{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Hund og hestefolde. {{forumTopicSubject}}

Som nogen ved, har vi købt et husmandssted, det skal sættes i stand og så skal vi bor der, de næste halvtreds år eller deromkring.

Min mand driller mig.
Hunden dufter af shampoo.
Hun har været i bad to gange i lørdags, fordi damen har rullet sig i en våd boks...
Onde, onde mor!

Min grinende mand mener, at vi skal have fem tråde på hegnet, for ellers vil hunden da rulle sig i pærer morgen, middag, aften...

Helt seriøst.
Hvad gør folk med hest hjemme og en hund, der elsker at æde og rulle dig i herlighederne??
(Hunden bliver ved med at komme ind.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og hestefolde.
  • #2   23. sep 2019 ...
    #1.
    Du har måske ret.
    Men, hun skal gerne blive ved med at sove under min seng.
    Og hun bruger gerne 5 minutter på at rulle sig. Pr boks...

    Min mor har foreslået en brucheniche i bryggerset eller stald... (Det var vist mest tiltænkt mig?! )
    Men, en hund skal ikke bades så tit..

    Hun må gerne dufte af hund.
    Men sofa og soveværelse skal ikke dufte af hest.


  • #3   23. sep 2019 Held og lykke med de 5 tråde! Det løber den sgu bare igennem.
    Taler af erfaring. Har måttet reparere hegn ugentligt, da jeg boede på en gård, fordi hunden løb igennem det og sprang en tråd. Vi havde nemlig hingste ved siden af hinanden så der var 5-6 tråde overalt.. og ja. Der var stød i. smiley

    Håber I finder en løsning!


  • #4   23. sep 2019 Hun er en klog dame - har kun rørt strømførende tråd en gang - 35 kg smidighed, når man skal på den anden side af et hegn.

  • #5   23. sep 2019 Hmm ja, måske vokser hun fra lysten. Det gjorde vores. Han snupper en hestepærer i ny og næ, men stopper på et ‘ehmm hmmmmm’ (en form for lyd fra mig smiley )... min mand og jeg tænker at så længe det er vores ‘egnes’ efterladenskaber kan det liiiige gå an smiley
    Det er nu sjældent efterhånden - han er beskæftiget med så meget andet. Mussehuller etc.
    Desuden kan jeg bede ham forlade foldene, når jeg siger en bestemt kommando ved han at han skal gå ud af folden(e). Det samme med stalden og boksene.


  • #6   23. sep 2019 Dejligt billede i øvrigt smiley

  • #7   23. sep 2019 Matilde.
    Hun kan
    "find far" =finde min mand.
    "hvor mor" = finde mig.
    Ud = fra apoorttræning, bevæge sig væk fra fører i den retning man peger.
    "aahah" =ikke en irettesættelse, men opfordring til at gætte igen på hvad vi skal, for det ønskede er noget andet end detder.. . Fx gå til højre i stedet for til venstre, hvor vejen deler sig. Hunden leder efter dummy et sted, som er et vildspor.
    Dæk og sit, hvor hun er. Dvs også på afstand. Og blive siddende / læggende.

    Men, hun er 4 år.
    Er hun løs i en stald med bokse, uden hest i, vil hun bruge 5 min pr boks på at rulle sig og æde hestemøg...

    Øhm.


  • #8   23. sep 2019 Hun lyder som en dygtig og klog vovse... smiley
    Ja, jeg vil sige at jeg ikke ved hvad jeg ellers kan råde dig til. Som sagt har vi kun haft ‘problem’ da han var yngre mht at rulle sig (i pærer, han ruller stadig lystigt i et mussetrofæ smiley ) de andre vi har haft har ikke haft de samme lyster til konsekvent at rulle sig i diverse lugtende ting. Det har været mere udvalgt og dermed begrænset til eksempelvis et dødt marsvin på stranden etc.
    Jeg har det ligesom dig, hundene skal være inde i huset hos os og vi nyder også at de kan rende på vores ejendom og have et lidt friere liv.
    Spændende om der dukker et ‘guldkorn’ op herinde...


  • #9   23. sep 2019 Lærer hunden, at man ikke må gå ind på folden (og boksene).

  • #10   23. sep 2019 Ja..som #9 eller bare acceptere at dit hus dufter af stald og hest smiley det gør det her smiley

    Mvh TT


  • #11   23. sep 2019 #9.
    Det er måske bare den metode, vi skal gå efter.
    I øjeblikket så er haven ikke hegnet ind, og hun bliver pænt i haven, uden at rende ind i skoven eller på markerne...

