{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Vitaminer/mineraler til unghest.
  • #1   11. sep Jeg fodrer min med det samme som de voksne.. Minivit fra Equsana.. Det er godt nok i godbidsform.. Og så ad lib hø.. smiley

• #2   11. sep Det er ret vigtigt at jeg finder noget i enten pulver eller flydende form. Ingen piller eller godbidder smiley

• #3   11. sep Salvana har en vit/min i granulat. Ved ikke om det kan bruges? smiley

• #4   11. sep http://equidan.dk/DK/PRODUKTER/Foder%20(x9x)%20pleje%20hest/Foder/SALVANA%20OK%20VITA(x30x)MINERAL.aspx

Jeg har dog ikke selv prøvet det, men det eneste jeg lige kan komme i tanke om smiley

• #5   11. sep En anden ting, som dog bare er en tanke, da jeg ikke aner om det kan fungere i praksis. Men evt bare købe det min/vit produkt, som du bedst kan lide, og så smide det i en minihakker eller kaffekværn? smiley

• #6   11. sep Tjo, det kan måske godt bruges! Smider det i hvert fald lige på banen når jeg snakker med dyrlægen smiley

Mht selv at knuse hans nuværende foder (Equsana Balance), så lyder det super genialt, men tror desværre ikke det fungerer i praksis ??

• #7   11. sep
    Jeg mener Vetcur laver flydende vitaminer.

Blue Hors gør så vidt jeg husker også, det ville jeg dog ikke give til en hest under 3.

• #8   12. sep Jeg bruger pt build up fra naturfarm og det er pulver og min hest slupre det i sig, mener også de har noget som er rent vitamin og mineral tilskud og det meste kan fås både flydende og pulver

• #9   12. sep #6
    Det kunne være et forsøg værd, hvis du ellers er glad for det foder, du bruger nu. Men det kræver nok både en minihakker og en kaffekværn, da det knuser på hver sin måde. Måske den ene kan, mens den anden ikke kan smiley

• #10   13. sep Når det gælder vitaminer og mineraler til unge heste, synes jeg det er super vigtigt, at tjekke op på, om det produkt man nu har valgt, passer til de unge. Det er rigtig vigtigt at det er de rigtige forhold, med tanke på udviklingen af den unge hest. Og især hvis den ikke bliver tildelt andet end det.
    Jeg vil råde dig til, at kontakte producent eller en rådgiver, for at være sikker på at dét er optimalt og tilpasset.

Når jeg har kigget på flydende, synes jeg personligt at det er svært at finde et der indeholder alt - i den rette mængde.
    Solanum har vidst lavet en der hedder noget med mega boost. Men om den kan bruges til unge ved jeg ikke.
    Jeg selv forhandler Lexa vitamin emulusion men den indeholder kun vitaminer, den kan bruges til føl også.

Jeg er ikke helt inde på, om f.eks metavital fra dangro kan dække ungheste, men den er pelleteret. Nordic horse laver mineral sticks, men ikke i pulver. - det er de populære produkter. Jeg er ikke så kendt i hverken salvana, eller vetcur.
    Men jeg vil ikke anbefale equsana vitaminer/mineralet, med mindre du får lagt en nøje, nøje tilpasset foderplan der viser tilførsel af alle vitaminer og mineraler.

Jeg kan ikke hjælpe med pulver til ungheste, men forhandler et junior mineral der er pelleteret. Sammensætningen er lavet ud fra de unges behov. Og indeholder alt fra A-Å.

• #11   13. sep Bruger Equsana Premium Vit caps til min, som bliver blandet med lucerne samt Equsana Stud Flakes. Laver selv foderplan. Hvorfor skal det være flydende eller pulver?

• #12   13. sep Mit bedste bud må være equiforce complete (Havens). Det er pulver og indeholder en del calcium, så det godt kan forsvares til ungdyr.

Blue Hors har feed complex, men der er ingen calcium i, så der skal tilføjes kalk (og sikkert også fosfor).

Mener Solanum laver en også, men har ikke testet om den dækker ordentligt ind.

Kommentér på:
Vitaminer/mineraler til unghest.