{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
345 visninger | Oprettet:

Stald dækken eller ej {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået muligheden for at min hest, kan få skiftet dækken om morgenen inden fold henover vinteren, overvejer derfor om han skal have et stald dækken på om natten. Jeg går ud fra det skal være samme g. som hans vinterdækken, da han står i udeboks, Men hvilke staldækkener er gode til en bred hest og kan det overhovedet betale sig at købe et eller er det bare en fjollet udgift?

Kommentarer på:  Stald dækken eller ej
  • #1   9. sep Jeg tænker mere, hvorfor vil du det?
    Hvad sku fordelen være?

• #2   9. sep Mest af alt så han ikke behøver ligge med et mudret/vådt dækken på hele natten.

• #3   9. sep
    Dækkenet tørre ofte bedre og hurtigere på hesten, end hvis man ligger det et sted. Medmindre man har et opvarmet rum.

Det eneste jeg kunne tænke mig om vinteren, er at kunne få hals af/på eller lagt ned.

Jeg synes tit stalddækkener tager imod fugt og bliver sat til med strøelse - det er træls. Fordi de ikke har den vandtætte overflade.

Ellers, jeg kan ikke huske hans sygdom forløb andet end noget forfangen og mavesår, men så kunne fx staldgamacher være et bud. Eller et Back On Track dækken om natten.

• #4   9. sep Jeg skiftede mellem udedækken og stalddækken, da jeg havde min den store. Hans hud var bare ikke tilfreds med dækken, selvom der var gjort en indsats for åndbare dækkener der ikke var vasket i imprægnering. Der gjorde skiftet en stor forskel for hans huds sundhed. På den anden side har jeg haft andre heste som fint har klaret sig uden dækkenskifte.

• #5   9. sep Ja, jeg synes tit dækner tørre bedst på hesten.
    Men min fimse vallak gider (heldigvis) ikke mudderbade, så dækner er mest våde efter regn.
    Det blir kun skiftet, hvis det er gennemblødt.
    Har aldrig brugt stalddækken i boks, fordi jeg ikke synes det gav mening.
    Men har da et 350g fra min gamle hoppe, som var en frossenpind, og brugte mange gram.

• #6   9. sep Når det er ude boks ville jeg ikke skifte, der er ikke den store temperatur forskel så behovet for varmen vil være den samme.

Havde det været i en lun stald, ville jeg gøre det, for at få mindre på inde end ude, vi sidder jo heller ikke med vinterjakke indenfor smiley

• #7   9. sep Jeg tænker jo.. I en boks kan han ikke bevæge sig på samme måde og få varmen som på fold.. Så i min logik (da det er ude boks) så ville jeg måske have et stald dækken der havde nogle flere gram end ude dækkenet.. Stald dækkenet er jo ikke vind og vand tæt, men det behøver det jo ikke i boksen da der er læ og tørt. Men der er stadig koldt.. Og ingen mulighed for at vandre.. smiley men igen.. Mange år siden jeg havde dækken hest.. Og han havde et vinter dækken, et overgangs dækken, et fleece dækken og et regn dækken som blev skiftet imellem og lagt fleece under efter behov.. smiley

Mvh TT

• #8   9. sep Vi har et varme rum. Så tænkte hans dækken skulle dermed om natten.
    Gemacher er ikke et hit, han piller dem af så snart han får dem på.

• #9   9. sep Hvis jeg skulle bruge stalddækken, så skulle det være så man kunne smide et regndækken udenover også var hesten klar til fold og regndækkenet kunne komme af om natten og tørre. Ellers ser jeg ingen fordel i det smiley

• #10   10. sep Jeg synes, det er så rart, at de kan få et evt. vådt/beskidt dækken af og få et varmt blødt stalddækken på smiley Så kan det andet hænge til tørre til dagen efter smiley Så slider dæknet heller ikke samme sted hele døgnet.

Jeg er meget glad for linerne fra Trinity (fås hos hooks.dk)- de er så dejlig bløde, men fås kun op til 300 g. De fungerer så godt som stalddækken smiley Ellers har min stået med sådan en og så et back on track dækken under smiley Så er det også bare guf for musklerne smiley smiley

Det er da så lækkert smiley Min elsker et back on track og af med vådt dækken, når han kommer ind smiley

Kommentér på:
Stald dækken eller ej