    Men jeg frygter, at #10 er mere realistisk...


  • #12   23. sep 2019

    profilbillede
  • #13   23. sep 2019 Jeg bor selv på landet har to hunde en langhåret grav hund.
    Et dejlig gade kryds Tysk rughåret / Ciihuahua
    Ingen af mine hunde går i heste folden .
    Jeg trak et tråd med strøm i da de var små så næsen lige kunne prøve det ,der hvor jeg mest går og jeg har altid haft hunde store som små og har aldrig haft hund i mine indhegninger
    Så et godt rap i tuden hjælper smiley


  • #14   23. sep 2019 #13 Tysk ruhåret hønsehund og chihuahua?? Må man ikke lige se et billede? smiley

  • #15   23. sep 2019 Tulle - Du sagde det jeg kun tænkte smiley

    Mvh TT


  • #16   23. sep 2019 Tja, jeg har haft en hund, der blev trampet på af en hest engang, derfor vil jeg ikke have min hund rendende på folden, så her er #10 ikke sandsynligt.
    Jeg har hund med i stalden men ikke rendende løs rundt blandt løse heste.


  • #17   24. sep 2019 Jeg tror man må vænne sig til det.
    Hos os stilnede det lidt af med tiden.
    Vores første hund, som desværre måtte aflives pga hoftedysplasi, kunne sagtens lade hestens efterladenskaber være - men hun løb troligt efter bondemandens spor, når han havde lagt gylle på nobimarken. Det bedste var hvis der var en gylle-sø at både bade ig rulle sig i.
    - for at komme ind bagefter, med gyllespor overalt og så i bad, gerne to gange dagligt.
    Og vandet var sort, grønt, tykt og virkelig klamt. Men hundehovedet synes at hun var dét lækreste.

    Vores efterfølger, elsker at hjælpe med at fordele de her efterladenskaber rund på folden, og det bedste er vinterhalvåret hvor der muges, og pærerne er frosne. I boksene vil hun gerne grave, rulle, og æde lidt af hvert. Når det giver frost og pærerne er helt frosne, henter hun på fold, mødding eller i boksen, for at lege boldt med dem. Men hun er ikke så slem længere.

    Vores hanhund rør intet der har med hestene at gøre - da han kom hertil, fik vi at vide at han godt kunne lide katte. Dét ku' han ikke. Så katten læb, op i et træ. Hunden kom efter, men der var et hegn. Han fik et rap over halen, og nu er han meget påpasselig med hvor han færdes omkring hestene og jagter ikke længere kattene, den vej. Det var synd, og vist var jeg da lidt ked af det på hans vegne. Men han kan åbne skraldespande, døre, låger, luger og skuffer, jeg har et blebarn - så kan man tænke sig til resultatet nogle gange.

    Der er bare noget med hunde og lort... ??


  • #18   24. sep 2019 Tulle du skal nok se et billede han kommer med når jeg skal lave nye billeder her til smiley

  • #19   24. sep 2019 Altså hvis ikke det er et problem for dig at have hunden med - så ville jeg lade den komme med - det er jo dens natur at rulle sig - min er også med - og han ruller sig i pløre og vandhullerne - så han kommer også i bad - ellers ville jeg sætte en tråd strøm mere på - men med risiko for hunden får stød - så kommer den aldrig derind igen - min er også altid med mig i stalden og folden trods han skal vaskes bagefter smiley

  • #20   24. sep 2019 Therese.
    Jeg kan levende se det for mig.
    Især den med grønt badevand.

    En hund bliver bare SÅ gammel og gumpetung, når den hører mennesker tale om, at den skal i bad.
    Med en kæmpe anstrengelse KAN den selv hoppe op i badekarret. Men, det er HÅRDT! og mor er OND! Egentlig, skal hunden løftes op i badekarret, fordi det er bare så hårdt at være hund...?
    Når man er færdig og siger fri er hun i et hop ude af badekarret og står i døren, klar til at rulle sig tør i sofaen og de velduftende ting man kan finde udenfor. Håndklæder er acceptable, men, der bliver rullet i sofa...

    LittleJohn.
    Det er ikke et problem at have hende med.
    Men, det er et problem at det er så Hårdt for hende at komme i bad...
    Så, konsekvenser bagefter..


