi foder.
  • #1   25. aug 2019 Min kan ikke tåle halm han reagerede med hævede bagben

  • #2   25. aug 2019 Tre af mine kan ikke tåle wrap, så står de nemlig med hævede bagben. Der bliver kun fodret med vandet hø her. smiley

  • #3   25. aug 2019 Reaktionerne afhænger af, hvad hesten er allergisk overfor. Hvis den fx har allergi overfor støv/svampesporer i hø og halm, så vil det oftest sætte sig på luftvejene og give hoste og kortåndethed. Hvis den er allergisk overfor enkelte bestanddele i krybbefoderet, så vil det i stedet resultere i ødemer (hævelser i fx led) og/eller knopper og kløe i skindet.Og så er der nogle, som får decideret udslæt og mister pelsen i større eller mindre områder.

    Det er altså meget forskelligt, så hvis du vil bruge vore etfaringer til noget, så må du nok ud med lidt flere oplysninger.


  • #4   31. aug 2019 Det er svært at komme med en forklaring, hvis ikke der er flere oplysninger.

    Allergiske reaktioner kan være individuelt fra hest til hest, de fleste heste får ødemer(hævelser) på især ben, led, (som nævnt i tråden) men kan også få det omkring øjnene, eller sekret/betændelse.
    Det kan være (også som nævnt) både foder, grov foder og endda strøelse. Det er oftes bestanddele i disse, fx. Er der flere heste der ej tåler lucerne, gær. Det kan være fra støvpartikler til svampesporer der giver anledning til allergiske reaktioner.
    Hud, og pels kan være påvirket med udslæt, kløe, skæl, tør hud, mat pels.
    Hesten kan evt have svært ved at holde huld også. Diarré.
    Luftvejsproblemer, som hoste og vejrtrækning.

    Men det kan også være mange andre ting, ebd allergi. Det er svært at sige, hvis ikke der er flere oplysninger om symptomer.
    Men ellers er dyrelæger ofte behjælpelige ??;)


  • #5   31. aug 2019 Det var egentligt ikke noget bestemt, jeg ledte efter. Var mere interesseret i at høre, hvordan heste reagerer på forskellige ting smiley

Kommentér på:
Allergi foder.

Annonce