{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Klipning af hesten NU!!!... {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens. Jeg har igår klippet bringen på min hest, da han sveder enormt selvom vi ikke rider, når vi så rider er han ved at koge helt over.

ville jeg kunne klippe hele kroppen uden af skulle smide et tæppe på ham det næste stykke tid, der er jo hedesommer pt. og skal self nok smide et dækken på ham når det regner, men tænkte om det var for meget klipning ??

på forhånd tak.

hilsen Laura

Kommentarer på:  Klipning af hesten NU!!!...
  • #1   26. aug
    Du kan godt klippe nu, men skal bare være opmærksom på hesten i solskinsvejr nu her når det er varmt - så ville jeg give insektdækken med noget anti uv på, for at den ikke skoldes da pelsen jo ikke er til at beskytte.

• #2   26. aug Så du ville klippe ham fuld klip også bare smide et insekt dækken på?

• #3   26. aug
    Det er normalt og svede i det her vejr, når det er varmt - det gør vi mennesker også.
    Jeg ville ikke klippe medmindre hesten påvirkes fysisk af sveden - men du kan godt.

• #4   26. aug Jeg ville vælge at klippe som nr 2 eller 3 smiley

profilbillede
  • #5   26. aug Jeg tror også du skal passe på sol og insekter, hvis du klipper nu, selvom den har sort hud, kan den godt blive solskoldet.

Den har jo ikke meget beskyttelse mod vejrlig når den er klippet, og jeg synes måske ikke lige en klippet hest hører til på døgnfold. Ej heller med dækken. Men der ved jeg også godt der er nogle der er hårdere end jeg smiley

Men jeg er ikke imod at klippe, det er super godt for hesten og huden, og giver mindre pelspleje. Jeg synes altid se kommer til at trives så godt efter en klipning, så kan de komme af med varmen smiley

• #6   26. aug Jeg klippede nr 2 stort halsklip i forgårs på Pinot. I sidste uge fik han en farstribeklip på undersiden af halsen - men det var slet ikke nok - han kampsvedte bare af at lege på fold, og ridning var total gennemblødt hest i let trav.

Jeg har valgt han går på døgnfold, og vil helst han går uden dækken - og med de temperaturer vi har lige pt så går det fint. Han har sit læskur, og godt med græs, så han holder fint varmen. Og får lidt hø til natten.
    Til gengæld leger han så også mere - så det tolker jeg som et trivselstegn.

Når vejret skifter mod næste weekenden, så overvejer at fuldklippe og give regndækken på.

Mvh Charlotte

• #7   27. aug Hej Charlotte Min plan var også at klippe min hest helt også give dækken på tænkte bare om jeg kunne klippe ham helt også vente med at smide dækkenet på eller om jeg skulle vente smiley

Alle andre tak for jeres svar det er med i mine tanker, pt er han klippet som 1 men overvejer 2 eller 3 en af dagene når jeg har tiden smiley

Kommentér på:
Klipning af hesten NU!!!...