  • #21   24. sep 2019 Ham her hjemme kan ikke lide at komme i bad.. Men at bade i havet eller en sø.. Det er fantastisk smiley smiley

    Mvh TT


  • #22   24. sep 2019 Gårdejer hvor hestene står har 2 små hunde.
    Hun har lært dem at de ikke må gå på folden også selvom hun går derud.
    De sidder pænt på den anden side og venter.
    Ikke fordi de ruller sig. Men for sikkerheden. smiley




  • #23   24. sep 2019 smiley smiley

    der findes to slags hunde:

    dem der ruller sig i alt velduftende !! - ifølge hunden - er virkelig svært at vænne dem af med - har haft en Labrador der indimellem kom i bad efter luftning om aftenen (= efter 22!!
    og
    dem der aldrig ruller sig i noget - har pt en Kleiner Münsterlænder der virkelig ikke ruller sig i noget trods det at hun er jagthund med stor J - lever virkelig op til sit navn: Lady smiley

    Mht. til at holde dem ude af marken/inde på grunden, så har en enkelt tråd i ca. 25 cm højde MED strøm været nok her smiley samt vores hunde har normalt så meget respekt for hestene at de ikke går ind på marken til dem.



  • #25   24. sep 2019 Hun lyder til at være nem at træne, så jeg ville klart lære hende at bokse og fold er no go, du kan i forvejen sende hende væk, og sidde/ligge på afstand, det kan hjælpe med den videre træning

  • #26   24. sep 2019 Vi har aldrig haft hund der ruller sig i ting. Men de bliver lidt klamme alligevel.

    Og derfor kommer gårdhunde ikke ind i rum med gulvtæpper. Og da slet ikke op i møbler! Hund må være i gangen og i køkkenet. Og hund får tørret poter af, inden den går videre ind fra gangen. Og er hund lidt ekstra klam, så får hund lov til at blive ude indtil den har afklammificeret sig lidt eller også er den kun i gangen.


  • #28   24. sep 2019 #26.
    Bare rolig, vi vakler mellem Berry alloc højtryklaminat, og Timmermans korkbaserede imiterede træ.
    Netop for at det skal være maksimalt hårdført og rengøringsvenligt


  • #29   25. sep 2019 Mine forældre har fliser, der ser ud fuldstændigt som trægulv (ret mange har bukket sig ned og rørt for at være sikker). Det er pænt og helt og aldeles hårdfør, hvor træ jo godt med tiden kan blive grimt af våd hund mm.




  • #30   25. sep 2019 Michelle - Så der er ingen fuger?? smiley smiley

    Mvh TT


  • #31   25. sep 2019 TT - jo det er der, men meget smalle, må tage et billede, når jeg kommer derud en dag smiley
    Mindes min far bandede og svovlede fordi det åbenbart er ret svært at lægge sådan nogen fliser i "plankelængde" og med meget lidt fuge at gøre godt med, men synes nu det har været bøvlet værd.


  • #32   25. sep 2019 Ja jeg kunne rigtig gerne tænke mig at se billede smiley jeg er dog også nysgerrig på om det holder sig sammen eller går hurtigere i stykker når der er mindre til at holde på plads.. smiley

    Mvh TT


  • #33   25. sep 2019 Det holder fint (det er ved at være nogen år siden, det blev lagt) - hbirgur skulle det ikke holde, bare firdi fugerne er smalle?

    Det kræve dog, at gulvet er mere lige end lige, når det skal lægges og som sagt var det noget lirt at arbejde med (min far laver stort set altselv, han er absolut ikke nybegynder, når det kommer til at lægge fliser). Men godt ser det ud - prøver lige at knipse et par billeder i weekenden smiley

    Skulle jeg selv bygge, blev det helt klart sådan noget - det er sgu nemt at holde og får ikke kradsemærker, pletter mm.


  • #34   25. sep 2019 Ja det er jo meget nemmere at rengøre osv.. Jeg HADER fuger, og især mosaik smiley noget en person der ALDRIG har skulle gøre rent der har opfundet i hvert fald smiley

    Mvh TT


  • #35   25. sep 2019 Nåå, det er rengøringen du tænker på smiley

    Skal spørge min mor, men hun har da ikke brokket sig over gulvvask endnu smiley


  • #36   25. sep 2019 Michelle - Da jeg mødte min eks mand, boede han i en lille lejlighed med mosaik på badeværelset.. Og mænd er ikke ligefrem kendt for at være grundige mht rengøring.. Jeg stod i flere timer med en hård tandbørste og skrubbede skimmelsvamp væk fra fugerne og fliserne i bruseniche fordi jeg ikke kunne få mig selv til at stå der og nyde et brusebad da jeg synes det var SÅ klamt smiley
    Så jeg hader små fliser smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Hund og hestefolde.

Annonce